Chip lezen vreemde kat.

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Chip lezen vreemde kat.

Bericht door marline91 »

Hallo

al een poos geleden, heb ik geloof ik er ook al een topic overgeplaatst.. of iets over vertelt.. of misschien ook wel niet eigenlijk.

er loopt hier dagen een kat om de deur die is niet van mij, heeft geen halsbandje om, miauwt wat af, komt me achterna als ik buiten ben.. ik heb hem misschien een paar keer een aai gegeven, nog nooit gevoert..
de buren klagen er ook al over dat die kat hier omhangt.. het is een reuze lieve kat.. alleen we weten geen van allen waar die woont..
ik heb van 'horen zeggen' dat ie wel ergens in de buurt een huis heeft met meerdere katten, maar toch hangt ie hier dag en nacht rond, ik denk dan maar.. als ie al een huis heeft hangt die hier toch niet ook snachts rond..
het gemiauw houd mij snachts niet wakker hoor, want ik slaap overal door heen.. maar vind het vooral heel sneu voor de kat zelf.. dat ie maar wat zwerft.. en manja mijn kat is ook niet zo blij met zijn bezoek steeds, in de tuin.

maargoed.. wat ik wilde vragen..
weet iemand een adresje waar ik gratis de kat kan laten readen.. de chip lezen.. ik weet niet zo goed of de dierenart dat gratis doet dus ik dacht misschien een ander adresje. in noord nederland. drachten leek roden ofzo..

iemand een idee?
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Chip lezen vreemde kat.

Bericht door Robijn »

Of de kat een halsbandje met kokertje omdoen (als ie dat toestaat...?), met in het adreskokertje een briefje waarin wordt gevraagd of de kat van iemand is, en zo ja, of de eigenaar telefonisch contact met jou wil opnemen?
Als de kat van iemand is, zullen ze erg verrast zijn als ie opeens een bandje omheeft...
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Chip lezen vreemde kat.

Bericht door Adriana »

je kunt toch gewoon een dierenartsenpraktijk in de buurt bellen, de situatie uitleggen en vragen of je even langs mag komen?
dan halen ze de transponder oid erlangs en lezen de gegevens van de chip uit.. zou een dierenartsassistente daar iets voor rekenen?
en anders het dichtstbijzijnde asiel..
wij zijn nog niet zo lang geleden met een noorse boskat naar het asiel hier geweest omdat ze in de buurt van de spoorlijn liep. daar bleek het de derde keer dat iemand haar naar het asiel had gebracht.. baas boos maar jammer dan.. k weet niet of ophalen geld kost maar katzels horen niet in de buurt van spoorlijnen vind ik...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Chip lezen vreemde kat.

Bericht door mittenslief »

je kan ook de dierenambulance bellen dan lezen ze de chip uit, als die een chip heeft dan.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Chip lezen vreemde kat.

Bericht door marline91 »

@ Mittenslief, ik heb niet zo'n goeie indruk van de dierenambulance. in het winkel centrum liep een tijd geleden een hond los, toen had een man gebelt naar de dieren ambulance (vertelde hij) maar hij moest eerst de hond aanlijnen voor dat ze gingen komen, want ze wilden niet voor niks komen..

kan natuurlijk wel, de kat opsluiten.. maja.. tis niet mijn kat, dus dat vind ik niet zo prettig dan.
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Chip lezen vreemde kat.

Bericht door Robijn »

Zo'n ervaring met de dierenambulance heb ik ook wel eens gehad; toen ik een duif met een gewonde vleugel zag rondhuppelen. Ik had de dierenambulance gebeld, maar die zei dat ik hem eerst moest vangen, en dan zouden ze pas komen. Zie maar eens een duif op straat te vangen, zonder vangnet. Ik moest ook naar mijn werk. Duif is dus helaas aan zijn lot overgelaten...
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Chip lezen vreemde kat.

Bericht door Robijn »

mittenslief schreef:je kan ook de dierenambulance bellen dan lezen ze de chip uit, als die een chip heeft dan.
Komen die dan om dit te doen? Zijn wel kosten aan verbonden, lijkt mij?
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Chip lezen vreemde kat.

Bericht door Robijn »

Adriana schreef:wij zijn nog niet zo lang geleden met een noorse boskat naar het asiel hier geweest omdat ze in de buurt van de spoorlijn liep. daar bleek het de derde keer dat iemand haar naar het asiel had gebracht.. baas boos maar jammer dan.. k weet niet of ophalen geld kost maar katzels horen niet in de buurt van spoorlijnen vind ik...
Een dierenasiel vraagt, terecht, geld aan de eigenaar die het dier wil komen ophalen.
Sommige eigenaren halen hun dier soms niet eens meer op, want het kost geld. Triest maar waar.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Chip lezen vreemde kat.

Bericht door kansarmedieren »

dierenasiel vraagt alleen geld als ze kosten hebben gemaakt, dus eventueel verblijf ,chippen ,ontvlooien enz. maar als een kat gevonden wordt en de chip wordt uitgelezen dan bellen ze de eigenaar en die kan de kat weer ophalen. Volgens mij zijn daar geen kosten aan een gift is natuurlijk altijd welkom.
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Chip lezen vreemde kat.

Bericht door marline91 »

even over de dierenambulance:
ik vind het wel triest dat de dierenambulance alleen komt als je het beest gevangen hebt.. wel zielig voor de dieren die je onmogelijk zelf zonder hulpmiddelen kunt vangen. die laten ze dus gewoon stikken.
ik zag laatst nog een kraai met een gewonde vleugel.. ik heb niet eens meer gebelt.. ik kon het zelf niet vangen, dus dan zou bellen ook nutteloos zijn omdat ze dan toch niks doen..
en dan heb je nog 144 red een dier.. je krijg eerst iemand anders aan de lijn, die aanhoort of het wel de moeite waard is..
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Chip lezen vreemde kat.

Bericht door kansarmedieren »

hoe denk je dat de mensen van de dierenambulance die kraai gaan vangen?? Ze kunnen het zich ook niet veroorloven om elke keer voor niets uit te rijden.
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Chip lezen vreemde kat.

Bericht door Robijn »

Hebben de mensen van de dierenambulance geen vangnet ofzo dan? Hiermee kun je 'relatief makkelijk' een vogel of een kat vangen. Maar particulieren hebben geen vangnet; vangen wordt dan haast onmogelijk.
Ik neem aan dat de dierenambulance ook de beschikking heeft over een kooi of vervoersbak o.i.d., wat ook niet iedereen heeft.. Dus ook al vang je de kraai als particulier; waar laat je hem dan...?
Ik begrijp Marlines frustratie dus goed..
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Chip lezen vreemde kat.

Bericht door kansarmedieren »

Kraai in een doosje, doosje dicht lijkt me niet zo'n probleem, en met een vangnet een vogel vangen valt ook niet mee. meestal lukt dit niet of heb je ze zo in de stress van het opjagen dat ze dood gaan..
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Chip lezen vreemde kat.

Bericht door pearlsofpassion »

Hmmm, ik ben het toch met Robijn eens.
Maar bij een vogel kan je beter het natuurhulpcentrum (vogelbescherming) bellen. Altijd eigenlijk als het over wilde dieren gaat.

De dierenambulance voor huisdieren, hebben ook kosten als ze uitrijden. Tijd en brandstof kosten niet niets. En sommige gemeenten steunen, maar ook niet allemaal, en waar moeten die dan het geld vandaan halen?
Er is gewoon te weinig subsidie en te weinig overkoepelende organisatie.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Chip lezen vreemde kat.

Bericht door kansarmedieren »

natuurhulpcentrum ken ik niet en de vogelbescherming hier Nederland is op dat gebied niet actief je kan de vogel hier wel naar het vogelasiel brengen.
Plaats reactie