Help! Gizmo is ziek!

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door Dinky »

Zou het inderdaad voorleggen aan je DA waar het biopt ook is genomen en dergelijke.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door DaVinci »

Helaas, slecht nieuws... Zeer waarschijnlijk toch weer een bloedvattumor... :cry: :cry:

Zijn bloedwaardes waren allemaal goed, in ieder geval geen bloedarmoede zoals vorig jaar. Zijn nierwaardes waren zelfs verbeterd ten opzichte van de vorige keer...

Daarna toch besloten om geen weefselbiopt onder narcose te nemen i.v.m. gevaar op niet te stoppen bloedingen. De da heeft een dunne naaldbiopt genomen en dat was bloederig vocht. Ze heeft het voor de zekerheid nog onder de microscoop bekeken om te kijken of het misschien geen ontstekingsvocht was, maar dat was het helaas niet. Dus een grote waarschijnlijkheid dat er weer sprake is van een bloedvattumor. Morgen gaat ze met AR overleggen en me bellen. Ze zou dan ook het dichlooracetaat verhaal met hem bespreken, zelf wist ze daar niets van. Dus zometeen zal ik de linken mailen naar hem, bedankt daarvoor Adriana! Heb ze zelf nog niet gelezen, daar staat mijn hoofd op dit moment helemaal niet naar...

Ik wil nog wel een afspraak met AR maken om alles door te spreken, waar ik op moet letten, wat de prognose is, wat we verder nog kunnen doen. En natuurlijk om de dichlooracetaat te bespreken.

Ik ben zo in en in verdrietig... Wat een pijn doet dit zeg... :cry: :cry: :cry: :cry:
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door Adriana »

wat een intens verdrietige situatie.
na die hele vechtpartij en operatie en chemokuren dacht je dat je lieve Gizmo safe en genezen was en dan dit...
ik heb delen van de rapporten inmiddels wel gelezen en het merendeel is positief: weinig bijwerkingen, vooral niet inhaleren (geeft onherstelbare longschade bij mens en dier) en kan heel effectief zijn. niet duur ook..het spul is zelfs via internet te bestellen. ik weet alleen niet of alle types tumoren erop reageren maar dat kunnen ze bij Korte Akkeren denk ik makkelijk nagaan.
er is veel meer info via de internationale universiteitssites in Canada en VS over de huisdierentoepassing. en ik kwam nogal positieve berichten over toepassing bij mensen tegen, ook Nederlandse berichten.
wat fijn dat zijn bloedwaardes goed zijn en zijn nierwaardes zelfs zijn verbeterd.
je gaat weer een spannende tijd tegemoet en daar zat je niet op te wachten, denk ik..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door DaVinci »

Het voelt zo oneerlijk allemaal... We hebben er zo voor gevochten... Gizmo is zo dapper geweest na de operatie, in zijn mandje naar Gouda, tijdens de chemo, we hebben een nóg sterkere band gekregen na dat alles. Ik kan gewoon niet goed onder woorden brengen hoe ik me voel...

Dat verhaal dat ik gelezen heb ging over een boxer met een hemangiosarcoom van 10x15 cm en was inoperabel. Die kreeg dichlooracetaat voorgeschreven en na 2 maanden was de tumor 5x5 cm en na 6 maanden was de tumor weg... Deze persoon beschrijft dat dit middel in o.a. Indonesië en Thailand wordt voorgeschreven bij malaria en dat gebleken is dat het ook agressieve snelgroeiende tumoren verkleind en dat ze dan uiteindelijk zelf door het lichaam worden afgevoerd. Ik heb me aangemeld op dat forum en diegene die het bericht heeft geplaatst een bericht gestuurd met de vraag welke da dit heeft voorgeschreven. Maar ja, het bericht is drie jaar oud, dus de kans is groot dat ik geen antwoord krijg.

Ik wil me hier niet teveel aan vastklampen, want het klinkt wat te veelbelovend. Maar van wat ik tot nu toe heb gelezen is dat dit spul de stofwisseling van tumorcellen verandert waardoor de natuurlijke celdood (apoptose) weer wordt 'aangezet'. Hierdoor sterven de tumorcellen af (zoals gebruikelijk is bij alle cellen in het lichaam).

Ik ben heel benieuwd wat ze hier in Gouda over weten te vertellen. Misschien weten ze er in Terneuzen meer over, de da daar volgt alle ontwikkelingen op dit gebied op de voet en is een groot vooraanstaand man in de dierenoncologie wereldwijd. Hij heeft Gizmo ook geopereerd vorig jaar. Ik denk dat ik het sowieso wil proberen, we hebben weinig te verliezen... En er lijken zo goed als geen bijwerkingen te zijn.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door Adriana »

heb gisteravond nog een tijdje zitten zoeken en lezen en kom ook vrij veel berichten tegen in de trant van 'waarom is dit niet veel breder bekend..' maar gelukkig ben jij het op het spoor gekomen.
heb je Terneuzen ook geinformeerd? het gaat er nu om dat Gizmo relatief snel een behandeling, welke dan ook, ingaat. nee, nergens aan vastklampen, want erg veel onzekerheden en dat is erg moeilijk.
maar je kunt het ook zien als een waarschijnlijke T-kruising en geen doodlopende weg..
en missch kun je het spul wel gewoon thuis toedienen en hoeft het niet te worden geinjecteerd, want ik kom beide toedieningsvormen tegen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door DaVinci »

Nee, heb Terneuzen nog niet geïnformeerd. Zal ze zometeen een mail sturen.

't Is toch wel een beetje een laatste strohalm, maar ik zie het inderdaad als een mogelijkheid. Niet als dé oplossing... Anders zouden er toch bijna geen dieren (en mensen) meer zijn met kanker...

De behandeling moet niet te belastend zijn voor Gizmo. Ik ga niet elke 1, 2 of 3 weken met hem in zijn mandje naar Gouda... Onderhuids injecteren zou ik zelf ook nog wel kunnen, maar volgens mij kreeg de boxer het oraal toegediend.

En de berichten waarom het niet veel breder bekend is heb ik ook gezien. Zowel felle voor- als tegenstanders. Geen idee hoe dit te interpreteren... Dat er niets aan te verdienen valt omdat het stofje niet te patenteren is kom je veel als reden tegen. Daar heb ik het gisteren met de da ook over gehad en zij zei dat het zo meestal niet werkt. Als de farmaceutische industrie een dergelijke stof op het spoor komt, zouden ze de moleculaire structuur een klein beetje kunnen aanpassen waardoor het een 'andere' (nieuwe) stof wordt met dezelfde eigenschappen die wel te patenteren is. En ze zei ook dat op de faculteit ook veel onderzoek gedaan wordt zonder dat daar financiële belangen in meespelen.

Ik heb geen idee, het lijkt op dit moment een mogelijkheid die ik met beide handen wil aangrijpen... Als het niet aanslaat zijn we net zo ver als nu. Niets te verliezen dus... Behalve Gizmo's welzijn, en die houd ik scherp in de gaten!
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door castratenkoor »

Wat rot zeg voor zowel Gizmo als voor jou, dat de kanker terug is.
Het enige wat ik kan is je heel veel sterkte en wijsheid toe wensen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door DaVinci »

Even een kort en heel verdrietig bericht... Gizmo is vanmiddag om kwart over vier in mijn armen overleden...
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door mittenslief »

dat slaat in als een BOM heel veel moed en sterkte
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door kansarmedieren »

Heel veel sterkte, we weten allemaal hoe het voelt en dat is shit... Je hebt er alles aan gedaan maar helaas maar hij heeft ondanks alles nog een goede tijd bij je gehad. Maar ik kan me voorstellen hoe je nu voelt met alles wat jullie hebben moeten doorstaan is dit zo oneerlijk.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door Adriana »

wat een verschrikkelijk bericht en je was bij hem.. wens je veel sterkte, zo geknokt en dan nog..
je hebt er alles gedaan en soms lukt het niet..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
browneyes
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 okt 2012 15:02
Locatie: Almere

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door browneyes »

Heel veel sterkte !! Ik vind het echt heel vervelend voor je
Love my cats Bandit en Smokey :-)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door Dinky »

Inderdaad enorm rot na het gevecht een jaar terug :(
Gelukkig hebben jullie het jaar kankervrij nog gevierd en hebben jullie toch nog een jaar mogen genieten van Gizmo.
Heel veel sterkte met het verwerken!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Zaniematsu
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 okt 2007 10:08
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door Zaniematsu »

Gecondoleerd met dit onverwachts en enorm groot verlies. Ik denk aan jullie. Heel veel sterkte!!!
Linda
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door DaVinci »

Toen ik 'm kreeg, van iemand die geadverteerd had in de krant
Toen ik 'm kreeg, was tie zo klein dat ie kon zitten op m'n hand
Een hoopje wol met ogen, veel te wijs en veel te bang
Het was net of tie zei: "jij hoort bij mij en ik bij jou"

Hij kon spinnen als de beste, hij was speels en hij was zacht
Hij begreep, dat weet ik zeker, wat ik zei en wat ik dacht
Nou mag iedereen beweren "het was een doodgewone kat"
Maar wat hebben wij elkaar toch vele jaren lief gehad

Eens op 'n keer, ik had de voordeur even open laten staan
En was ie weg, ik ben haast misselijk op zoek naar hem gegaan
Maar vlak bij huis kwam hij met opgestoken staart me tegemoet
Het was net of tie zei: "zo'n eindje om, dat doet je goed"

Hij kon spinnen als de beste, hij was speels en hij was zacht
Hij begreep, dat weet ik zeker, wat ik zei en wat ik dacht
Nou mag iedereen beweren "het was een doodgewone kat"
Maar wat hebben wij elkaar toch vele jaren lief gehad

Toen werd ie oud, hij was niet meer zo ondernemend zoals toen
Want hij had pijn, en onze dokter kon d'r echt niks meer aan doen
Toen op een keer hoorde ik 'm zachtjes miauwen 's ochtends vroeg
Toen ik kwam was 't net of tie zei: "en nu is 't genoeg"

Hij kon spinnen als de beste, hij was speels en hij was zacht
Hij begreep, dat weet ik zeker, wat ik zei en wat ik dacht
Nou mag iedereen beweren "het was een doodgewone kat"
Maar wat hebben wij elkaar toch vele jaren lief gehad

Afbeelding
Afbeelding
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Plaats reactie