Misty

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Cerna

Re: Misty

Bericht door Cerna »

Is dat dezelfde kat?
Hier ook zo'n brede rug :lol: :eclap: bij de nierpatiënt. Wonderen zijn de wereld nog niet uit!

En ik WIST het: Mercurius is een wondermiddel en ze gaan er nog beter van eten ook. Bij Noa gaan hierdoor ook haar nierwaardes omlaag; dus ook goed voor nierpatiëntjes!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Annet, ik heb net foto's op kumnnen laden en daarom moest ik ook echt tweemaal kijken, maar het is Misty. Ik ken de Misty nu, lekker dik. Ik schrok echt van die eerste foto's, die stonden nog op mijn camera.

Van Minousch krijg ik meer hoop. We zijn vandaag met de Mercurius begonnen en zij kwijlt al een stuk minder. Maandag samen met Lies de dosering bepalen. Ik ben erg blij met haar!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Misty

Bericht door patiani-guusje »

Die Misty van jou is echt een medisch wonder! Fijn dat t zo goed met haar gaat!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Heb haar vanavond nog lekker geknuffeld, ze is zo lekker wollig en mooi op gewicht :grin:

Oh ja Annet, geef je Noa nu ook gewoon wat hij wil?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Misty

Bericht door Adriana »

Cerna schreef: Nu heb ik homeopatische korreltjes gekregen (Mercurius Corrosivus D6) en de gezwelletjes zijn helemaal weg. Deze korreltjes worden ook ingezet bij tandvleesproblemen en bij chronische ziektes als nierfalen. Ze zijn geweldig! En zorgen ervoor dat Noa zoveel is aangekomen want voordat ze die korreltjes kreeg, snoepte ze geen extra brokjes. ) Groetjes, Annet
t lijkt me ook iets voor Enzo en zeker omdat het goed blijkt te werken bij zowel tandvleesproblemen als nierinsuff. hij is wel geen zwaar geval maar alle verbetering is welkom omdat hij nog wel een tijdje mee moet...
weet je of ik Westerhuis kan mailen? Dodewaard is hier niet helemaal naast de deur maar als het moet dan gaan we met Mies en Zo op pad..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Misty

Bericht door Catfish »

wat een lekker koppie! Vooral die tweede foto staat ze erg leuk, en persoonlijk (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) op.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Misty

Bericht door Anne »

Wat fijn dat het zo goed gaat met Misty en dat ze goed is aangekomen!!!

Cerna waar haal jij die korrels of bestel je ze? Hummel heeft ook last van tandvleesonsteking en een beetje extra hulp daarbij kan geen kwaad
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Annet heeft ze van dierenarts Atjo Westerhuis. Heb net hem gegoogeld. heel mooi zuiver verhaal!

Mijn middelen komen biij homeopatisch dierenarts Lies Vedder( de groene bron), ook een heerlijk mens met een enorme inzet en inzicht!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Cerna

Re: Misty

Bericht door Cerna »

Oh jee, die arme Atjo, wordt dadelijk helemaal bedolven door mailtjes van de Kattensite :lol:
Ja, je kunt hem mailen (WHG-dierenarts, Dodewaard), maar het zal wel even duren voordat er antwoord komt. Die man is volgens mij razend druk.
En ik denk dat het in principe via iedere homeopatisch dierenarts verkrijgbaar is.

Hij wil wel een volledig medisch dossier voordat hij besluit welk middel je krijgt en rekent normale consultkosten en het liefst wil hij de kat zien. Maar in het geval van Noa was het ook goed wanneer ik hem haar ziektegeschiedenis mailde en het volledig medisch dossier.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Misty

Bericht door Adriana »

mail met gegevens van Enzo is verzonden, heb het laatste VetMed-overzicht erbij gedaan, korte historie en een paar foto's van deze grijze spetter.
kreeg ook al snel reactie, eea wordt voorgelegd.
ach, als het via een internetconsult kan, dan scheelt dat hier ruim een halve dag en veel gedoe. en t hoeft niet gratis. we zijn trouwens ingeschreven bij één van zijn praktijken, maar komen daar eigenlijk nauwelijks meer na een blunder en nog wat onhandigheden.
ben errrg benieuwd en ik gun Enzo een nog beter leven en meer eetlust. vrijdag nog langs da Knaake voor controle maar hij is intussen prima hersteld. zus Mies gaat ook mee, k ben benieuwd.. en als het aanbevolen middel bij Enzo aanslaat, dan vragen we voor Mies ook een consult..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Het wordt hier egenlijk veel gekker, misschien goed om hier en topic homeopatisch over te openen.

Ik heb Minousch per ongeluk pusatilalla gegeven ipv mercurius. Ik wist dit al even, maar wilde het terugkoppelen naar Lies.
Ze reageert hier dus echt prima op. Ik heb het pas een dag later gelezen op het flesje waar ik de sticker zelf op heb geplakt.

Ik beschaamd een mail gestuurd, maar het is goed en het klopt. Het hoort bij haar. Ik heb dit kennelijk niet voor niets gedaan.

Ze reageerde eerst op mijn spanning van oow fout, maar ik zag ook mijn eigen meid weer terug.

Zo zie ik dus dat het inderdaad heel belangrijk is dat je echt alles over je kat doorgeeft.
Noes en ik hebben bijna twee uur bij Lies gezeten. Ik gun iedereen een Lies :grin:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Hier weer een bericht over Misty die niet zo leuk is. Jullie hebben ook recht op de mindere berichten, dat geeft jullie ook een beeld.
Ze is ineens veel magerder geworden. ze eet ook minder maar wil nu wel KD eten.

Ik heb een andere dierenarts nu. Vanmiddag heb ik haar meegenomen. Ze hebben eerst bloedtesten gedaan zowel voor de nierwaardes als voor de schildklier. Ik ga haar eerst dwangvoeren naast het geven van Viyo Recuperation. Dit stimuleert haar nog meer om te gaan drinken.
Ik moest haar eerst laten bekomen van alle schrik. Ze heeft vannacht nog wel een half blikje KD gegeten. Zo alle katten voeren en uitgebreid met haar aan de gang.

Ze is zo liefdevol behandeld. Zonder narcose bloed afgenomen. Morgen krijgen we hier de uitslag.
de dierenarts voelde wel een knobbeltje in haar buik. dat kan een vergrote nier zijn, maar ook een tumor :-( We wachten eerst de uitslagen van de bloedtesten af en er wordt eventueel een echo gemaakt.
Morgen ook kijken of ze gespoeld gaat worden, zodat ze weer opknapt. Aan deze dierenartsen zal het niet liggen!


Wel een klap terug. ben wel heel blij met deze dierenartsen!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Cerna

Re: Misty

Bericht door Cerna »

Ik wens je heel veel sterkte en laten we hopen dat de uitslag meevalt :epray: :epray:
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Dank je Annet, laat het morgen weten. heb hele goede dierenartsen nu met veel meer mogelijkheden. We gaan ervoor!

Zit ook weer een snaptest bij. Volgens mij heeft ze die al gehad en was die negatief, maar nog een keer kan geen kwaad. ben het vertrouwen in mijn vorige dierenartsen ook kwijt.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Misty

Bericht door Catfish »

Bella, ik hoop ook dat het meevalt. Jij en Misty hebben al wat voor de kiezen gehad...
Sterkte! En een dikke knuffel voor Misty.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie