Whiskas snoepjes!

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Whiskas snoepjes!

Bericht door Livewithlouis »

Eens met castratenkoor! En daarnaast is het geven van snoep om ze door hun vacht te helpen ook niet een oplossing van de oorzaak van het "probleem"...

Ts gaf aan dat er een kat is die extreem veel haarballen produceert/braakt. Ik ben daar meer in geïnteresseerd! Ik vroeg me af wat is in deze veel? En wat voorn ras/soort katten heb je? Een gezonde kat moet in principe prima zelf door zn vacht komen. Er zijn echter raskatten (die normaal in de natuur niet zouden voorkomen) die vaak lastige ondervachten hebben. Dan kan je ze goed helpen door ze te kammen!

p.s. wat mij betreft: alleen maar hulde voor carnibest! carnibest altijd goed! (En nee ik heb geen aandelen carnibest ;) )
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Whiskas snoepjes!

Bericht door achtpuntzes »

@ solis:

Carnibest is uitzonderlijk goed voer, dus als die ook gedroogde snacks hebben, zou ik die ook wel eens willen proberen :)

helaas voor mij (en mijn katten) willen mijn poezels niet aan de bekende "carnibest-rollen", aangezien dat een stuk minder ruikt en smaakt dan de bekende niet-vers-merken...
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Re: Whiskas snoepjes!

Bericht door stervis »

Ik ben dan ts? Even de draad kwijt!

Maar ik heb gewoon een gezonde Europese korthaar, een poes en een kater. De kater heeft echt nooit haarballen en de poes alleen maar. Ik haal elke dag wel eventjes de borstel erdoor, ze krijgen hier Applaws voer waar een anti-haarbal formule in zit en ze krijgen die snoepjes. Zo nu en dan meng ik wat natvoer met laxa past, maar dat is alleen wanneer ik vind dat ze er echt veel last van heeft.

Ze woont hier nog maar drie maanden (in combinatie met feliway) en ze is nog wat schuw en schrikkerig en de andere kat mag nog wel eens graag te graag aangeven dat ie wilt spelen. Daarnaast zit ze nu ook in de rui, dus er is genoeg reden dat ze heel veel haar naar binnen krijgt.

Maar daarom vroeg ik me gewoon af in hoeverre de whiskas snoepjes hun werk doen... als ik met zulke dingen hun gebit een beetje goed houd, iets extra's kan doen voor hun vacht en wat minder haarballen kan produceren is dat prima! (Maar als er wat betere oplossingen zijn, sta ik daar compleet voor open... denk aan vis of zalmolie)

Maar verder ben ik het met je eens dat het echt snack's zijn en dat Whiskas totale bagger is...

Ik zie alleen het punt niet zo om ze een paar Almo brokjes te geven terwijl ik Applaws heb staan voor ze..

*edit* Carnibest is heel leuk en aardig en gezond.. maar dan mag je ook lekker vaak ontwormen volgens mij ;)
Niki
Looney
Binky
Puff
Gebruikersavatar
Solis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jul 2012 15:16
Locatie: Liemers, Gelderland

Re: Whiskas snoepjes!

Bericht door Solis »

Vaker ontwormen wanneer je carnibest voert denk je? Zullen ze niet mooi vlees gebruiken (geen darminhoud etc waar dus eitjes/wormen inzitten)? Dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling van diervoer..
Maar ik hoor/lees het graag, als dat inderdaad zo is.

Achtpuntzes; ik heb volgens mij op de site van carnibest gezien dat er gevriesdroogde snacks zijn, alleen verkoopt niet elk verkooppunt deze artikelen.. is wel op te zoeken waar dan wel.
Zelf heb ik snackies van Cosma, dat zijn gevriesdroogde stukjes vlees (ik heb de kip variant); daar moeten ze ook wel goed op kauwen maar het zijn vrij kleine stukjes. Misschien is het iets soortgelijks, dat weet ik niet omdat ik nog geen carnibest snacks heb gezien.

edit; ja kijk, Carnibest Snacks, met een lijst van verkooppunten per provincie waar je ook kunt zien wat welk specifiek verkooppunt aanbiedt.

Voor die snacks lijkt het me, nu ik er wat meer over nadenk, toch nóg stugger dat hier wormen of eitjes in zitten wat gevaar geeft op besmetting?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Whiskas snoepjes!

Bericht door Adriana »

welnee! je hoeft niet vaker te ontwormen als ze carnibest eten.. en hoezo dan wel? hardstikke diepgevroren, denk je dat die eventuele wormen dat overleven?

carnibest heeft lams-kauwstaafjes en die zijn erg geschikt voor katzels. dat is huid, verteert prima en wordt hier het hele huis doorgesleept. en ze hebben hun eigen staafje en waag het niet om eraan te komen..

ja, hier zijn de cosma snacks zeer geliefd, krijgen er max 4 per etmaal en hier zijn kip en tonijn favo.
vrij klein maar ze kauwen er wel op..

en als je de ingredientenlijst en analyse van bijv whiskas snoepjes even naloopt, dan zie je hoeveel chemische troep daar in zit.. en hoe hoog het eiwitgehalte van sommige snoepjes is en dat is ook niet zo handig. en sommige snoeps hebben hoog vit b-gehalte (biergist) en dat kan bij overdosis erg schadelijk zijn, dus uitkijken dat ze dat potje niet jatten en soldaat maken..

en als je veel last van niet kwijt te raken haarballen hebt dan kun je een glycerine-product geven, dat is onschadelijk en glibbert het haar met de ontlasting naar buiten/ zie medpets bijv.
en vaker en beter kammen en borstelen! Zplus heeft een meubelborstel in de vorm van een lieveheersbeestje en die is als kattenborstel geweldig!!
daar kan denk ik geen furminator tegenop en veel goedkoper-der-der..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Whiskas snoepjes!

Bericht door achtpuntzes »

dat is hier dus al een keer voorgekomen :(

logeerpoes Suzy kan deuren openspringen, en dus werd de keuken geplunderd toen ik was werken. grootste buit was zo'n whiskas doosje (ik dacht met kaasvulling) en aan de buik van mijn muffin was te zien dat die er veruit het meeste van op had.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Re: Whiskas snoepjes!

Bericht door stervis »

Nou, ik kan ze dus elke week een paar keer met de furminator. Het gekke is dus ook dat mijn ene kat er totaal geen last van had... vorige poes trouwens ook niet!

Ik weet dat de meningen zijn verdeeld, maar ik verwen ze vaker met een bakje natvoer van Applaws dan met snacks dan met snoepjes en weet ik al. Aangezien ze binnenkatten zijn en minder beweging krijgen desondanks het vele spelen. Elke dag natvoer en brok zouden ze veels te dik worden.
Niki
Looney
Binky
Puff
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Whiskas snoepjes!

Bericht door castratenkoor »

Ts staat voor topic starter en ja dat ben jij stervis.
carnibest krijg je er best in als je de worst in plakken zaagt en elke dag een plak ontdooien en mengen door blikvoer. 2/3 blik 1/3 Carnibest.

Jij geeft aan snoepjes te willen geven. De brokken die er altijd staan is voer voor ze.
Ik heb hier altijd Sannabelle staan. Ik geef eenmaal per dag wat ik dan noem feestbrokjes.
Dat is meestal Almo of Trovet of Forza10Bio. Dat geef ik uit de hand en dat zien ze als snoepjes.
Dubbel effect, ze worden in hun optiek verwend en ze krijgen wat gezonds.

En nee van diepvries vrees krijgen katten echt geen wormen zoals Adriana al aangeeft.

En nee Whiskas snoepjes doen ook niks goed voor hun gebit.
Je kunt echt beter een nuttig alternatief bedenken.
Overigens als een kat een haarbal uitkotst is dat prima hoor.
Het wordt pas een probleem als hij/zij ze niet kwijtraakt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Re: Whiskas snoepjes!

Bericht door stervis »

Nou, zo vaak komt er dus niets uit... dan is het alleen droog kokhalzen en kuchen
Niki
Looney
Binky
Puff
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Whiskas snoepjes!

Bericht door castratenkoor »

Maar kuchen en kokken hoeft toch geen haarbal te betekenen?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Re: Whiskas snoepjes!

Bericht door stervis »

Niet per definitie nee... maar het zijn wel de zelfde geluiden/bewegingen als wanneer ze wel echt een haarbal naar boven werkt..
Niki
Looney
Binky
Puff
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Whiskas snoepjes!

Bericht door Chiquita98 »

Een europese korthaar een paar x in de week kammen met de furminator is geen goed idee. Dan haal je veel te veel haar weg waardoor er kans op kaalheid bestaat. Maximaal 1x in de week.
Binnenkatten schijnen meer last van verharing te hebben. En de één heeft er weer meer last van dan de ander.
Goed gezond voedsel is het beste om een mooie gezonde vacht te behouden. Snoepjes....het woord zegt het al. Gewoon een lekkernij en in mijn ogen een mooi verkooppraatje van de leveranciers. Geloof niet in de onzinsnacks dat je kat er minder door verhaart.
Hoe is je vochregulatie in huis? Te droge lucht kan ook een factor zijn voor het verharen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Whiskas snoepjes!

Bericht door Livewithlouis »

Ja en stress dus ook een factor voor verharen......de vacht van een dier is een zeer goede indicator van de staat van gezondheid waarin een dier verkeerd. Er zijn al verschillende oplossingen genoemd hier..

Ik ben echt geïnteresseerd hoe men dit probleem aanpakt. Ik persoonlijk zou echt bij de basis beginnen, nouja mijn definitie van de basis dan.... genoeg lichaamsbeweging, ruimte en aandacht en de juiste voeding. Ook over de juiste voeding wordt veel gediscussieerd, maar is in mijn ogen vers, en dan alleen maar vers.
Maar goed daar moet je maar net zin in en geduld voor hebben (en vertrouwen in hebben)!
Misschien je kat ook wat tijd geven om bij te trekken? Dat braken of poging tot hoeft ook niet per se voor haarballen te zijn. Kan ook door stress komen.

Waar denk je zelf dat het door komt? Je kent je eigen kat het beste!
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Re: Whiskas snoepjes!

Bericht door stervis »

Chiquata, sorry! Ik kam ze 1x per week met de furminator en om de dag met zo'n kammetje met van die ijzereren buigbaar pennetjes.

Livewithlouis, ik denk dat stress zeker nog een factor is. Ze heeft van de week spontaan na een knuffelsessie zo maar het bed onder gepist. Om nu te zeggen dat ze blaasontsteking heeft vind ik ook een beetje ver gaan. Dit zijn eigenlijk allemaal symptomen van stress.
Niki
Looney
Binky
Puff
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Whiskas snoepjes!

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou een rubberen borstel halen. Dat is minder ingrijpend op de haarwortels en laat daardoor minder haar los.
Met zo'n metalen borstels stimuleer je het haar uitvallen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie