Gewicht katertje

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
amanda_87
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 feb 2012 22:42
Locatie: Den Bosch

Gewicht katertje

Bericht door amanda_87 »

Hallo :grin:

Ik heb een katertje van 5 maanden, nu is mijn vraag hoeveel mag zo'n katertje wegen!!!

Volgens de dierenarts moet hij nog een soort groeispurt krijgen terwijl hij al net zo groot is als de volwassen kater van mijn schoonbroer (3 jaar) dus echt klein is hij niet. hij weegt nu ongeveer 3,5kg ik zelf vind het best veel maar als je hem ziet staan valt het wel mee. hij heeft ook overtollig vel onder zijn buik hangen.

op de onderstaand link kun je een foto zien, toen was hij 3-4 maanden

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 0340_n.jpg
Groetjes Amanda en kater Moos
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Gewicht katertje

Bericht door eveline1982 »

Hallo Amanda.

Dit is best verschillend ligt eraan hoe groot de kat is en uiteindelijk zal worden. Hoe komt het dat hij overtollig vel heeft? Heb een kater hier van 2 maandjes ouder en die zit gewoon nog strak in zijn velletje. Je dierenarts kan overigens goed vaststellen of het dier in kwestie te veel of te weinig weegt.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
amanda_87
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 feb 2012 22:42
Locatie: Den Bosch

Re: Gewicht katertje

Bericht door amanda_87 »

Hoi Eveline,

dank je wel voor je reactie!
Dat overtollig vel heeft te maken met de manier waarop hij springt dit doet hij namelijk heel vaak wijdbeens. Het heeft iets te maken met de lenigheid van Moos (de kat).
Dit kan overigens geen kwaad heb hier veel navraag over gedaan hij is onze eerste kat namelijk.

Groetjes,
Amanda
Groetjes Amanda en kater Moos
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Gewicht katertje

Bericht door eveline1982 »

Oke ik kon dit nog niet, dus vandaar ook mijn vraag hoe dit kwam :).
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9372
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gewicht katertje

Bericht door castratenkoor »

Kittens hebben wel vaker een hangbuik, loos vel zonder vet wat onder de buik hangt. Is geen teken van te dik zijn.

Op de foto is het katje in ieder geval niet te dik.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
amanda_87
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 feb 2012 22:42
Locatie: Den Bosch

Re: Gewicht katertje

Bericht door amanda_87 »

Mijn vraag komt eigenlijk; als ik het opzoek via google dan is het meestal rond de 2kg hij zit hier bijna 2kg boven. ik weet ook niet hoe groot een gemiddelde kitten van 5 maanden is, maar krijg vaak te horen dathij groot voor zijn leeftijd is. Ik ken zijn ouders ook niet omdat hij uit het asiel komt en is opgevoed met de fles dus weet ook niet hoe groot zijn ouders zijn!!
Groetjes Amanda en kater Moos
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gewicht katertje

Bericht door Adriana »

wat een mooi dier is dat en dit wordt een grote kater!
wat ik hier zie is dat ze tot ongeveer hun tweede in ontwikkeling/in de groei zijn. soms hebben ze een dik achterwerk en binnen een week is dat dan weer afgeslankt en zie ik dat ze weer veranderd zijn. ze doen hier dus ook niet aan de lijn zo lang ze nog niet volgroeid/helemaal volwassen zijn.
en jonge katzels zijn nog erg bewegelijk en hebben die energie nodig en verder hangt het af van de bouw. je kent de ouders niet maar dit wordt zo te zien een grote trotse rooie kater!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
amanda_87
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 feb 2012 22:42
Locatie: Den Bosch

Re: Gewicht katertje

Bericht door amanda_87 »

Hoi Adriana en katten ;)

Dank je wel, het klopt inderdaad dat hij de ene keer iets dikker is dan eind van de week weer normaal is!
Ik denk inderdaad dat het een grote mooie rode kater wordt als ik zijn poten bekijk. Dank je wel voor de tip.
Groetjes Amanda en kater Moos
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gewicht katertje

Bericht door Adriana »

Afbeelding
aan zijn hele bouw kun je zien dat dit een groot beest wordt.
grote oren trouwens, wigvormige kop, lang slank lijf en er zit denk ik ergens wel wat aziatisch bloed in.
lijkt me een gevoelig dier, slim en waarsch ook dol op zoetigheid/koekjes en missch sommige fruitsoorten. binnenkort fotoalbum aanvragen over Moos en meer foto's..?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6844
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Gewicht katertje

Bericht door Dinky »

hihi ik dacht ook al aan de bouw te zien dat dit een grote wordt.
Maar aan gewicht alleen kan je niet aflezen of een kat te dik is omdat het formaat zo verschillend is ;)

in dit topic staat een afbeelding hoe je zou kunnen zien dat je kat echt te dik is. Maar zeker met zo'n jonge kat waarbij het nog wel eens wisselend is zoals je zegt zou ik hem zeker niet zomaar op dieet zetten ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
amanda_87
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 feb 2012 22:42
Locatie: Den Bosch

Re: Gewicht katertje

Bericht door amanda_87 »

Dank je wel ik denk ook dat Moos een mooie grote kater wordt.
Hoe kan ik zo'n album maken?

En Dinky dank je wel voor de tip;) ben gisteren bij de dierenarts geweest ontwormingstabletjes te halen. Deze gaf als tip om over de bovenkant van je hand te voelen zo moet het ongeveer voelen als je over de ribben gaat dan zit je op goed gewicht.
Groetjes Amanda en kater Moos
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Gewicht katertje

Bericht door mittenslief »

ik vindt hem ook heel mooi hoor, ik heb er hier een van 5 maanden en die is 3 kg. en die heeft nog iets
groeiachterstand. alleen als je hem laat "helpen" kunnen ze sneller vetlaagjes opbouwen omdat de stofwisseling anders wordt
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5491
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gewicht katertje

Bericht door nellebel »

onze gijs woog dat ook met 5 maanden hoor. ik lette wel goed op met eten. ze krijgen hier afgemeten hun voer, om te voorkomen dat hij moddervet zou worden. want eraf krijgen is veel moeilijker. en gijs is niet zo van het bewegen.
Gijs is nu 17 maanden en weegt 5 kilo. hij is vooral de eerste maanden flink gegroeid.
jouw moos ziet er gezond uit hoor.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6844
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Gewicht katertje

Bericht door Dinky »

amanda_87 schreef:Dank je wel ik denk ook dat Moos een mooie grote kater wordt.
Hoe kan ik zo'n album maken?

En Dinky dank je wel voor de tip;) ben gisteren bij de dierenarts geweest ontwormingstabletjes te halen. Deze gaf als tip om over de bovenkant van je hand te voelen zo moet het ongeveer voelen als je over de ribben gaat dan zit je op goed gewicht.
Voor een album moet je 10 inhoudelijke berichten hebben geplaatst, jij zit nu op 9 wat ik zag ;) Dan ga je naar het topic ik wil een eigen foto-album en dien je een verzoek in bij de admin door daar een berichtje te plaatsen met de titel die je het album wilt geven. Wanneer de admin online is zal hij in het bericht aangeven dat hij is aangemaakt en kan je aan de slag ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gewicht katertje

Bericht door pearlsofpassion »

Ik vind 3,5 op 5 maand niet speciaal veel.
Rond 7 maand gaat het groeien plots een stuk minder snel en een gemiddelde volwassen kater weegt toch zo'n 5kg. Dus is 3,5 op 5 maand niet overdreven. Tel daarbij dat hij misschien (waarschijnlijk) groter wordt dan 5kg, en dan is het helemaal niet gek.
Ik vind hem zeker niet dik op de foto's. Van mij mochten ze als kitten wel iets ronder zijn, maar dat is ook een verschil in bouw. De jouwe is heel slank en rank, dat zie je. Mijn Luis werd op 5 maanden al erg fors in bouw, zonder dik te zijn, hij kreeg gewoon een stevige borst. Dat is een heel andere bouw van kat...

alleszins, ik heb me nooit zorgen gemaakt over cijfertjes en dergelijke. Kijk gewoon naar de kat, voel hoeveel vet er rond de ribben hangt, en verder is dat gewicht gewoon leuk om te weten, meer niet. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie