Waar doen jullie je kat 's nachts?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Barberaatje

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Barberaatje »

Ik heb twee katten boven die ook op mijn slaapkamer slapen. Sinds mijn derde kat bij me woont verblijven ze steeds meer boven hoewel de derde (blinde) kat geen enkele bedreiging vormt. Pippi slaapt naast mijn hoofdkussen en Nina ergens op de grond of op een stoel (geen liefhebber van mandjes) Mijn derde kat is dus blind en blijft dus noodgedwongen veilig beneden. Boven kan ze bij de trap komen en daar valt ze vanaf (helaas al een keer meegemaakt) dus ze heeft de keuken en kamer tot haar beschikking en lekker plekjes om te liggen.
Gebruikersavatar
Blissie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 okt 2012 15:14

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Blissie »

castratenkoor schreef:
Het gaat niet alleen om ruimte, het gaat ook om keuzes kunnen maken. Gezellig samen in een ruimte of ook eens lekker rustig apart terug kunnen trekken. Wel zonde hoor dat ze de bovenverdieping en de trap missen bij jou.

Als ik zie hoe ze hier de trappen als race-baan gebruiken. Heerlijk hoe ze daar energie op kunnen lozen.
Van dit soort opmerkingen gaan mijn nekharen een beetje overeind staan ben ik bang. Waarom is een woonkamer en bijkeuken, waar de katten alles tot hun beschikking hebben en vast ook lekkere plekjes hebben om lekker weg te kruipen, niet voldoende ruimte? Waarom is het sneu en zonde als de katten niet naar boven kunnen? Niet iedereen is bereid zijn of haar volledige leven in te richten voor de katten. Begrijp me niet verkeerd, ik houd zielsveel van onze katjes, maar ook IK wil een kattenvrij plekje, waar ik me lekker terug kan trekken.
Wij hebben hier thuis veel maatregelen getroffen voor de katten, maar er is echt een grens. Niet iedereen stelt zomaar het hele huis ter beschikking, en wie ben jij dan om te bepalen dat iedereen dit zou moeten doen.

Wij hebben wel een klein appartement, en de katten leven hier in de woonkamer van ongeveer 35 vierkante meter. Zoals ik het zie hebben ze het hier veel beter dan in het asiel, waar ze beiden vandaan komen. Hier is liefde, aandacht, gezelligheid, veel speelgoed, schone kattenbakken en genoeg lekkere holletjes en plekjes om heerlijk te slapen.
En ook de baasjes hebben een heerlijk eigen plekje.
Gezelligheid in huis met onze held op sokken, poes Lilo en onze knuffel en aandachtvrager ,katertje Cody!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Chiquita98 »

Mijn katten hadden eerder ook nooit de bovenverdieping. Sinds een jaar wel. En sorry ik vind het ook wel een meerwaarde voor hen dat ze nu nog meer achter elkaar kunnen ravotten. Ik zie het verschil ook echt. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat een ander het ook maar moet doen. Maar de trap die vinden ze hier ook echt geweldig. En nu de zolder er ook bij. Ik heb ook 2 kattenvrije ruimtes nog(de strijkkamer en mijn slaapkamer)
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Ilovesiamesecats »

Omdat het trappenhuis tot voor kort een bron van spanning was heb ik ze een week in de kamer gehouden. Als Safi onderaan de trap zat ging Lucky een paar treden hoger dreigend zitten kijken, Safi dook dan ineen. Of ze joegen haar 2 trappen op om haar daar klem te zetten. Nu lopen ze langs elkaar naar boven en beneden, soms tegelijk.
Bij mooi weer heb ik de tuindeur open gezet zodat ze lekker door konden sjezen. Nu heb ik de zoldertrap afgezet zodat ze één trap hebben. Ik heb daarnet op de badkamer was staan vouwen en het ging best goed. Ze daagt de mannen zelf uit om achter haar aan te rennen en vervolgens gaat ze naar ze blazen :eangel:

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Dinky »

Zelf heb ik ook graag een kattenvrije ruimte en bij ons is dat de slaapkamer inderdaad. Dit houdt in dat Dinky een halletje heeft, woonkamer en keuken.
Bij ons is er zelfs geen mogelijkheid om dinky naar boven te laten gaan aangezien er geen boven is ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rosalie123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mar 2012 21:35
Locatie: Rijswijk

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Rosalie123 »

Wij hebben ook een gelijkvloers appartement. Als wij niet thuis zijn, en 's nachts heeft Bagheera de woonkamer tot haar beschikking, 32 m2 met veel ligplekjes, speelgoed, krabpalen en aan 2 kanten grote ramen om uit te kijken. Ze verveelt zich daar niet. Als we thuis zijn heeft ze de gang, keuken en studeerkamer er ook nog bij, maar meestal zit ze dan alsnog in de kamer. De badkamer, slaapkamer en wc houden we zoveel mogelijk katvrij, maar vaak genoeg vergeten we de deur goed af te sluiten en dan grijpt mevrouw haar kansen :)
Groetjes,
Rosalie & Bagheera
(*fotoalbum*)
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Ilovesiamesecats »

Tja een kattenvrije ruimte zit er met siamezen niet in.... :lol:

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Dinky »

Ach ja de slaapkamer is hier ook niet 100% katvrij :P
En er zit een groot raam tussen de slaapkamer en woonkamer waar dinky regelmatig eens doorheen kijkt of wij al van bed komen, vooral in het weekend ;) En ja, meestal laten we haar er dan maar in aangezien ze anders aan de slaapkamerdeur blijft krabbelen :P
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
linted
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jun 2012 14:31

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door linted »

Tja, ik wil de katten gewoon niet boven hebben. Ik vind ze heel lief, maar er zijn grenzen. De bovenverdieping is voor ons. De woonkamer is groot genoeg. Ze ravotten over de banken heen. Ruimte genoeg dacht ik zo. Beneden kattenharen vind ik meer dan genoeg....
Gebruikersavatar
ikke74
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2010 13:14

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door ikke74 »

Hier kan het niet anders dan dat ze wel boven komen.
onze berging waar het luikje zit grenst aan de hal en de hal weer aan de kamer. de deur tussen de hal en kamer en berging en hal staat altijd open. In de hal is ook de trap. De keuken heeft alleen maar een terrasdeur, die staat alleen zomerdag open.
Gebruikersavatar
xdenise
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 01 jul 2012 10:43

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door xdenise »

wij wonen op een zolderverdieping en hebben nog een aparte slaapruimte boven. katten kunnen overal komen, nog nooit problemen mee gehad.. tot een paar dagen geleden.

ze waren de hele nacht hyperactief... de halve woonkamer werd gesloopt, glazen werden omgegooid, stofzuiger per ongeluk aangedrukt en het hoogtepunt werd bereikt toen ze per ongeluk het gas van 't fornuis aankregen!

gelukkig lagen ik en mijn vriend al de hele nacht wakker door het drama wat zich beneden afspeelde, dus waren we er op tijd bij. we hebben meteen de 'doppen' van het gasfornuis eraf gesloopt en uiteindelijk de katten in de badkamer gezet.

Jaaaa, heeeeel zielig... maar we hebben nog wel 2 uurtjes kunnen slapen. En toen we 's ochtends wakker werden lagen de dames in de badkamer in hun mandje te ronken. :)
Meow is like aloha - it can mean anything ~
Gebruikersavatar
Blissie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 okt 2012 15:14

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Blissie »

Wauw, terrorkatzels voor een nacht!

Die van ons weten dondersgoed dat ze niet op het aanrecht mogen komen! ;) en dat doen ze dan ook bijna niet. Altijd fijn dat je er sochtends achterkomt dat je nog etensresten hebt laten staan op het aanrecht, en dat er niet aan gegeten is ! Hebben ze keurig laten staan :)
Gezelligheid in huis met onze held op sokken, poes Lilo en onze knuffel en aandachtvrager ,katertje Cody!
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Ilovesiamesecats »

Hier vreten ze alles van het aanrecht en poetsen zelfs de kookplaat schoon, bah!! :eeh: Pannen en borden moet ik ondersteboven weg zetten of alles direct in de afwasmachine.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
xdenise
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 01 jul 2012 10:43

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door xdenise »

ik wou dat ik mijn kittens kon afleren op de aanrecht te springen. maar ben bang dat dat niet gaat lukken... hoe heb jij dat voor elkaar gekregen, blissie??
Meow is like aloha - it can mean anything ~
Gebruikersavatar
xdenise
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 01 jul 2012 10:43

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door xdenise »

het aanrecht**
Meow is like aloha - it can mean anything ~
Plaats reactie