kan ik mijn doof wit vondelingetje wel buitenlaten?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
marianne vercruyssen
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2012 14:42

kan ik mijn doof wit vondelingetje wel buitenlaten?

Bericht door marianne vercruyssen »

wij hebben meerdere poezen(allemaal sukkeltjes die we hebben gered)en nu weer een nieuw wit vondelingetje.ik had me voorgenomen oogkleppen op te zetten want nu was het echt wel genoeg geweest maar ik denk dat ik die niet ophad toen ik dat kleintje zag zitten,supergerust naast een superdrukke baan.een man die in de buurt woonde zei me dat ze met drie waren maar dat er al eentje was doodgereden en eentje zagen ze nooit meer dus nam ik dit katje mee.helaas twee weken later lag het derde poesje dood naast die baan...ik was enkele keren terug gaan zien of het er niet zat maar nooit had ik het gezien.zeer triest!
ons julleke blijkt doof te zijn(vandaar dat ze zo rustig naast die drukke baan zat)en nu stelt er zich een probleem....
al onze poezen zijn netjes geoppereerd en mogen dus buiten maar gaat dat wel met een dove poes?het is hier een rustige omgeving maar ik ben er toch niet erg gerust in,wat vinden jullie?
voorlopig is ze nog veilig want ze is nog maar 13weken en nog niet voldoende ingeent en nog niet geoppereerd dus nu houden we ze nog binnen.
alvast bedankt !
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kan ik mijn doof wit vondelingetje wel buitenlaten?

Bericht door Dinky »

Wanneer je zelf er al niet gerust op bent zou ik het niet doen. Ze zal gevaar immers niet aan horen komen en dan kan één auto al genoeg zijn.
Weet niet of je de mogelijkheid hebt om bijvoorbeeld de tuin af te zetten of haar naar buiten te laten in een tuigje wanneer ze oud genoeg is? Op die manier kan ze toch van buiten genieten zonder direct gevaar te lopen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
marianne vercruyssen
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2012 14:42

Re: kan ik mijn doof wit vondelingetje wel buitenlaten?

Bericht door marianne vercruyssen »

dat kan ik proberen,je hebt gelijk wat gevaar horen betreft....ik zou inderdaad best een oplossing zoeken om ze op een veilige manier buiten te kunnen laten want steeds binnen vind ik erg zielig.omdat de andere poezen wél buiten mogen.als we enkel julleke hadden dan was dat minder erg.
erg bedankt voor uw reactie!
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: kan ik mijn doof wit vondelingetje wel buitenlaten?

Bericht door artemis »

Mja, ik denk ook dat het levensgevaarlijk is een dove kat vrij rond te laten lopen.

Een ander probleem met witte katten is dat ze extreem vatbaar zijn voor huidkanker aan de oren. Ik dacht wel dat er een soort zonnecreme voor bestaat.
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: kan ik mijn doof wit vondelingetje wel buitenlaten?

Bericht door Robijn »

Een dove kat loopt inderdaad nog meer gevaar dan de niet-dove kat die naar vrij buiten kan.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kan ik mijn doof wit vondelingetje wel buitenlaten?

Bericht door castratenkoor »

Ook ik zou het afraden een dove kat los buiten te laten. Misschien kun je een buitenren aan je huis bouwen?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: kan ik mijn doof wit vondelingetje wel buitenlaten?

Bericht door eveline1982 »

Ik zou haar niet naar buiten laten. Ze gaat al doodleuk naast een drukke baan zitten en heeft dus niet haar andere zintuigen goed ontwikkeld. Laat maar veilig binnen :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Nina-Pippi-Loes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 nov 2012 17:08

Re: kan ik mijn doof wit vondelingetje wel buitenlaten?

Bericht door Nina-Pippi-Loes »

Echt niet buiten laten hoor, veel te gevaarlijk. Je moet haar beschermen en binnen houden (hoe zielig dit misschien ook lijkt) of je tuin afzetten. Dan zorg je het best voor haar en kun je lang van haar genieten. :-)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: kan ik mijn doof wit vondelingetje wel buitenlaten?

Bericht door pinguin »

Ik zou haar ook niet los naar buiten laten gaan. Kat is nog hartstikke jong die zou ik proberen te wennen aan een tuigje. Kan je samen naar buiten.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie