Jeuk weg

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Jeuk weg

Bericht door Sydney »

Beste allen,

Ik wilde even wat kwijt over jeukklachten bij onze kat, een goede afloop:
Al een tijd liep onze poes met behoorlijk jeukklachten, ze likte en beet haar hele buikje kaal evenals de binnenkant van haar achterpoten, tot bloedens aan toe. Wij natuurlijk naar de dierenarts. De DA gaf prikken tegen jeuk, die hielpen en dus was het waarschijnlijk geen stress. Maar verder reageerde ze erg slecht op die prikken. Wij gingen ons inlezen en kwamen erachter wat voor een troep die prikken zijn. Daar wilde we dus graag een andere oplossing voor verzinnen. Ze heeft anti-allergeen voedsel gekregen en nog wat verschillende onderzoekjes, maar ze konden niet echt ontdekken waar de jeuk vandaag kwam.
We wilde perse niet dat ze nog van die injecties kreeg en dus zijn we uitgekomen bij een homeopaat. Die heeft een analyse gemaakt van haar haar en vervolgens hebben we allerlei middelen gekregen die haar wellicht konden helpen. Nou is het bij een kat echt een uitdaging om pillen naar binnen te krijgen, dat weet waarschijnlijk iedere katteneigenaar wel :???:
Op een gegeven moment hebben we de pillen fijngemalen en door een beetje natvoer gedaan en dat ging er redelijk goed in (ook al moeten ze het eigenlijk zonder voedsel innemen, maar goed, je moet wat).
Na weken aan de pillen hadden we het idee dat er nog niet veel veranderde. Maar vlak voor de her-controle van de homeopaat leek het een tikkie beter te gaan, ze 'trilde' wat minder van de jeuk en ze leek ook minder te likken/bijten. Uit de her-controle bleek dat het vooruit ging, maar langzaam. Maar de homeopaat gaf dat we nog een aantal weken moesten volhouden. En het is echt waar; na een aantal weken ging het steeds beter, de jeuk werd steeds minder en haar haar begon weer te groeien. Haar achterpoten zien er weer als vanouds uit en op haar buik zit nu weer een flinke laag haar.

Ik wil helemaal niet zeggen dat dit altijd werkt en ik weet dat er een hoop sceptici zijn, maar ik weet wel dat onze kat erg blij is dat ze van de jeuk af is! Ik dacht, ik deel dit even, misschien heeft iemand er wat aan, want ik weet hoe gefrustreerd je kunt raken als baasje van die zoektocht...

Hartelijke groetjes!
John Friesing
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2012 09:35

Re: Jeuk weg

Bericht door John Friesing »

Hallo Sydney,

Wat fijn, dat je kat van de jeuk verlost is. Het is erg naar om je kat te zien lijden aan
jeuk die maar niet weg wil gaan. Goed van de homeopaat om alles wat hij weet ook
toe te passen in dit geval van jouw kat. Je ziet het: niet geschoten is altijd mis.
Het belangrijkste is nu gelukt; dat jouw kat weer de oude is en jijzelf daardoor ook.
Geniet van elkaar, Sydney. Ik weet zeker dat jouw kat je hiervoor altijd dankbaar zal zijn.

Groet van John Friesing
:-)
Mickey1979
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2012 22:13

Re: Jeuk weg

Bericht door Mickey1979 »

Goed om te weten! Mijn lieve kater Mickey heeft ook een allergie, da dacht aan vlooienallergie dus moest ik hem nog vaker (wat volgens mij ook niet goed is) behandelen met een pipetje. Maar we zijn nu 6 weken verder en het arme beestje krabt zich nog steeds. Zijn pootjes zijn bijna haarloos :-( Ik denk erover even te stoppen met de pipetjes (het is nu kouder buiten, dus minder kans op vlooien) en over te schakelen op andere voeding, omdat ik begrepen heb dat de merken die da's verkopen, ook niet altijd zo goed zijn als men wel pretendeert. Alleen weet ik nog niet goed op welke voeding ik zou overgaan...
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6869
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Jeuk weg

Bericht door Dinky »

Zijn genoeg voedingstopics om te lezen hier op het forum ;) Wanneer je een merk op het oog hebt even in de zoekfunctie invoeren en grote kans dat je een match krijgt. Zooplus heeft in elk geval heel veel soorten voer.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie