kat (14) last van kale plekken

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

kat (14) last van kale plekken

Bericht door starr »

Mijn kat Koos is ongeveer 14 jaar.
Een jaar of vijf geleden, heeft hij een auto ongeluk gehad en is hij meegesleurd met een auto. Zijn voorpoot zag er zeer slecht uit en er was zelfs sprake van amputatie.
Gelukkig hoefde dit niet en is het weer goed genezen.
Sindsdien heeft hij wel een beetje kaal plekje (niet super kaal) op zijn rug, tussen zijn schouderbladen. Daar zitten korstjes op. Dat heeft hij nu dus al een jaar of vijf en is nooit weggegaan. Hij lijkt er ook niet echt last van te hebben, maar het is wel typisch.
Op zijn voorpoot zit ook zo'n klein plekje sinds het ongeluk.

Nu zag ik van de week dat hij onder zijn kinnetje ook een kaal plekje heeft, vrij klein. En nu vandaag zag ik dat hij onder zijn oog ook een kaal plekje heeft met een bloed korstje.
Ik zie hem bijna nooit krabben en hij heeft geen vlooien. Wel heeft hij veel haaruitval.
Ik dacht dat het misschien kwam door zijn nagels, want die zijn vrij lang ,gezien Koos niet buiten komt. Die probeer ik nu weer wat bij te knippen, maar dat valt niet altijd mee, haha.

Maar mijn vraag was of iemand enig idee heeft wat dit kan zijn? Gezien hij dat plekje op zijn rug en op zijn poot al jaren heeft, gaat ook nooit weg..en dat is ontstaan na dat ongeluk.

Koos had wel nét goede nierwaardes (zat op het maximum) en zit aan het nierdieet (kattovit en af en toe Happycat)
Kan het ook met zijn voeding te maken hebben? Hij lijkt er in ieder geval geen last van te hebben maar ik vind het toch vreemd.
Ik kan me niet voorstellen dat het door Pim komt, gezien ik hen nooit zie vechten.
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: kat (14) last van kale plekken

Bericht door starr »

hmm, heb net toch een vlo gevonden! Gauw maar wat tegen geven
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: kat (14) last van kale plekken

Bericht door Ilone »

Komt hij geen vitamientjes tekort?
De plekjes zou je kunnen behandelen met calendulan, wie weet dat ze minder worden.
Maar er moet ook een oorzaak hebben.
Heb je al eens zalmolie gegeven? Lotje van mij had een kaal plekje onderaan de staart op de rug, volgens mij van stress-likken, en Speedy veel roos. Nu ik elke dag een theelepel zalmolie door het natvoer doe is dit weg.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: kat (14) last van kale plekken

Bericht door starr »

Ik denk dat het toch van het krabben komt, want gisteren heb ik dus meerdere vlooien ontdekt.
Nu heeft hij net een pipetje gehad. Ik houd het goed in de gaten :)!
Plaats reactie