Buitenlandse kittens en katten

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Buitenlandse kittens en katten

Bericht door eveline1982 »

Ligt het nou aan mij, of word voor het eerst marktplaats overspoeld met kittens en katten uit het buitenland? Schrok er eerlijk gezegt een beetje van. De asiels, opvangadressen en straten zitten vol met ongewilde katten en dan worden er ook nog is een boel uit het buitenland hierheen gehaald! Ik vind dat elk dier recht heeft op een goed leven, maar hebben we in nl niet al een probleem met zwerfkatten en kittens?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Anne87

Re: Buitenlandse kittens en katten

Bericht door Anne87 »

Ik zie het inderdaad ook ineens en snap het ook niet. Laten we eerst de katten in asiels hier gaan herplaatsen...
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Buitenlandse kittens en katten

Bericht door eveline1982 »

Nou precies, werd er helemaal een beetje boos over. Ik heb hier een zwerfertje die niemand opeist en mag het dier pas na een jaar herplaatsen (want stel je voor als de eigenaar over een half jaar denkt, goh ja ik had nog ergens een kat?!) en een poesje uit mijn opvang die dus tot 2x aan toe ongewild was. Asiels en stichtingen raken hun jong volwassen dieren amper kwijt, maar we gaan wel verder met de ellende uit andere landen hierheen te halen! Nogmaals, ben tegen dierenleed, maar probeer het daar op te lossen ipv veel geld uit te geven om ze hierheen te halen, waar al zoveel ellende is!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Buitenlandse kittens en katten

Bericht door Ms Maaike »

Ja, om maar niet te spreken over eventuele epidemieën van kattenziektes. Zwerfkatten zijn vooral in zuidelijke landen in grote aantallen aanwezig, net als de ziektes. Ik vind het triest dat dat op grote schaal voorkomt, maar ik vind dat die landen hun probleem zelf moeten oplossen. Ik weet het, klinkt naïef en idealistisch. Maar wat dit betreft denk ik: eigen zwerfkatten eerst.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Buitenlandse kittens en katten

Bericht door eveline1982 »

Nee niet naief en idealistisch hoor Maaike! Je zag het al onder de honden, doordat er met grote getale zwerfhonden uit risico gebieden hierheen kwamen. Er braken ineens allemaal epidimieen uit van ziektes die hier al jaren niet meer voorkwamen, of vrijwel niet voorkwamen zoals hondsdolheid! Naast alle gevaren van je kat naar buiten halen, moet je dus ook straks gaan uitkijken dat je niet 1 of ander vreemd virus mee neemt omdat de buurvrouw (bij wijze van spreken) een katje uit Spanje heeft genomen.....
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Buitenlandse kittens en katten

Bericht door Ikey »

Het was mij ook al opgevallen dat ze het nu ook met katten proberen. Had er alleen nog niet bij stil gestaan dat er dus ook vreemde ziektes meegenomen kunnen worden. Denk je dat het echt storm loopt voor de buitenlandse katten? Ik kan me voorstellen dat veel mensen niet zo'n moeite willen doen voor een kat, als er ook zoveel katten zitten in de Nederlandse asielen.

Ik ben het helemaal met jullie eens. Laten we eerst ons eigen kattenprobleem oplossen. Al die kittens die dit jaar ook weer geboren zijn en vrijwel allemaal een baasje hebben gevonden, op wat zwarte na.. Hoeveel daarvan hebben nu echt een baasje voor het leven? En dan de asiels die overvol zitten, de zwerfkatten die ook in ons land leven. In de randstad valt dat geloof ik wel mee, maar in de wat landelijke gebieden komt dat ook veel voor hier.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Buitenlandse kittens en katten

Bericht door eveline1982 »

Je ziet het nu al weer opkomen zoals elk jaar Paula. De kittens van de lente en zomer zijn kittenaf en worden bij bosjes weer aangeboden! In de zomer word je doodgegooit met nesten en in de winter met kittens van ca 6 maanden :( het is triest hoe nl in mekaar steekt. Ik vind het heel lullig om te zeggen maar ze zouden een verbod op het invoeren van katten en honden moeten stellen. Eerst maar is onze asielen leeg! En ze zeggen wel dat een dier nooit word ingeslapen in nl maar echt geloof me, er worden er elk jaar genoeg in geslapen omdat er gewoon weg geen ruimte is.....
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Buitenlandse kittens en katten

Bericht door mittenslief »

wat raar dat je daar zo lang mee moet wachten om haar te herplaatsen in het asiel is de opeis tijd 2 weken
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Buitenlandse kittens en katten

Bericht door eveline1982 »

Klopt voor een particulier staat er 1 jaar voor, het is echt belachelijk! Heb al met de stichting hier afgesproken dat ze na de 2 weken wachttijd, en als er plek is, daar naartoe verhuist. Want het diertje hier een jaar houden en daarna nog is herplaatsen is niet eerlijk. Ook toch de gok nemen en een huisje zoeken vind ik te eng, als de eigenaren wel opduiken moet Minoes weer weg van een nieuwe plek en het is dan ook niet eerlijk to de nieuwe eigenaar. Zo een mooi en vooral enorm lief en sociaal poesje (kan bij honden, katten en kinderen!) vind echt wel heel erg snel een huisje :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Buitenlandse kittens en katten

Bericht door Dinky »

Vind het inderdaad ook maar een eng idee. Vooral omdat in een land als Spanje de hartworm wel voorkomt bij katten en hier in Nederland (vrijwel) niet. Als je deze katten dus wilt helpen zou dat op de plek moeten gebeuren waar ze al verblijven en niet teveel mee slepen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Buitenlandse kittens en katten

Bericht door kansarmedieren »

Als het goed is en de kat of hond komt via een goede stichting dan zijn ze getest voor hartworm babesiosa, leishmania enz En ze zijn ingeënt tegen hondsdolheid enz. De problemen komen van mensen die zelf een dier meenemen uit het buitenland er is een geval van hondsdolheid geweest geen epidemie maar een geval.

Ik zelf heb ook een greyhound de tweede al trouwens de eerste is overleden uit Spanje de stichting die daar actief is steunt een grote greyhound opvang in Spanje en een gedeelte van de honden gaan naar Nederland duitsland enz om herplaatst te worden. Ze raken de honden daar niet kwijt en vergeleken bij Nederland is de situatie in dat soort landen een hel voor de dieren.

Dus ik vind het een beetje kort door de bocht om deze dieren niet te helpen, de meeste stichtingen steunen of hebben zelfs een opvang in de landen waar ze actief zijn maar kunnen de dieren daar moeilijk plaatsen.

Iedereen doet zijn best om dieren te helpen.............
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Buitenlandse kittens en katten

Bericht door Dinky »

Natuurlijk doet iedereen zijn best maar denk dat je het er toch wel mee eens bent dat er eerst gekeken moet worden naar de dieren die hier al in Nederland zijn?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Buitenlandse kittens en katten

Bericht door eveline1982 »

Je hebt gelijk dat elk dier geholpen moet worden, maar als er zelf al zoveel ellende in je eigen land is, en stichtingen en asielen soms amper van hun katten afkomen, is het dan echt zo een goed idee om de dieren naar hier te halen? Ik heb zelf ook voor een stichting vrijwilligerswerk gedaan door pups op te vangen vanuit spanje. Maar toch bleef er iets aan me vreten, hoe leuk en lief en zielig ik ze ook vond. Uiteindelijk waren het mijn honden die de knoop hebben doorgehakt om te stoppen, maar als ik zie hoeveel honden er nu weer aangeboden worden, en de mensen steeds minder geld hebben om voor de honden hier te zorgen was ik er alsnog mee gestopt. Nederland is te veel bezig met andere te helpen, terwijl er hier steeds meer armoe en ellende komt, dus sorry hoe zielig ik het ook vind wat er gebeurt in het buitenland, ik persoonlijk kan het er gewoon niet eens mee zijn......
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Buitenlandse kittens en katten

Bericht door kansarmedieren »

Sorry hoor maar vergeleken met de armoede in de echt arme landen vind ik dat echt geen vergelijking. Hier gaat niemand dood van de honger en ja misschien kunnen sommige mensen niet alles doen wat ze willen maar dat is dan zo.

En als we nu eens zorgen dat we hier wat de dieren aan gaat de boel goed regelen en ook massaal overgaan op vroeg castratie zodat er geen kat of kitten geplaatst wordt zonder geholpen te zijn. En alles dieren chippen zodat de eigenaar van de bekend is dan wordt er niet meer zoveel gedumpt enz en als het wel gebeurt een giga boete.
Maar zolang dat niet gebeurt blijven we met het probleem zitten en ik heb geen bezwaar tegen hulp naar het buitenland of mens of dier die hier naartoe komt. We zijn een van de rijkste landen van de wereld en dat kunnen we best wat van delen.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Buitenlandse kittens en katten

Bericht door eveline1982 »

Tja nu word het een rijk arm discussie terwijl het erom gaat dat nederland kwa huisdieren helemaal niet zo ontwikkeld is wat men denkt. Als dat zo was geweest dan hadden er veel minder katten en honden de deur uit gegaan. Daarbij denk ik dat je het nog vies tegenvalt kwa rijkdom hier. Ik heb op minder goede plekken gewoont in alkmaar en nh en ik kan je stellen dat er echt armoe hier voorkomt! Mensen die hun kinderen niet eens een boterham of koekje kunnen mee geven omdat er geen geld is, die zo min mogelijk eten om net staande te kunnen blijven zodat de kids hun maag tenminste niet leeg is! Mensen die in zwaar verschimmelde huizen blijven wonen omdat niemand ze helpt (zelfs niet de instanties die ervoor zijn) en ze geen geld hebben voor een verhuizing. Een kennisje van mij heeft 2 jaar in een beschimmeld huis moeten wonen, zij door haar astma 3x in het ziekenhuis met zware ademhalingsproblemen en haar zoon die continu verkouden en hoestend rondliep. Doordat ze gelukkig een lieve man is tegengekomen wonen ze nu (eindelijk gezond) in een goed huis. En zo kan ik helaas nog heel erg veel trieste verhalen vertellen, en nee het is niet allemaal hun eigen schuld, genoeg die door andere mensen erin terecht kwamen. Nee het is gelukkig (nog) niet zo erg als in sommige landen maar het is hier diep schijnend en dat geldt voor onze dieren ook.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie