Nog steeds lusteloos

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Nog steeds lusteloos

Bericht door sharon24 »

Hallo

Ik ben eigenaar van een kater van 2 jaar.
Sinds een paar dagen gedroeg hij zich er lusteloos trekt zich terug en slaapt alleen nog maar.
Hij eet nog wel!
Naar buiten gaat hij ook al niet meer terwijl hij normaal echt heel veel buiten is.
Ik begon mij gisternacht toch wel echt zorgen te maken al dat gegoogle van wat het zou kunnen zijn maakte mij ongerust.
Daarom ben ik naar de spoeddienst gegaan.
Temperatuur was 40 dus wel een koorts, Ook bleek dat hij een wondje had en er kwam etter uit het leek er erg op dat er een nagel in had gezeten van een andere kat. Toen ik dat zo zag kwam er iets in mij op een paar dagen terug gaf mijn andere poes een harde krab aan mijn katertje.
Dus het moet van haar geweest zijn.
Gelukkig was gelijk duidelijk wat er aan de hand is.

Nu heeft hij een injectie gekregen van novacam volgens mij was dat voor de koorts.
En ik heb een kuur meegekregen Clavubactin voor 10 dagen 2 maal daags 1 tablet.
Plus een soort creme voor de onsteking om door het eten te doen van novacam kat orale meloxicam suspensie.

Nu ben ik zelf niet echt een voorstander van medicijnen dus ook niet voor mijn katten
Maar een antibiotica is toch wel echt nodig denk ik.
Alleen ik merk geen verschil met gister bij de kater hij is nog steeds erg lusteloos en slaapt alleen nog maar.
De Dierenarts zei dat na 7 dagen de wond genezen moet zijn en hij zich beter moet voelen, nu is het nog maar 1 dag later, Ook gaat hij niet op de bak blaas zat niet vol ze voelde wel een beetje ontlasting
vind het vreemd dat hij zich nog steeds zo gedraagt
Zou het kunnen zijn dat hij nog moet bij komen van de injectie, en dat hij juist wat slapper wordt door de antibiotica omdat zijn lichaam nu hard aan het werk is?
Moet ik toch nog een paar dagen afwachten of toch weer langs de arts gaan.

Ben ook gewoon stiekem bang dat de kuur teveel is voor zijn slanke kleine lichaam is een blauwe rus en die zijn erg slank gebouwd.

Heeft iemand een soortgelijke situatie meegemaakt?
Alle adviezen zijn meer dan welkom..

Groetjes een bezorgde kat eigenaar Sharon
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Nog steeds lusteloos

Bericht door mittenslief »

dit klinkt zeker niet goed, novacam en alle medicijnen met "cam" op het laatst zijn hier op het forum uit den boze, veel zieke en zelfs dode troetels na het gebruik van deze medicijnen. ikzelf ben mijn lieve Ollie verloren na een metacam vergiftiging. ik hoop van harte dat jouw kater dat niet heeft.
De clavu zal je wel moeten geven omdat de ontsteking je kat ziek heeft gemaakt, en die zal toch rap aan moeten slaan.
Als ik jouw was zal ik hem zeker nog ff temperaturen en hij mag geen koorts meer hebben
En vooral nu contact opnemen met je eigen dierenarts voor wat te doen.
Optie voor de koorts is tolfedine maar ik weet niet zeker of dat nu wel mag, je moet zeker al de gegevens doorgeven qua medicijnen met je eigen DA
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Nog steeds lusteloos

Bericht door Chiquita98 »

Oei...zoek maar eens hier(rechtsbovenin bij zoeken) op novacam/metacam. Ben bang dat je diertje daar dus niet beter van is geworden maar slechter. Wil je niet banger maken hoor, maar dit spul is echt funest voor nieren.
Lusteloosheid is nooit goed bij een kat. Is er verder bloedonderzoek of wat dan ook gedaan? Of kreeg ie meteen maar een kuurtje?

Als het morgen niet beter is meteen weer bellen hoor!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Nog steeds lusteloos

Bericht door sharon24 »

shit hij heeft dus al een novacam injectie gehad! kan dat kwaad doen???? pffff

Dus die creme van novacam geef ik dus ook niet meer!
Nou die kuur van clavubactin kan ik dus nog geven?
mijn eigen arts belt mij zo terug kijken wat zij er van zegt ze geven zelf ook dat medicijn.. pff moeilijk hoor wat raden jullie aan kwil niet dat mn katje zieker wordt!

volgens mij heeft hij geen koorts meer ik heb wel een thermometer maar weet niet goed hoe ik hem kan meten?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Nog steeds lusteloos

Bericht door eveline1982 »

In de poeperd ;) kan je het beste de temp meten. Even een rotklusje, en je hebt wel iemand nodig die hem even goed vasthoud. Ondanks dat de koorts weg is zal je wel even de kuur af moeten maken, maar ik zou inderdaad wel om een ander ab'tje vragen. Sterkte met hem
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Nog steeds lusteloos

Bericht door sharon24 »

super bedankt voor je snelle reactie

de clavubactin is de antibiotica en de novacam is volgens mij de onstekingsremmer.

enig idee welke vervanger ik kan vragen voor de novacam?

groetjes sharon
Laatst gewijzigd door sharon24 op 05 nov 2012 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Nog steeds lusteloos

Bericht door mittenslief »

met clavubactin is op zich niets mis hoor die kan je gewoon doorgeven
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Nog steeds lusteloos

Bericht door sharon24 »

ik zit te zoeken naar een goede onstekingsremmer/pijnstiller vervanger voor de novacam heeft iemand ervaring met een goeie????


liefs sharon
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Nog steeds lusteloos

Bericht door mittenslief »

tolfedine is een goeie pijnstiller, maar ik weet niet of ze die nog mag hebben na de novacam, zal je de DA moeten vragen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nog steeds lusteloos

Bericht door Adriana »

antibiotica is op zich ook al ontstekingsremmend dus snap ik die novacam niet.
en ik lees niet over pijnklachten, dus hoezo dan wel?
en waarom moet er tegenwoordig zo ontzettend veel/vaak pijn gestild worden?

als de lusteloosheid aanhoudt in combi met niet eten, dan morgen dierenarts en bloedonderzoek naar nierwaardes want dan kan de novacam voor complicaties hebben gezorgd. en wees kritisch op deze dierenarts, lees de bijsluiter van meloxicam en ga onmiddellijk naar een andere als hij/zij het bagatelliseert.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Nog steeds lusteloos

Bericht door kansarmedieren »

De antibiotica moet de tijd krijgen om zijn werk te gaan doen als je met 3 dagen nog geen verbetering ziet of al eerder een verslechtering of niet meer eten dan terug naar de dierenarts. en voor de zekerheid als je het niet vertrouwd toch even de nierwaardes laten nakijken.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Nog steeds lusteloos

Bericht door Ms Maaike »

Als de kat per se een pijnstiller moet hebben zou ik Tolfedine geven. Dat heeft bij mijn kat goed gewerkt. Wat niet zo goed bij hem viel was de Clavubactin, daar heeft hij diarree van gekregen. Dat schijnt nog wel voor te komen als mogelijke bijwerking van dat AB. Dus blijf goed naar de ontlasting kijken.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Nog steeds lusteloos

Bericht door sharon24 »

adriana je hebt helemaal gelijk daar dacht ik dus zelf ook al aan de ab is toch al onstekingsremmend dus waarom novacam snap er ook dus niks van.. en ik vermoed dat hij geen pijn heeft maar meer lusteloos was door de koorts en die was vandaag dus weg 38,5
maar ik ga morgen toch even langs mijn eigen dierenarts toch even laten nakijken.
Hij is nog steeds sloompjes maar hij eet wel gewoon...

Ik ga sowieso novacam niet meer geven ik ga alleen nog door met de antibiotica en morgen even bloedonderzoek voor de nieren doen. voor de zekerheid want hij heeft als kleine kitten al eerder hoge waardes gehad maar later waren de waardes weer goed.
Vandaar dat ik toch even na laat kijken.

superbedankt voor alle reacties ik heb hier zoveel aan vandaar dat ik ook altijd hier kom als er zich iets voor doet met mijn katten, ik hecht heel veel waarde aan de meningen hier op dit forum.

ik hou jullie op de hoogte

liefs sharon
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nog steeds lusteloos

Bericht door Adriana »

zorg wel dat je rusje veel drinkt, desnoods een paar dagen spuitje drinken tussendoor. hij moet goed plassen en door de koorts is hij door verdamping veel vocht verdampt kwijtgeraakt, terwijl hij eigenlijk nog iets beter moet gaan plassen om alle chemie van de medicijnen uit te plassen en hoe meer de urine verdund wordt hoe beter.
hij kan moe zijn door de ab en fijn dat je geen novacam meer geeft.
wees heel erg zuinig op zijn nierfunctie!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Nog steeds lusteloos

Bericht door sharon24 »

Ik ben vandaag geweest bij mijn eigen Da het volgende:

Ik heb een bloedonderzoek gedaan voor de nierfunctie en hij heeft goeie waardes niks mis mee.
De novacam moet ik 5 dagen geven we hebben besloten om het toch maar te geven aangezien de onsteking heel erg groot is bijna niet normaal meer. En de antibiotica alleen zal niet voldoende zijn volgens de arts.
De koorts is heel iets gezakt naar 39.3 hij was 40.0
Wat ik dus wel merk is dat hij niet plast en niet drinkt hij eet wel natvoer dus krijgt hij ook nog vocht naar binnen.
Maar ik ga inderdaad vanaf vanavond toch maar wat drinken geven via een spuitje.
Ik hou het goed in de gaten en neem voor t weekend weer contact met de Da misschien zou hij er toch in moeten snijden als de medicijnen niet helpen.
Waarschijnlijk heeft hij toch een abces het is wel heel erg zwaar onstoken.

Ik vind het zelf ook niet leuk dat ik door moet gaan met de novacam maar het is zo zwaar onstoken dat ik gewoon geen keus heb, zouden jullie niet t zelfde doen dan?
Ik heb extra de nier waarden laten testen en het is maar voor 5 dagen en het is heel weinig spul een vloeistof wat ik dan op de lepel doe..het is geen tablet.

Graag hoor ik of jullie mijn mening delen of er toch nog anders tegen aan kijken.
Ik heb een vervanger gevraagd voor de novacam maar deze zou volgens de arts het minste de nieren belasten.

Ohja wat de da ook kon zien op de uitslag is dat de kat antistoffen voor de onsteking goed
aanmaakt.
Ik weet t niet precies hoor maar het was iets in die richting...


Liefs, Sharon
Laatst gewijzigd door sharon24 op 06 nov 2012 18:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie