Droog en natvoer kitten

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Droog en natvoer kitten

Bericht door eveline1982 »

Had ik ook eens gelezen over het spiervlees, heb het een keer gehaald maar mijn poes haalde flink haar neus ervoor op, eigenlijk voor al het rauwe spul. Die is toch echt van de brokjes en blik :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Droog en natvoer kitten

Bericht door pearlsofpassion »

Voor je zieke kitten zou het misschien niet slecht zijn....
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Droog en natvoer kitten

Bericht door mittenslief »

bij mij zitten de meeste kittens nu ook aan de carnibest en ze vinden dat heerlijk hoor
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Sura
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 sep 2011 08:51

Re: Droog en natvoer kitten

Bericht door Sura »

Bedankt voor jullie reacties allen!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Droog en natvoer kitten

Bericht door eveline1982 »

Zie nu pas je reactie Valerie. Ik geef Stef een paar keer per week wat vis, ze vind het heerlijk. Hope heeft zaterdag ook een beetje gekregen en die at zowat me vingers erbij op :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
geanne77
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2012 15:03

Re: Droog en natvoer kitten

Bericht door geanne77 »

Sura schreef:Voor onze kittens (die over 3 weken bij ons komen) heb ik RC kitten 36 gekocht. Nu vraag ik mij af, hoeveel natvoer hebben de kittens naast het droogvoer nodig? En ik hoor graag de ervaringen met verschillende natvoer.
Natvoer voor een hond of kat (blik of kuipjes) bestaan 80% uit water. Hiervan moet je dus erg veel voeren wil je genoeg geven. Als lekkernij kan het wel. Maar doe het dan apart en niet door de brokken heen etc.
Wil je geen natvoer geven, kun je zorgen dat er meerder bakjes water door het huis staan (een kat drinkt niet veel uit zn eigen) en eventueel een fontein. Dat werkt altijd erg goed!
Als ze maar genoeg vocht binnen krijgen (voorkomen van blaasgruis)
Ook vers vlees (carnibest, prins) is erg goed, zit vlees eigen vocht in en daarvan nemen ze erg veel op en zullen dan ook minder drinken en minder plassen (erg goed om ze zindelijk te krijgen)
Simmie13
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 okt 2012 12:29

Re: Droog en natvoer kitten

Bericht door Simmie13 »

Hallo,

Mijn kitten van 8 maanden was vroeger gek op zijn Whiskas vlees uit zakje maar sinds ik een keer geprobeerd heb om er anti-wormpasta door heen te mengen (wat geen succes was) moet hij er niets meer van hebben. Het lijkt wel of hij denkt dat ik hem probeer te vergiftigen ;-) Bij mijn vriend krijgt hij ander vleesvoer en dan eet hij het wel (Hetzelfde merk heeft hij daar trouwens ook gewoon nog gegeten)
Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Groetjes Mandy
Plaats reactie