Waar doen jullie je kat 's nachts?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
annekat
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2011 15:07

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door annekat »

Mijn kat hoeft snachts niets ergens speciaal in een kamer. Ze slaapt altijd heel lief en maakt niets kapot. Je kan het proberen en kijken hoe het uitpakt. En snoeren maken katten toch niet kapot?
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Carol »

Nou Annekat.... één van mijn katten heeft toch heel wat snoeren doorgekauwd toen hij jonger was....

Mijn katten hebben de beschikking over het hele huis. Alleen snurkt Remi nogal, dus houden we de slaapkamerdeur meestal dicht, tenzij we hevig gekrabbel horen dan doen we de deur meestal wel open :silly:
Alleen uitslapen lukt met de deur open niet zo goed. Rond half 9 vindt vooral Wicca het toch wel tijd om ons wakker te maken, meestal met een nat neusje in m'n gezicht :cathappy:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Adriana »

snoeren doorbijten.. ze hebben daar kabelbeschermers voor en dat is reuzehandig..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Misslerona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jul 2012 23:06

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Misslerona »

Alles slopen wat ze te pakken kunnen krijgen haha.. of ze slapen de hele nacht door...
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door nellebel »

sinds de vakantie is gijs superaanhankelijk geworden. hij komt sinds maandag (toen we weer gingen werken) s'avonds bij ons op de bank liggen en s'nachts weer heerlijk bovenop me. wel zwaar maar lekker warm. en guusje ligt dan onder de dekens op schoot.
voordeel is dat ze nog gewend zijn aan vakantie tijd, dus ze slapen nog als de wekker gaat. hoop dat dit zo biljft en ze niet als voorheen weer om 4:00 uur me wakker gaan maken
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
linted
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jun 2012 14:31

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door linted »

's Nachts zijn ze samen in de woonkamer (2 kittens). Boven mogen ze niet komen
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Adriana »

kittens is een 24-uurs bedrijf. hebben ze daar eten/drinken/kattenbakken?
en is de woonkamer veilig en kitten-sloopproof?
lijkt me vervelend voor ze om zo opgesloten te zijn..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
linted
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jun 2012 14:31

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door linted »

Bij mij hebben de kittens heel veel ruimte in de woonkamer. Ze kunnen zo doorlopen naar de bijkeuken waar de kattenbak en etensbak staat. Ik ben niet zo heel erg klein behuist dus ruimte zat lijkt mij ;).
Ik vind het niet nodig dat ze boven komen aangezien er beneden genoeg ruimte voor ze is.
paasnini

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door paasnini »

Ik deel het hele huis met mijn 5 katten, ik val in slaap met Max en hij knuffelt mij als ik wakker ben, zou het voor geen goud willen missen.
debora
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:31

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door debora »

Bij ons is de woonkamer dicht, de keuken is dan niet bereikbaar. Ze mogen in de gang, trap op, douche, berghok, studeerkamer en slaapkamer. Meestal liggen ze op, naast en vlakbij bed.
Er zijn periodes dat ze zelfs op mijn kussen liggen.
Wel lekker warm.
Groeten van Debora, Lady 14, Moppie 14 en Tijger 13.
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Ilovesiamesecats »

Wij hebben de katten inmiddels 's nachts op de badkamer. Het was wel heel gezellig samen met ze slapen maar het ging ten koste van de nachtrust. De badkamer is net zo groot als de slaapkamer, ik heb lekkere ligplekjes gemaakt, er is speelgoed en een speeltunnel.
Nu slaapt alleen Safi nog bijons,over een paar weken mag ze met de mannen op de badkamer.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Blissie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 okt 2012 15:14

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Blissie »

Hier slaapt de oudste in de woonkamer, wat ook haar leefgebied is. Slaapkamer mag ze alleen in als wij thuis zijn, snachts is dat verboden terrein. We hebben haar vroeger wel binnengelaten, maar dan ging ze tijdens het slapen met je voeten spelen en over je hoofd heen lopen. Wij moeten ook nog kunnen slapen ;). Uitslapen zit er meestal niet in, om negen uur staat ze bij de slaapkamerdeur te miauwen en krabbelen. Meestal negeren we dat maar gewoon ( zeker als dat al om 6 uur sochtends begint! In de eerste maanden dat we haar hadden was dat heel erg, nu, door dat gedrag gewoon te negeren, heeft ze dat afgeleerd gelukkig).

De nieuwste slaapt nog eventjes in de badkamer. Daar heeft hij uiteraard alles staan, twee lekkere slaapplekjes, eten en drinken, kattenbak, krabpaal en heel veel speelgoed. Overdag zitten ze bij elkaar :)
Gezelligheid in huis met onze held op sokken, poes Lilo en onze knuffel en aandachtvrager ,katertje Cody!
browneyes
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 okt 2012 15:02
Locatie: Almere

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door browneyes »

Wij hebben onze twee lieverds 's nachts in de gang aan de voorkant van het huis. Wij hebben daar geen trap. Er staan mandjes er hangt een krabplankje aan de muur en uiteraard de kattenbak , eten en drinken . Ze lopen er in de avonds uit zichzelf al heen dus dat gaat prima
Love my cats Bandit en Smokey :-)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door castratenkoor »

linted schreef:Bij mij hebben de kittens heel veel ruimte in de woonkamer. Ze kunnen zo doorlopen naar de bijkeuken waar de kattenbak en etensbak staat. Ik ben niet zo heel erg klein behuist dus ruimte zat lijkt mij ;).
Ik vind het niet nodig dat ze boven komen aangezien er beneden genoeg ruimte voor ze is.
Het gaat niet alleen om ruimte, het gaat ook om keuzes kunnen maken. Gezellig samen in een ruimte of ook eens lekker rustig apart terug kunnen trekken. Wel zonde hoor dat ze de bovenverdieping en de trap missen bij jou.

Als ik zie hoe ze hier de trappen als race-baan gebruiken. Heerlijk hoe ze daar energie op kunnen lozen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
ikke74
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2010 13:14

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door ikke74 »

Het gaat zeker niet alleen om ruimte.
Maar ook de dingen in huis waar ze mee kunnen spelen. Dat vinden ze vaak leuker dan hun eigen speeltjes.
Hier vinden ze de trap ook fantastisch. Wij hebben een open trap. Eén eronder de ander erop, en dan maar heen en weer racen. Ze mogen hier ook overal in huis komen. Ook 's nachts mogen ze lekker op bed. Ze spelen niet met voeten of vingers of wat dan ook, ze slapen echt.
Maar ze kunnen ook 's nachts naar buiten. We hebben een luikje. Ze mogen dus gaan waar ze willen. Maar meestal 's nachts toch wel op bed!
Plaats reactie