heropvoedingsplek

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5519
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: heropvoedingsplek

Bericht door nellebel »

en kijk goed naar haar. ws geeft ze van te voren al signalen af dat je haar met rust moet laten. il lees hier regelmatig over katte ndie lekker liggen te kroelen en ineesn in de aanval gaan. meestal geven die al signaaltjes af als het genoeg gekriebel is geweest. oortje, staartje dat begint te zwiepen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: heropvoedingsplek

Bericht door castratenkoor »

Ik heb ook het gevoel dat er veel uidaging ipv agressie bij zit.
Mijn Rik heeft ook zijn buien en kan uit het niets komen aansuizen en als ik pech heb mijn hoofd aanvallen. Hij is het jong van een zwerver en zal altijd wat "wilds" houden denk ik. Ik zie het niet als agressie. In Rik zijn geval ook geen gebrek aan vriendjes want hij heeft er 7.
Oren in de nek en bolle rug geeft mij de indruk dat de poes met jullie soort van krachtmeting doet.
Wat doen jullie als het gebeurt? Niet straffen hoop ik. Want dat is funest zeker met een getraumatiseerd dier.
Probeer eerst eens met valeriaan hoe ze daar op reageert. Flesje te koop bij de apotheek, ongeveer 3 euro. Je druppelt een poos elke dag wat op knuffelbeestjes en kussentjes.
Niet op je meubels want het vlek nogal.
Ik heb meerdere getraumatiseerde katten in huis en bij stress situaties heb ik veel aan valeriaan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: heropvoedingsplek

Bericht door achtpuntzes »

ja, die signalen :)

zo kan poes Suzy op haar rug liggen rollen. dat kan een uitnodiging betekenen om te komen buikjekroelen, maar het kan ook uitdagen betekenen. als je je vergist, en je waagt het aan haar buikje te komen als ze je uitdaagd, ben je je hand kwijt :lol:
en dan is het zaak die hand niet razendsnel terug te trekken, want juist daaarmee veroorzaak je de meeste 'schade'... langzaam met je andere hand een voor een de nageltjes uit je huid halen, is een betere oplossing :)

maar goed, uitdagen of uitnodigen, het lijkt op elkaar, maar als je Suzy eenmaal goed kent, zie je de subtiele verschillen wel :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Plaats reactie