Asielkater 2 jaar; wel erg rustig?
Re: Asielkater 2 jaar; wel erg rustig?
Ik vind het heel goed klinken. Als hij een solokat is doe je hem geen lol met 7 andere katten in een verblijf, en dit zal zijn temparament en humeur zeker beinvloeden.
En ook van mij, wat goed dat je voor een asielkat gaat en je zo in hem en het hebben van een kat verdiept!
Ik zou er gewoon voor gaan, en hoop dat je hem in huis neemt. Geef hem een kans, en een grote kans dat hij zich ontpopt tot een hele leuke kat die graag bij je is.
Ik ben heel benieuwd wat je gaat doen!
En ook van mij, wat goed dat je voor een asielkat gaat en je zo in hem en het hebben van een kat verdiept!
Ik zou er gewoon voor gaan, en hoop dat je hem in huis neemt. Geef hem een kans, en een grote kans dat hij zich ontpopt tot een hele leuke kat die graag bij je is.
Ik ben heel benieuwd wat je gaat doen!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Ik heb een beetje vluchtig alles gelezen. En ik ga toch iets anders zeggen dan de de rest
Een echte solo kat kan in mijn ogen nooit in een groep katten verblijven. Ook niet in een asiel. Ik zie toch ook wel gelijkenissen met sproet. Die zou ook niet zitten te wachten op andere katten. Maar hij zat wel tussen 14 andere katten, maakte ook totaal geen contact met soortgenoten en zonderde zich af. Een maal thuis bleek dit toch een ander verhaal te zijn en na 3 mnd toch een maatje er bij gehaald omdat sproet toch geen solo kat bleek te zijn. (het verhaal staat elders op het forum)
Wat ik er van lees kan je al een hoop met de kat doen. Aaien, optillen ect. Dus dat gedrag zit wel in hem. Aan jouw de taak zijn zelfvertrouwen te vergroten en hem de tijd te geven om zich thuis bij jouw te voelen! En dit kan weken tot maanden duren. Maar er zijn ook katten die zich erg snel thuis voelen maar dat is nooit te voorspellen.

Een echte solo kat kan in mijn ogen nooit in een groep katten verblijven. Ook niet in een asiel. Ik zie toch ook wel gelijkenissen met sproet. Die zou ook niet zitten te wachten op andere katten. Maar hij zat wel tussen 14 andere katten, maakte ook totaal geen contact met soortgenoten en zonderde zich af. Een maal thuis bleek dit toch een ander verhaal te zijn en na 3 mnd toch een maatje er bij gehaald omdat sproet toch geen solo kat bleek te zijn. (het verhaal staat elders op het forum)
Wat ik er van lees kan je al een hoop met de kat doen. Aaien, optillen ect. Dus dat gedrag zit wel in hem. Aan jouw de taak zijn zelfvertrouwen te vergroten en hem de tijd te geven om zich thuis bij jouw te voelen! En dit kan weken tot maanden duren. Maar er zijn ook katten die zich erg snel thuis voelen maar dat is nooit te voorspellen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Het klinkt als een fijne kat. Je kunt zijn gedrag in een asiel niet beoordelen. Wel zie je dat er een goede basis in zit. Ik denk dat hij zich bij jou thuis gaat ontpoppen tot een heerlijk maatje.
Hij zal nu nies opgelopen hebben. Hou er rekening mee dat hij door stress en daardoor verminderde weerstand bij jou thuis een terugval kan krijgen. Zou daarom zorgen dat je echinacea tabletjes (gewoon van dr Vogel) in huis hebt zodat je aan zijn weerstand werkt.
Ik zou er voor hem gaan.
Hij zal nu nies opgelopen hebben. Hou er rekening mee dat hij door stress en daardoor verminderde weerstand bij jou thuis een terugval kan krijgen. Zou daarom zorgen dat je echinacea tabletjes (gewoon van dr Vogel) in huis hebt zodat je aan zijn weerstand werkt.
Ik zou er voor hem gaan.
Vandaag werd ik gebeld (ingesproken op voicemail) dat het beter gaat met de verkoudheid (bijna over), maar dat er wel een hartruisje is geconstateerd door de dierenarts. Ik ben op internet gaan kijken wat dat allemaal inhoud (het is immers mijn eerste kat) en ben er wel van geschrokken moet ik zeggen!
Wat weten en vinden jullie ervan? Op internet lees ik dat je het beste een echo en weet ik wat allemaal meer kan laten maken. Kan ik dit ook vragen van het asiel of zijn de kosten etc voor mij? Hoe zit het met medicatie; moet het dier er medicatie voor slikken? Kortom; wat betekent dat voor mij en vooral voor het dier? Hoe is het met de levensverwachting, eventuele kosten de komende jaren etc?
Kijk, begrijp me niet verkeerd, ik weet dat een huisdier kosten geeft en vind dat ook niet erg (hoort er immers bij), maar nu ik het weet en dat allemaal lees op internet...
Ik hoor graag jullie mening en advies in dit geval (alweer). Alvast bedankt!
Wat weten en vinden jullie ervan? Op internet lees ik dat je het beste een echo en weet ik wat allemaal meer kan laten maken. Kan ik dit ook vragen van het asiel of zijn de kosten etc voor mij? Hoe zit het met medicatie; moet het dier er medicatie voor slikken? Kortom; wat betekent dat voor mij en vooral voor het dier? Hoe is het met de levensverwachting, eventuele kosten de komende jaren etc?
Kijk, begrijp me niet verkeerd, ik weet dat een huisdier kosten geeft en vind dat ook niet erg (hoort er immers bij), maar nu ik het weet en dat allemaal lees op internet...
Ik hoor graag jullie mening en advies in dit geval (alweer). Alvast bedankt!
- mittenslief
- Tijger
als je een goede kattendierenarts zoekt, valt het met het hartruisje misschien wel mee, sommige katten hebben van de stress een ruisje bij de dierenarts, ze drukken dan meestal op de oogbol en als het dan weggaat is het dus van de stress, ik kan natuurlijk de dierenarts niet beoordelen die bij jullie asiel werkt, maar dan weet je ook dat het misschien niets voorstelt (hopelijk)
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Ik ben er niet gerust op, ga morgen even de dierenarts in mijn eigen woonplaats bellen (waar mijn ouders ook altijd heen gaan) en advies vragen. Lees op internet toch veel dat er een echo, ecg of bloedonderzoek wordt geadviseerd. Ik hoor graag nog andere meningen en reacties...
- Chiquita98
- Tijger
Als je er niet gerust op bent dit goed bespreken met het asiel. Alles is bespreekbaar. En tja bij teveel twijfel dan ook gewoon niet doen!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
Ik ga eerst een da in mijn woonplaats bellen voor advies en daarna het asiel. Toch wil ik ook graag jullie mening en advies, want ik vind het wel erg moeilijk. Stel dat de da mij het afraad, of adviseert om het toch te laten onderzoeken en het asiel wil dat niet (laten doen)? Ik ben al verschillende keren wezen kijken (lees knuffelen) bij hem en dan zou ik het nu misschien toch moeten afblazen... Ik weet dat ik nu op de zaken vooruit loop, maar ik houd rekening met wat er zou kunnen gebeuren.
Indien er teveel twijfel is (en die is er nu wel), zal ik toch een verstandige keuze moeten maken (en niet eentje met mijn hart...) Ik lees graag wat jullie adviseren en vinden en wacht nu maar even rustig morgen af. Ik houd jullie op de hoogte...
Indien er teveel twijfel is (en die is er nu wel), zal ik toch een verstandige keuze moeten maken (en niet eentje met mijn hart...) Ik lees graag wat jullie adviseren en vinden en wacht nu maar even rustig morgen af. Ik houd jullie op de hoogte...
- Chiquita98
- Tijger
Hoe moeilijk het ook is.....bij twijfel gewoon niet doen. Je moet nooit twijfels hebben als je een huisdier in huis gaat nemen. Dan moet je er ook 100% voor gaan en in dit geval is dat nog steeds niet bij jou.
Ik kan jou niet zo ineens advies gaan geven. Wat zegt bijv de da van het asiel over het hartruisje(want met een hartruisje leven kan namelijk ook heel goed) Geen idee of het diertje hiervoor medicijnen gaat krijgen. Zal er ook weer mee te maken hebben hoe erg het ruisje is.
Stel jezelf gewoon goed op de hoogte hoe ziek dit dier is en wat je er nog aan moet gaan doen en ga dan beslissen of je er wel of niet voor wilt gaan.
Ik kan jou niet zo ineens advies gaan geven. Wat zegt bijv de da van het asiel over het hartruisje(want met een hartruisje leven kan namelijk ook heel goed) Geen idee of het diertje hiervoor medicijnen gaat krijgen. Zal er ook weer mee te maken hebben hoe erg het ruisje is.
Stel jezelf gewoon goed op de hoogte hoe ziek dit dier is en wat je er nog aan moet gaan doen en ga dan beslissen of je er wel of niet voor wilt gaan.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
- lidewij020
- Panter
Er zijn katten die 20 worden met een hartruisje, maar een hartruisje kan ook een aanwijzing zijn voor een ernstig probleem. Nu heb je gewoon niet genoeg informatie. Een nader onderzoek door een dierenarts (echo / ECG) zou allerlei afwijkingen kunnen uitsluiten, maar zou ook tot een diagnose kunnen leiden. Sommige katten met een hartprobleem kunnen met medicijnen nog oud worden, andere afwijkingen zoals HCM zijn progressief en uiteindelijk heb je grote kans dat de kat daaraan zal overlijden. Ik zou het asiel vragen om nader onderzoek. vervolgens kun je een weloverwogen beslissing maken.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Vandaag advies gevraagd bij zowel da als asiel. Da wilde weten hoe hoog het hartruisje scoorde ( tot maximaal 6), maar daar hadden ze nog nooit van gehoord bij het asiel...
Na enig doorvragen, zal morgen nogmaals de dierenarts kijken of er en wat voor ruisje er te horen is. Daarna zullen ze mij bellen en mijn voicemail inspreken (ik ben aan het werk en kan geen tel opnemen). Ik wil dan met wat zij mij vertellen weer even de da bellen voor advies. Wat ik veel op internet lees en van mensen die ook katten hebben hoor (zie ook reactie hierboven), is toch dat ik om een onderzoek (echo) moet gaan vragen. Ik ben benieuwd, als ik het zo inschat willen ze dat niet. Maar goed niet op de zaken vooruit lopen en eerst de reactie(s) afwachten... Ik vind het erg moeilijk, maar zal met mijn hoofd/verstand moeten reageren/kiezen morgen... Ik houd jullie weer op de hoogte! Thanks voor het meedenken alvast!!
Na enig doorvragen, zal morgen nogmaals de dierenarts kijken of er en wat voor ruisje er te horen is. Daarna zullen ze mij bellen en mijn voicemail inspreken (ik ben aan het werk en kan geen tel opnemen). Ik wil dan met wat zij mij vertellen weer even de da bellen voor advies. Wat ik veel op internet lees en van mensen die ook katten hebben hoor (zie ook reactie hierboven), is toch dat ik om een onderzoek (echo) moet gaan vragen. Ik ben benieuwd, als ik het zo inschat willen ze dat niet. Maar goed niet op de zaken vooruit lopen en eerst de reactie(s) afwachten... Ik vind het erg moeilijk, maar zal met mijn hoofd/verstand moeten reageren/kiezen morgen... Ik houd jullie weer op de hoogte! Thanks voor het meedenken alvast!!
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik heb een dove witte kat gehad met een flinke hartruis, hoogste vorm. Hij is er 15 mee gworden en is uiteindelijk gestorven aan botkanker.
Maar ja de ene ruis is de andere niet, je moet er geluk mee hebben.
Sterkte en wijsheid gewenst.
Maar ja de ene ruis is de andere niet, je moet er geluk mee hebben.
Sterkte en wijsheid gewenst.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Vandaag belde ze terug met allerlei info. daarna mijn dierenarts gebeld met deze informatie en haar advies gevraagd. Zij raadde mij aan om een echo te laten maken om meer duidelijkheid te krijgen. Het zou goed kunnen gaan, maar de kat zou ook met 2 jaar er veel last van kunnen hebben.
Nu dus asiel gemaild (zijn maar bepaalde tijden open en ik kan niet altijd bellen ivm met mijn werk)/ Ik heb gevraagd of het mogelijk is dat zij een echo laten maken. Indien dit niet kan, ook aangegeven dat ik dan helaas (op basis van de info van mijn dierenarts) mijn reservering wil afzeggen.
Nu hoop ik dat ze natuurlijk reageren dat ze een echo willen laten maken, maar ik heb er een hard hoofd in. Maar goed, we wachten af en anders zal ik op zoek moeten naar een andere lieverd...
Nu dus asiel gemaild (zijn maar bepaalde tijden open en ik kan niet altijd bellen ivm met mijn werk)/ Ik heb gevraagd of het mogelijk is dat zij een echo laten maken. Indien dit niet kan, ook aangegeven dat ik dan helaas (op basis van de info van mijn dierenarts) mijn reservering wil afzeggen.
Nu hoop ik dat ze natuurlijk reageren dat ze een echo willen laten maken, maar ik heb er een hard hoofd in. Maar goed, we wachten af en anders zal ik op zoek moeten naar een andere lieverd...
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Een echo zou de benodigde info geven, maar het is inderdaad de vraag of een asiel dat doet, zeker in deze tijd. Aan de andere kant - het is voor hunzelf ook goed te weten wat zijn levensverwachting is.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
- lidewij020
- Panter
Ik denk niet dat het asiel het graag zal doen. De kat zal naar een kliniek moeten waar echo-apparatuur en een dierenarts die ervaren is met het maken van hartecho's is. Slechts een beperkt aantal klinieken hebben dat. Het zal een kostbare en tijdrovende aangelegenheid zijn. Ik vind het trouwens wel netjes van het asiel dat ze open over het ruisje zijn. Ik vind wel dat er hoe dan ook en echo moet plaatsvinden. Misschien kun je een fondsje opzetten als het asiel het niet wil betalen. Ik wil wel een paar euro doneren voor een goed doel. Als iedereen een beetje betaalt... Hoe duur zou een hartecho zijn? iemand ervaring?
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...