RC kitten, overstappen naar persian?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Juffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jul 2012 22:10

RC kitten, overstappen naar persian?

Bericht door Juffie »

Onze Bono is een kruizing pers/maine coon. De gevoelige darmen heeft ie van zijn Pers-papa meegekregen. We hebben heel wat moeten zoeken naar goede voeding, kuurtjes gehad voor zijn diarree maar nu lijkt het goed te gaan op RC kitten. Nu sta ik weer op het punt te bestellen bij zpls maar ik kom nu de kitten persian variant tegen, en dit spreekt mij ook wel aan, met name omdat hij sinds een week haarballen opspuugt en wanneer hij ook maar iets van een kruimel op de grond opeet of oplikt hij direct dunne ontlasting krijgt. Bij de persian variant staat: de voeding van kittens moet een exclusieve voedingsstoffenformule hebben met FOS voor een uitgebalanceerde darmflora en EPA/DHA ter bescherming van het darmslijmvlies.

Denken jullie dat ik kan overstappen zonder te mengen, of nog wel moet mengen? (omdat het van hetzelfde merk is?) Of kan ik gewoon de kitten 36 blijven geven? Ik wil geen risico nemen op weer een wekenlang diarree verhaal...

Ohja, ik heb ook een turkse angora Scott, die is erg makkelijk met eten. Zat bij zijn laatste baasje op purina (supermarkt zakken) en is zonder problemen uit Bono zijn bakje gaan mee eten zonder diarree. Als ik overstap op de persian, kan ik Scott daar ook van laten mee eten? Ben bang als ik hem ander voer ga geven Bono uit zijn bakje gaat eten en dat zijn darmen daar weer van van streek raken...
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: RC kitten, overstappen naar persian?

Bericht door mittenslief »

ik zal de brokjes wel even een paar dagen mengen en kijken hoe bono er op reageert en ik zal scott gewoon hetzelfde geven dat kan geen kwaad
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Juffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jul 2012 22:10

Re: RC kitten, overstappen naar persian?

Bericht door Juffie »

hmm.. het gaat nu goed op de RC 36 kitten, ik houd het hier voorlopig even bij... Zou zonde zijn als hij weer diarree zou krijgen.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: RC kitten, overstappen naar persian?

Bericht door mittenslief »

helemaal prima als het nu goed gaat
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie