Sem heeft een verdikking boven zijn heup

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Sem heeft een verdikking boven zijn heup

Bericht door Robijn »

Mijn 5-jarige kater Sem zit weer in de lappenmand... Is ie net hersteld van (een milde vorm van) niesziekte (AB-kuur van 4 dagen voor gekregen) + injectie), nu heeft ie opeens een bult/verdikking boven zijn heup zitten.. :-(
Verder viel het ons op dat hij een stuk minder eet (wel natvoer, maar geen brokken).
Hij lijkt ook misselijk te zijn, want hij at opvallend veel gras afgelopen zondag en hij had ook een beetje spuug met 1 grassprietje overgegeven in de nacht van zaterdag op zondag. :-|
Waar zou hij last van kunnen hebben????
Wij denken zelf aan een (vecht)abces, maar wat heeft dit te maken met zijn misselijkheid? Gisteren heeft hij ook nauwelijks/geen brokjes gegeten.
Vanavond ga ik naar de dierenarts.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Sem heeft een verdikking boven zijn heup

Bericht door eveline1982 »

Ach arm ding, hij heeft niet zo veel geluk gehad he?! Als het een abces is van vechten dan voelt hij zich waarschijnlijk beroerd door de infectie. Katten beten en krabben zijn voor ons reden om even naar de huisarts te gaan ivm infecties maar bij katten zelf kunnen er ook lelijke infecties optreden.

Goed dus dat je met hem naar de DA gaat! Heel veel succes vanavond.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Sem heeft een verdikking boven zijn heup

Bericht door Dinky »

Hoop voor je dat de DA weet wat het is en er iets aan kan doen zodat Sem zich weer beter voelt. Het is wel even jullie zorgenkatje op moment :(
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
cute cat
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2012 17:59

Re: Sem heeft een verdikking boven zijn heup

Bericht door cute cat »

Je moet niet te lang wachten om naar de dierenarts te gaan. Want het kan een iritatie of een gezwel het kan kwaad aardig maar ook goed aardig dus gaje infomeren bij de dierenarts
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Sem heeft een verdikking boven zijn heup

Bericht door Chiquita98 »

Ach arme sem....benieuwd hoe het bij de da gegaan is vanavond. Hopelijk is het niks ernstigs
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Sem heeft een verdikking boven zijn heup

Bericht door Robijn »

De bobbel op zijn heup bleek inderdaad door een beet van een andere kat te zijn veroorzaakt. :???: De dierenarts liet me het kleine wondje en korstje zien. Het was nog geen abces, maar wel een verdikking/ontsteking. Sem heeft een antibioticaspuit gekregen. Het kon nu 2 kanten opgaan; óf we waren er net op tijd bij met de AB en de bult (ontsteking) zou afnemen, óf de bult zou gaan groeien, zich met pus gaan vullen en zich gaan ontwikkelen tot een abces....
De volgende ochtend, woensdagochtend, bleek de bult, tot mijn opluchting, echter al te zijn afgenomen, en vanochtend voelde ik helemaal geen bult meer, alleen dat het een beetje hard aanvoelde. :grin:
M'n lief ventje is dus gelukkig weer (bijna) helemaal de oude! Eind goed, al goed. ;-)
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Sem heeft een verdikking boven zijn heup

Bericht door BloemTetsu »

Gelukkig valt het allemaal mee.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Sem heeft een verdikking boven zijn heup

Bericht door eveline1982 »

Gelukkig maar!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Sem heeft een verdikking boven zijn heup

Bericht door Chiquita98 »

Oh jee met welke kat heeft ie ruzie? Gelukkig is het niet uitgegroeid tot iets ernstig
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Sem heeft een verdikking boven zijn heup

Bericht door Freya13 »

hebben we ook al gehad
wij waren er gelukkig ook op tijd bij
katten vechten nu eenmaal he, weinig aan te doen vrees ik ;-)
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Sem heeft een verdikking boven zijn heup

Bericht door Robijn »

Thea, hoogstwaarschijnlijk is Sem gebeten door Pjotr, de zwarte kater van de buren.
Ik had gehoopt dat ze vriendjes zouden worden; en aan Sem ligt het niet, die is heel sociaal en heel zachtaardig (net als Robijntje - daarom passen die 2 zo goed bij elkaar ;-) ), maar juist daarom denk ik, voelt Pjotr dat hij niets te dulden heeft van Sem, en ziet hem als een concurrent die hij makkelijk aan kan.
Pjotr mag blij zijn dat Sem geen vechtersbaas is, anders waren de gevechten waarschijnlijk veel heftiger; maar Sem vlucht gewoon weg voor hem, en gaat de confrontatie niet aan. Gelukkig is hij niet zó bang voor Pjotr, dat hij niet meer naar buiten durft. Nee, hoor, integendeel! Elke ochtend staat ie weer te popelen dat ik het luikje weer voor hem openmaak!
Freya, ja, het is niet leuk, en ik vind het een beetje zielig voor Sem, maar ja, het is wel de natuur... En gelukkig doet Robijntje wél heel lief tegen hem!
Het zijn net mensen he; met de één klikt het wel, met de ander niet ;-)
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Plaats reactie