Felimazole

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Felimazole

Bericht door mittenslief »

Omdat de poes van mijn moeder niet op de Felimazole reageerde en ook al dement en ernstige bloedarmoede had, heeft zij de grote stap gezet om het lieve beestje uit haar ellende te verlossen. Nu heeft zij nog een stuk of 30 pilletjes over. Is er iemand die hier nog belang bij heeft? Het is wel de 5 mg variant
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Cerna

Re: Felimazole

Bericht door Cerna »

Wat moeten ze kosten? En hoe oud zijn ze?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Felimazole

Bericht door Adriana »

ik heb hier ook nog Felimazole maar eigenlijk..

dit is het zoveelste bericht van een katzel, die niet goed tot helemaal niet op felimazole reageert.
of vrijwel onoverkomenlijke bijwerkingen (niet meer eten) heeft..

in de bijsluiter staat bij ernstige bijwerkingen 'stoppen met felimazole' maar helaas staat er niet bij wat het alternatief is..

er is het oude middel carbimazole dat tegenwoordig ook in oorzalf te krijgen is..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Felimazole

Bericht door kansarmedieren »

Het hoeft niet aan de felimazole te liggen als een kat niet reageert het kan ook dat de tumor bij de schildklier kwaadaardig is.

Ik heb hier 2 katten die er goed op reageren geen bijwerkingen, misschien komt het ook wel dat mensen het niet melden als ze geen problemen hebben dat er alleen de indruk bestaat dat er veel problemen zijn met felimazole.......
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Felimazole

Bericht door Adriana »

in alle berichten (nat en internationaal) die ik tot dusver over die schildklieraandoening heb gelezen staat dat het in vrijwel alle gevallen (dus 98%) gaat om een goedaardige tumor/woekering.

ik weet inmiddels ook waarom felimazole bij een aantal katzels zo slecht valt en heb dat al vaak op het forum gezet: in felimazole zit thiamazole en dat is niet lichaamseigen.
carbimazol zet de lever aan tot de productie van thiamazole en dat is wèl lichaamseigen.
carbi is ook nog eens ongelofelijk veel goedkoper dan felimazole (ong euro 40,- per maand....) maar dierenartsen moeten beginnen met het voorschrijven van felimazole (zit ook een veel grotere winstmarge op...) en hebben vaak als het niet goed gaat geen alternatief voorhanden... zie ook de katzel uit het eerste bericht en zo zijn er nog een aantal op het forum.
ik blijf het erg jammer vinden dat er ooit het veel duurdere felimazole is ontwikkeld... want carbimazol voldeed en voldoet prima!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Felimazole

Bericht door catsini »

Ik heb hier 2 katten die er goed op reageren geen bijwerkingen, misschien komt het ook wel dat mensen het niet melden als ze geen problemen hebben dat er alleen de indruk bestaat dat er veel problemen zijn met felimazole.......
Jow, hier ook alleen goede berichten over de Felimazole.
geen bijwerkingen, dat mag ook wel eens gezegd worden. :cathappy:

groetjes, Catsini.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Cerna

Re: Felimazole

Bericht door Cerna »

Hier ook alleen maar enthousiast!

En de pillen stuurt ze op. Zomaar, gratis! Leve de kattensite :edance:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Felimazole

Bericht door Adriana »

fijn en houden zo!

dit is de eerste zin van dit topic
mittenslief schreef:Omdat de poes van mijn moeder niet op de Felimazole reageerde
ik heb in principe niks tegen Felimazole, zolang dat een medicijn is dat over het algemeen goed werkt met overzichtelijke bijwerkingen, wat ook nog goed te doseren is..
en Felimazole scoort op alle fronten niet echt goed en het lijkt me verstandig om baasjes dat even mee te geven.
en iedereen die er baat bij heeft.. geweldig!

maar 'niet eten' vind ik persoonlijk een beetje onhandige bijwerking..

ik heb wèl iets tegen een forumlid dat dan schrijft dat je vooral niet moet stoppen en zelfs een topic met die naam start, (om over dat andere topic maar te zwijgen..)
terwijl in de bijsluiter staat dat je dan moet stoppen met Felimazole.

en ik heb ook iets tegen dierenartsen die niet adequaat reageren en niet onmiddellijk overgaan op Carbimazol of oorzalf van Carbimazol.
of één van de andere behandelingen voorstellen en doorspreken..

wat mij betreft kan Felimazole zo ongeveer in het rijtje Meloxicam/metacam en Prednisolon injecties en dan bedoel ik met grote voorzichtigheid toepassen als het niet anders kan..
en nogmaals, dat er ook katzels zijn bij wie het wel werkt is alleen maar meegenomen en gratis oranje pilletjes scheelt ook weer! ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
bervo
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2012 09:01

Re: Felimazole

Bericht door bervo »

hallo
zijn de pilletjes er nog?ik weet iemand die ze wil overnemen,
groet marlous
Cerna

Re: Felimazole

Bericht door Cerna »

bervo schreef:hallo, zijn de pilletjes er nog?ik weet iemand die ze wil overnemen,
groet marlous
Nee, want die heb ik gekregen op 29 april:
Hier ook alleen maar enthousiast!
En de pillen stuurt ze op. Zomaar, gratis! Leve de kattensite :edance:
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Felimazole

Bericht door DaVinci »

Ik heb hier ook nog een aangebroken potje Felimazole 5 mg staan. De houdbaarheidsdatum is 10-2015, maar het potje is anderhalf jaar geleden geopend. Het is al die tijd goed gesloten geweest en heeft in het doosje op een donkere plek gestaan.

Ik weet niet precies hoeveel pilletjes er nog inzitten, maar zeker driekwart.

Mijn Eusie wilde na 2 weken een pilletje niet meer eten en heeft toen bijna het leven gelaten. Nu zit hij op carbimazol en dat gaat stukken beter. Fijn en prima dat er katzels zijn die het prima doen op Felimazole, houden zo! Maar ik moet er niets meer van weten. Toen de kat van mijn oma ook een snel werkende schildklier bleek te hebben, heb ik de dierenarts gevraagd direct carbimazol te geven, wat ze gelukkig prima vond. Ik wens niemand zo'n akelige en stressvolle periode toe, ik word nog akelig als ik eraan denk...

Wie interesse heeft in de Felimazole kan zich bij me melden.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Felimazole

Bericht door DaVinci »

Niemand...?
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Felimazole

Bericht door Dinky »

bervo schreef:hallo
zijn de pilletjes er nog?ik weet iemand die ze wil overnemen,
groet marlous
Misschien deze een pb sturen?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Felimazole

Bericht door Cerna »

DaVinci schreef:Niemand...?
Nee, nu nog niet want ik heb net weer van iemand anders overgenomen en ik neem niet teveel in voorraad want Cochi is toch een kat van de dag.

Dus mocht je ze begin volgend jaar nog hebben, stuur me dan een PB-tje.
amor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 nov 2012 20:42

Re: Felimazole

Bericht door amor »

Hoi Davinci,

Als je nog over hebt zal ik het graag willen hebben.
Mijn kat Amor doet er goed op.
Plaats reactie