welke voerautomaat

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Elisabeth32
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:53

welke voerautomaat

Bericht door Elisabeth32 »

normaal krijgt Wiske 's morgens, om uur of 18 en als ik naar bed ga 1 of 1,5 bekertje brokjes.
Ik ben niet altijd thuis en ze is 's morgens soms wel erg vroeg (ze slaapt bij mij op bed met deur open naar kamer waar bak staat).
En als ik op vakantie ga, kan degene niet 3xpd komen.
Nu denk ik over de aanschaf van een voerautomaat, maar ik weet niet welke.
Ik wil graag 1 met digitale klok en een bakje dat niet te diep is (ze duwt brokjes naar zijkant en kan er dan moeilijk bij heb ik het ideer).

Hebben jullie tips?
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: welke voerautomaat

Bericht door Sifra »

Geen idee, heb er geen ervaring mee. Heb je al even bij Zooplus.nl gekeken?
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: welke voerautomaat

Bericht door Adriana »

Zpls heeft een heel overzicht met voerautomaten en ik zou er zeker eentje nemen met meer dan één bakje. gewoon kwestie van langs de modellen gaan en van financiën, ik vind ze vrij prijzig..
hier staat een twee vaks cat mate en ik ben daar tevreden over. katzels kunnen hem niet kraken maar hij ligt soms wel ondersteboven.. hij staat bij mij ingesteld op 03.30 uur want als ze s morgens vroeg niet te eten hebben dan breken ze hier de tent af..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Elisabeth32
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:53

Re: welke voerautomaat

Bericht door Elisabeth32 »

ik heb inderdaad op zooplus gekeken, maar daar staan zoveel met verschillende recensies dat ik door de bomen het bos niet meer zie :-(
Cerna

Re: welke voerautomaat

Bericht door Cerna »

Mijn broer heeft de Pet Mate C50 en die bevalt hem prima. Ik vind de bakjes wel behoorlijk diep en zijn kat laat altijd de onderste brokjes liggen omdat ze of er niet bij kan of omdat ze teveel krijgt. Dat weet ik niet.
Henkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 mei 2011 13:29

Re: welke voerautomaat

Bericht door Henkie »

Ik heb de Trixie van Zooplus, was maar 20 euro. Wij gebruiken hem alleen in 't weekend, voor als wij uitslapen en Henkie 'smorgens eten moet (kvv haaksbarf). Alstie niet open gaat, krijgt ie hooguit 4 uurtjes te laat eten. En als ie niet open gaat, blijft henkie gewoon slapen. Dus dat maakt eigenlijk niet veel uit.
Ik zou hem niet vertrouwen als ik niet thuis ben, want hij gaat heel soms niet open. Er kan wel een koelelement in, dat is wel handig.
Elisabeth32
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:53

Re: welke voerautomaat

Bericht door Elisabeth32 »

Ik ben gegaan voor de Trixie voerautomaat TX4 Plus
Maar nu is de vraag: hoe zorg ik dat ze door heeft dat de brokjes in dat ding net zo lekker zijn als in dr normale bakje?

Mijn bedoeling is dat ze 's avonds van degene die komt knuffelen/bak controleren eten krijgt en 's morgens uit de automaat.
Afgelopen nacht moest ik weg dus een keer proberen. Ik was uur na openen thuis en ze was er niet aan geweest. Omdat ze bleef zeuren toch maar wat over geschept van automaatbakje naar normale bakje. Normale bakje was zo leeg maar het automaatbakje kijkt ze niet naar.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: welke voerautomaat

Bericht door Dinky »

Hier wil dinky ook wel eens vragen om eten en als ik dan een brokje uit haar bakje haal, voor haar neus houd en vervolgens in het voerbakje leg begint ze gewoon van haar brokjes te eten. Misschien dat je dat eens kan proberen bij de voerautomaat?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rianne_Boris
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2012 17:24
Locatie: Helmond

Re: welke voerautomaat

Bericht door Rianne_Boris »

Waarom gebruiken jullie een voerautomaat? Ik heb voor Boris heel de dag gewoon een bakje met brokjes staan en geef hem 's avonds een blikje gourmet. Doe ik dat niet goed?
Liefs Rianne & een kopje van Boris

Love is like the wind, You can't see it, But you can always feel it...
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: welke voerautomaat

Bericht door Dinky »

Hier staat ook altijd een bakje brokjes de hele dag door hoor ;)
Is zeker niet verkeerd maar anderen geven liever kleinere porties verdeeld over de dag ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Elisabeth32
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:53

Re: welke voerautomaat

Bericht door Elisabeth32 »

toen ze veel honger had, at ze wel uit de automaatbak
Plaats reactie