Misty

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Net gebeld. haar waardes zijn over de 400, veel te hoogweer. Ik kan straks terecht voor een echo. Als daar niets naars uitkomt wordt ze opgenomen om gespoeld te worden. Nu eerst snel vervoer zien te regelen. Hou jullie op de hoogte!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6847
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Misty

Bericht door Dinky »

Succes met het regelen van vervoer en hoop dat er niets naars uit de echo komt voor jou en misty!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Op de echo was niets te zien van een tumor. Misty is nu opgenomen om gespoeld te worden en haar waardes na te kijken. Ze blijft tot vrijdag of zaterdag, er wordt dus wel de tijd voor genomen.
Het is voor mij wel moeilijk haar op te zoeken. Het is een km of 9 hier vandaan en ik heb geen auto.
Ik bespreek het wel met hen hoe het met haar gaat, anders wil mijn vriendin wel mee.

Morgen een dagje werken, ik kan voor het werk aan bellen en neem mijn mobiel mee. Is wel weer spannend, maar ze is absoluut in goede handen!

Jullie allemaal weer bedankt voor alle steun!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Ze zit drie dagen in de spoeling. haar urinewaardes leken goed. Ze is wel heel erg ongelukkig. het zou beter zijn als we elkaar even zouden zien. Moet helaas werken en ik heb geen auto om die negen km te overbruggen.
Morgenochtend bellen, ze geven wel aan dat het mogelijk is haar buiten het bezoekuur om te zien. Ga ik de dierenambulance regelen als dat lukt. Schijnt hun dienstwisseling te zijn. Anders vanuit mijn werkadres, past mijn fiets ook nog wel bij. Wat een gedoe als je geen eigen vervoer hebt!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Misty

Bericht door Catfish »

Dat is inderdaad balen dat je zoals nu geen auto hebt. Als je in de buurt weoonde reed ik je met liefde naar haar toe.
Wat zielig dat ze ongelukkig is...
Heel veel sterkte voor jou en Misty!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Misty

Bericht door Adriana »

wens je veel sterkte Bella en we duimen hier voor Misty!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Misty

Bericht door Cerna »

Ik heb de laatste dagen veel aan Misty gedacht, maar verzuimd om in dit topic te kijken :oops: Nu dacht ik: toch maar eens informeren en zie ik dat het met Misty niet heel erg goed gaat.
Maar de vorige keer waren haar waardes zoveel hoger en toen is ze er ook weer bovenop gekomen, dus blijf hoop houden!

Hier duimen alle poezenpootjes voor Misty en het vrouwtje doet een schietgebedje :epray: Ze is nog jong en ik hoop dat de nieren ook deze klap weer te boven komen.

Veel sterkte!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Lief van jullie dat jullie zo aan haar blijven denken.

het was even heel frustrerend. Gisteren en vandaag moest ik werken. Gisteren lukte het mij niet haar op te zoeken. Kon geen vervoer krijgen. Ze zit ongeveer tien km verderop. De busdiensten uitgezocht en vandaag na het werk mocht ik buiten de bezoektijden bij haar langskomen.
haar waarden waren gezakt tot 380 vanmorgen. Ze was ook weer gaan eten. Ze willen haar wel verder gaan spoelen, misschien tot zondag.

Ze heeft het grote probleem dat ze vreselijk eenkennig is en depressief daar. Klinkt misschien overdreven, maar ik denk dat jullie het wel begrijpen. Ze schijnt een moeilijke patient te zijn, verbaast me niet echt.

vanavond toen ik bij haar kwam sliep ze. Toe ze me zag was ze gelijk helemaal blij. Kontje omhoog, maar ze gleed weg met haar roze ingepakte infuuspootje. Ze heeft van de stress nies gekregen en daarvoor een antibioticum spuit gekregen. Ze zit hier in de grote groep, waar zeker in deze tijd van het jaar altijd wat nies zal hangen en met dit soort dingen komt het eruit.

Veel spinnen, op haar rug liggen, slapen met haar koppie op mijn hand. Ze was heel anders, helemaal opgebloeid volgens de assistente. Toen ik weg moest na 1,5 uur keek ze me na met haar traanoogjes. Arme meid. Ik hoop haar snel weer mee te kunnen nemen. Rot ziekte!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Misty

Bericht door Catfish »

Zeg dat wel, Bella, rotziekte! Ik vind het zo sneu voor jou en Misty als ik dit allemaal zo lees. Maar ben heel blij dat je naar haar toe hebt kunnen gaan!
Sterkte, de jongens en ik denken aan jullie!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Dank je Stella. in ieder geval ga ik morgenochtend weer naar haar toe. Ik hoop zo dat ze snel weer mee kan naar ons hier.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6847
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Misty

Bericht door Dinky »

Wat vervelend dat ze daar ook nog nies heeft opgelopen :-( hoop dat ze snel weer bij jou thuis mag zijn' helemaal nu ze daar depri schijnt te zijn.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Heb eigenlijk besloten haar straks mee te nemen. Ze zijn pas om 11 uur daar, dus ik weet nog niets. Ze gaan straks weer testen en kijken of ze nog een nacht moet spoelen.
Ze zit daar dan wel zonder mensen in het weekend. Ik zie dat niet zo zitten. Zat te denken aan een soort poliklinische behandeling eventueel in de praktijk hier. Laat de infuusaansluiting zitten en haar hier in de bench. Dan kan ik ervoor zorgen dat ze voldoende eet en drinkt en dat ze nniet zoveel stress heeft.
Ze hadden het ook over een onderhuis infuus. Zegt jullie dat iets? Ik wil haar daar niet vanaf 12 uur zonder mensen hebben.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Misty

Bericht door kansarmedieren »

Heeft het wel zin om nog verder te spoelen? Wil je haar dit wel allemaal aandoen als het mijn kat was nam ik haar lekker mee naar huis, en niet meer spoelen het heeft niet veel resultaat en onderhuidse infusen is pijnlijk en vervelend. Lekker verwennen en zolang ze eet en dat het goed gaat is het prima en als het niet meer gaat dan weet je wat je moet doen. Ik weet er alles van dat dit moeilijk is maar denk aan de kat.

Heel veel sterkte
Cerna

Re: Misty

Bericht door Cerna »

Nou ik zou dus nog even doorgaan en ik kan me voorstellen dat je dit thuis wilt proberen. Noa hebben wij toen ook op vrijdagavond mee naar huis genomen omdat er in het weekend niemand was, maar achteraf had ik gewild dat ik nog een dag doorgegaan was want dan waren haar waardes waarschijnlijk verder gezakt.

Over onderhuids infuus wordt in Pluis veel gesproken. Dankzij onderhuids infuus (2x daags 50 ml) heeft Patiani/Guusje Patiaan nog een jaar bij zich mogen hebben. Je moet het zien als een ondersteuning voor de nieren die het zelf niet meer kunnen.
Maar, ik zou het af laten hangen van de uitslag van vandaag.
Bij Patiaan ging het heel gemakkelijk: ze nam hem op schoot, aaide hem in de tussentijd en gaf hem het infuus.
Bij Noa viel het tegen. Misschien dat wij onhandig waren (want bij de dierenarts ging het heel goed, maar ja, vreemde omgeving), misschien dat ze het echt akelig vond, ik weet het niet, maar we hebben het ongeveer 6 weken gedaan, 1x pw 150 ml, en toen kreeg Noa de homeopatische korreltje (Mercurius, je weet wel) en was het niet meer nodig.

Met het advies van kansarmedieren ben ik het maar deels eens. Wanneer het een oude kat is, zeg ik ja, maar Misty is te jong en wanneer ze weer in haar eigen omgeving is, is het zo over met de stress en dan moet je afwachten hoe ze reageert op onderhuids infuus. Gaat het prima, zou ik het gaan doen. Wil ze het niet, dan zou ik niet koste wat het kost doorgaan.
Maar het blijft een moeilijke beslissing want je wilt ze niet kwijt, ook niet nu ze al bijna 2 jaar in geleende tijd leeft.

Bella, nogmaals sterkte!
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Misty

Bericht door kansarmedieren »

Het is voor iedereen een keuze waar je de grens legt Liesje was ook niet oud geschate leeftijd 8 of 10 jaar. maar ik persoonlijk heb de keuze gemaakt om een kat dit niet aan te doen ik vind het zelf te ver gaan. Maar ik weet dat het hier veel gedaan wordt en dat moet iedereen zelf weten maar mijn keuze zou het niet zijn. Liesje heeft nog 2 jaar goed geleefd na de diagnose nierfalen, toen hield ze op met eten, 3 dagen infuus bij de dierenarts waardes helemaal normaal. Na 4 weken weer controle toen waren de waardes nog hoger als eerst en in overleg met de dierenarts besloten niet meer te spoelen. dat wou ik haar niet meer aandoen, ze heeft toen nog 5 weken goed geleefd toen hield ze weer op met eten toen heb ik haar laten inslapen. Ik vind dit wel zo eerlijk voor de kat er is geen genezing mogelijk al die pijnlijke behandelingen is alleen maar om tijd te rekken. Het is geen makkelijke beslissing het heeft heel wat tranen gekost maar ik heb ooit dat besluit genomen ook bij andere katten en er nooit spijt van gehad. Heel veel sterkte het is jouw kat en jouw mening maar ik wou je dit toch even mee geven..
Plaats reactie