Kitten graaft brokjes uit voerbak

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
linted
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jun 2012 14:31

Kitten graaft brokjes uit voerbak

Bericht door linted »

Onze Lilly van 3 maanden graaft steeds de brokjes uit de voerbak. Als ik de brokjes erin doe is ze heel enthousiast en wil het liefst meteen alles in één keer opeten denk ik :lol: . Maar ze graaft dus met haar voorpootje alles eruit. Mevrouw maakt er een rommeltje van ;-) . Maar de brokjes die ernaast liggen eet ze dus niet op. Die blijven liggen tot ik ze weer in de voerbak doe.
Zijn er meer katten die dit doen. Vind het een aparte gewoonte :lol:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten graaft brokjes uit voerbak

Bericht door castratenkoor »

Er zijn meer katten die dat doen en dan van de vloer eten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Anne87

Re: Kitten graaft brokjes uit voerbak

Bericht door Anne87 »

De kat van mijn ouders vroeger gooide al haar brokjes uit het bakje en at enkel van de vloer. Ik weet ook niet waarom ze dat deed.
Gebruikersavatar
linted
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jun 2012 14:31

Re: Kitten graaft brokjes uit voerbak

Bericht door linted »

Van de vloer eet ze dus niet. Alleen als het in het bakje zit. Rare gewoonte haha
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kitten graaft brokjes uit voerbak

Bericht door Ms Maaike »

Als je het gewoon laat liggen gaat ze het op een gegeven moment wel opeten hoor. De brokjes worden er voor haar echt niet viezer van. ;-)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Anoeska
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 mar 2013 15:20

Re: Kitten graaft brokjes uit voerbak

Bericht door Anoeska »

Die van mij doet dat soms ook. Dan graaft ze haar brokjes uit haar voerbak en eet ze ze van de grond, heel vreemd haha.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Kitten graaft brokjes uit voerbak

Bericht door Brittenbolletje »

Tja het is een kitten he :)... doen ze hier ook. zou me er niet druk om maken. Gaat (waarschijnlijk) wel weer over :)
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Kitten graaft brokjes uit voerbak

Bericht door snorrebaard »

't Moet zijn dat men bij jullie 'van de vloer kan eten' (bij ons gezegd van iemand waar het altijd heel net is).
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kitten graaft brokjes uit voerbak

Bericht door Ms Maaike »

Dat is ook een Nederlandse uitdrukking, grappig. :) Wellicht is de rand van het bakje iets te hoog voor een kitten om prettig uit te eten; mijn kitten deed het ook in het begin.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten graaft brokjes uit voerbak

Bericht door nellebel »

onze gijs doet dit ook. nu is hij bijna 2 en heeft hij zichzelf geleerd om het met zijn kleine knuisje het brokje uit het bakje te pakken en dan zo op te eten uit zijn vuistje. is dat een net opgevoede kat of wat!!!!! hahaha nu oefenen met mes en vork
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Volucria
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 mar 2013 09:23

Re: Kitten graaft brokjes uit voerbak

Bericht door Volucria »

Goliath gooit zijn brokjes ook op de grond voor hij ze opeet :) Ik vind het wel schattig.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten graaft brokjes uit voerbak

Bericht door Adriana »

etensbakjes zijn een uitvinding van mensen en veel meer katzels hebben er een hekel aan.
missch omdat ze hun gevoelige snorren stoten en ze hebben er natuurlijk helemaal niks mee..
en ze krijgen die brokjes ook bijna niet uit zo'n bakje omdat hun gebit er niet op gebouwd is..

ik voer brokjes op een klein, dik handdoekje en het natvoer zit in een kleine tefal braadslede.
makkelijk schoon te maken en ideaal als er twee katten tegelijk willen eten.
en eronder een groot presenteerblad want ook natvoer wil nog wel eens een verdieping lager belanden en soms wordt het daar wel/niet opgegeten.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Sonia
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mei 2013 10:49

Re: Kitten graaft brokjes uit voerbak

Bericht door Sonia »

Ja, Tiger heeft het juist. Niet alle katten vinden de hoge randen van een voerbak prettig omdat de snorharen de randen raken. Een bak/bord met lagere randen kan uitkomst bieden.

Groet,
Sonia
Plaats reactie