5 maanden oude kater met 2 gezwolen pootjes.

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
SidneyDL
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2012 18:14

5 maanden oude kater met 2 gezwolen pootjes.

Bericht door SidneyDL »

Hoi,
Ik ben nieuw op deze site.
Ik heb een probleem met een van de katjes waar ik al maanden voor zorg (ze wonen in onze tuin) ik heb ze inmiddels tam gekregen.

Vorige week zondag avond ging ik zoals altijd de katjes voeren, maar ik vond het vreemd dat een van de katertjes 'Spooky', niet wou komen eten. (doet hij anders nooit) dus ik ging even dichter kijken en zag dat er iets met zijn pootje scheelde. Jammer genoeg liep hij toen weer naar buiten, hij mankte ook wel. We hebben hem toen dagen niet gezien, Wat Héél erg vreemd was. Zojuist kwam hij de tuin in en ik heb hem onmiddelijk opgepakt en binnengenomen om te kijken wat er aan de hand is. Het eerste wat mij opviel was dat hij veel vermagert was, en zijn twee voorpootjes zijn gezwollen. Niet aan de 'polsen' maar de bovenste delen van zijn pootjes. Nu zijn mijn ouders ermee naar de dierenarts.
Maar ik vraag mij af of iemand misschien weet wat er aan de hand kan zijn.
Ook merkte ik dat hij veel sliep die zondag.

:( ik ben natuurlijk erg bezorgt, ik zorg al maanden voor deze katjes en hun ouders en grootouders.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: 5 maanden oude kater met 2 gezwolen pootjes.

Bericht door mittenslief »

tja dat kan echt van alles zijn, maar als ze medicatie nodig hebben kan je ze dan niet beter binnen halen?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
SidneyDL
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2012 18:14

Re: 5 maanden oude kater met 2 gezwolen pootjes.

Bericht door SidneyDL »

Edit: ouders zijn inmiddels terug met Spooky, het is een infectie, hij heeft ook 42 graden koorts. Hij moet enkele dagen binnenblijven.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: 5 maanden oude kater met 2 gezwolen pootjes.

Bericht door mittenslief »

veel sterkte ermee
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: 5 maanden oude kater met 2 gezwolen pootjes.

Bericht door kansarmedieren »

SidneyDL schreef:Hoi,
Ik ben nieuw op deze site.
Ik heb een probleem met een van de katjes waar ik al maanden voor zorg (ze wonen in onze tuin) ik heb ze inmiddels tam gekregen.

Vorige week zondag avond ging ik zoals altijd de katjes voeren, maar ik vond het vreemd dat een van de katertjes 'Spooky', niet wou komen eten. (doet hij anders nooit) dus ik ging even dichter kijken en zag dat er iets met zijn pootje scheelde. Jammer genoeg liep hij toen weer naar buiten, hij mankte ook wel. We hebben hem toen dagen niet gezien, Wat Héél erg vreemd was. Zojuist kwam hij de tuin in en ik heb hem onmiddelijk opgepakt en binnengenomen om te kijken wat er aan de hand is. Het eerste wat mij opviel was dat hij veel vermagert was, en zijn twee voorpootjes zijn gezwollen. Niet aan de 'polsen' maar de bovenste delen van zijn pootjes. Nu zijn mijn ouders ermee naar de dierenarts.
Maar ik vraag mij af of iemand misschien weet wat er aan de hand kan zijn.
Ook merkte ik dat hij veel sliep die zondag.

:( ik ben natuurlijk erg bezorgt, ik zorg al maanden voor deze katjes en hun ouders en grootouders.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Ga je katten ook laten steriliseren of castreren anders zorg je straks voor heel veel poezen als je dit zo door laat gaan. Je kan het het beste nu laten doen zijn de poezen niet zwanger en het is nog niet zo koud.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: 5 maanden oude kater met 2 gezwolen pootjes.

Bericht door eveline1982 »

Wat is er eigenlijk met de katten dat ze buiten leven? Zijn het zwerfertjes?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: 5 maanden oude kater met 2 gezwolen pootjes.

Bericht door Dinky »

Zoals ik het lees zijn het zwerfertjes inderdaad.
Zou inderdaad als je de mogelijkheid hebt ervoor zorgen dat ze worden gecastreerd, vooral gezien het kattenoverschot dat er al is in Nederland ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: 5 maanden oude kater met 2 gezwolen pootjes.

Bericht door eveline1982 »

Och arm ding :( vind het zo sneu! Is er geen opvangplek voor in ieder geval de jongste katjes bij je in de buurt? Want die kunnen nog wel wennen aan een leven in huis en zo krijgen ze in ieder geval verzorging. Voor de oudere katten kan je een stichting inschakelen zodat ze in ieder geval geholpen worden en niet meer voor nageslacht kunnen zorgen, want inderdaad nl heeft al te veel zwerfkatten! Wel enorm goed hoor dat je ze eten geeft en nu met het zieke ding naar de dierenarts bent geweest, altijd blij om te lezen dat er zulke mensen zijn!!!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie