niet meer in de bak plassen door andere kattenbakvulling?

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

niet meer in de bak plassen door andere kattenbakvulling?

Bericht door Freya13 »

zou dat kunnen? ik heb altijd Cat's Best kattenbakkorrels gebruikt, maar vorige week kwam ik in Nederland bij Albert Heijn, en heb ik een keer AH Schep en Schoon meegebracht. Leek me best goed spul, fijn zand, klontert goed en neemt de geur goed op. Maar sinds die vulling in de bak zit, heb ik twee keer een plasje van Pruts op een andere plaats gevonden. Dit heeft ze vroeger nooit gedaan. Ik heb nu vanavond weer de vertrouwde korrels in de bak gedaan en wacht even af of het voorbij is. Anders misschien toch naar de dierenarts?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: niet meer in de bak plassen door andere kattenbakvulling

Bericht door Dinky »

Inderdaad wanneer het met de oude korrels nog zo is zou ik even langs een DA ;)
Het kan inderdaad dat ze dat gaan doen wanneer er andere korrels in de bak zitten.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: niet meer in de bak plassen door andere kattenbakvulling

Bericht door Chiquita98 »

Eigenlijk moet je net als met voer bij verandering het eerst mengen met elkaar. Dus de oude korrels en daar de nieuwe bij doen. Zo kan je kat er langzaamaan aan wennen. De kat vind het gewoon vreemd ineens wat anders in de bak en vertrouwt het wrs niet helemaal
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: niet meer in de bak plassen door andere kattenbakvulling

Bericht door Freya13 »

Thea: inderdaad logisch gezien, niet aan gedacht ... voorlopig niks meer gevonden (wel een plasje in de bak), dus het lijkt ok ... ze is nu alleen heel boos omdat ze niet in de slaapkamer mag (zolang ik er niet zeker van ben dat ze niet meer 'wildplast' heb ik dat liever niet)
Plaats reactie