Bloedarmoede bij kat

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Mel_Ice
Kitten

Bloedarmoede bij kat

Bericht door Mel_Ice »

Goedemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum maar zit met mijn handen in het haar.

Onze kat Vlo is sinds een paar weken niet zichzelf. Lag in de douche, sliep niet meer bij ons in bed, witte kussentjes, eet kattebakkorrels en likt aan de houten vlonders op het balkon. En valt af.

Twee weken geleden ben ik met hem naar de DA geweest die dacht aan een virus (had ook koorts) dus ben met een kuur naar huis gestuurd. Er is iets van verbetering want ligt niet meer in de douche. Maar toch niet zichzelf gister weer naar de DA geweest. Weer koorts en bloedarmoede moet normaal 40 zijn en is 20. Leverwaarde ook iets te hoog. Hartslag erg snel. Er gaan nog meer uitslagen van het bloed komen deze week. Nu denkt de DA aan leukemie of FelV en dat hij dus dood gaat. Maar ik denk hoe kan een kat van 7 jaar die op 75 m2 leeft met zijn broer en nooit buiten komt aan FelV komen? En waarom moet zijn broer dan nu ook niet apart gezet worden? De DA wil ook dat wij een echo laten maken van hart en buik.

Gister een prik gehad met pretnison en ook weer twee soorten pillen mee voor de komende twee weken. Vlo was na het bezoek aan de DA heel erg druk ligt niet meer stil loopt het hele huis rond, "praat" en likt zich de hele tijd. Het is een gevoelig dier en erg op mij gericht. In december vorig jaar is hij gestopt met eten omdat wij in een verbouwing zaten en wij minder aandacht voor hem hadden. Wij hebben nu een dochter van 4,5 maand ik heb aan de DA gevraagd kan het zijn dat hij stress heeft of jaloers is. Nee hoor daar hebben katten geen gevoel mee..... Dat gaat er bij mij niet in.... Niet dat hij van stress bloedarmoede krijgt natuurlijk.

Wat ik eigenlijk wil weten hebben jullie ervaring hiermee? Hebben jullie nog tips?
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mijn lieve vriend er straks niet meer is.

Alvast bedankt!

Melanie
mittenslief
Tijger
Tijger

Re: Bloedarmoede bij kat

Bericht door mittenslief »

er zijn hele gemakkelijke sneltesten voor FIV/FELV (snaptest) waarom heeft de dierenarts die gelijk niet gebruikt, lijkt mij helaas ook veel symptomen voor FIP. en als ik jou was zal ik toch maar een andere dierenarts nemen want katten kunnen wel degelijk jaloers zijn en stress hebben van alle veranderingen.
veel sucses en sterkte de komende tijd en ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie