Korstjes + bloed

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zelfbedacht
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2012 12:49

Korstjes + bloed

Bericht door Zelfbedacht »

Hallo allen,

Bo mijn kat van 4 jaar heeft een huidziekte. Hiermee ben ik naar de dierenarts geweest, ze heeft namelijk wildgroei bij op haar kussentjes en last van roos. (Hier was niks tegen te doen)

Maar sinds een paar weken heeft ze wondjes op haar hoofd. Dit geneest heel slecht, misschien komt dat door de huidziekte of krabt ze het zelf steeds weer open. :cry:

Iemand tips?
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Korstjes + bloed

Bericht door Brittenbolletje »

kijken of je misschien verwezen kan worden naar een dermatoloog? Misschien is het een allergie voor het 1 of ander.
Nina-Pippi-Loes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 nov 2012 17:08

Re: Korstjes + bloed

Bericht door Nina-Pippi-Loes »

Ja ik denk ook aan een allergie, zaak omdat inderdaad goed te laten controleren. Kan van vlooien (zelfs al van 1 vlo) of van het voer komen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Korstjes + bloed

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ander voer proberen, b.v. op basis van hert. dat kan grote verbetering geven.
Probeer eens via Zooplus te bestellen Almo heeft wel speciale anti - allergie soorten.
Maar ook Trovet is een alternatief.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Korstjes + bloed

Bericht door eveline1982 »

Ik vind jouw dierenarts een beetje kort door de bocht. Als ik google kom ik direct op deze site terecht http://www.huisdierenziekenhuis.nl/dier ... e-kat.html . De jeuk op zijn kop en wondjes zijn dus, als je dit artikel lees, hoogstwaarschijnlijk afkomstig van de roos. Het is behandelbaar, maar je moet wel uitzoeken waar het vandaan komt. Is dat onduidelijk dan is het alsnog behandelbaar.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
paasnini

Re: Korstjes + bloed

Bericht door paasnini »

Ik heb hier een poes met roos. Het enige wat bijhaar heeft geholpen (pipetten niet gebruikt, kendeik niet) was Een dieet van KVV zonder rijst, mevrouw is dol op Bandit wildmix en vismix) in combinatie met hypo-allergene brokjes. Hoop dat het voor jou ook eenvoudig op te lossen is.
Plaats reactie