We hebben 5 hondjes, 2 konijntjes en sinds vorige week zondag hebben we een kitten die we Maurice genoemd hebben.
Het gaat hier over het algemeen heel erg goed. De hondjes zijn heel rustig met de kitten en ook met de konijntjes gaat het perfect.
Maurice is op de leeftijd van 7 weken bij ons komen wonen, wat nu achteraf veel te vroeg blijkt te zijn.
Maurice is zoals elke kitten een heel leuk klein ontdeugend en nieuwsgierig ventje en speelt heel graag met de hondjes en met mij en mij vriend. Maar het probleem is dat hij soms een beetje te wild begint te spelen. Dan springt hij bij ons in de zetel en slaat, bijt, krabt,.. in alles waar hij aangeraakt. Vingers, tenen, armen, benen,... alles moet eraan geloven. En volgens mij is het allemaan heel erg lief bedoelt want hij blijft gewoon de hele tijd spinnen.
Zodra hij dit doet zeggen we gewoon niets en gaan we gewoon van de bank, dit omdat ik ergens had gelezen dat je een kitten voor dit speelse gedrag niet mag straffen. Maar zo zijn we elke avond echt uren bezig. Zodra we op de bank zitten, klauterd hij bij ons en beginnen de aanvallen. tv kijken zit er dus niet echt meer in

Dus nu zijn mijn vragen:
1. Is dit normaal gedrag?
2. hoe pakken we dit het beste aan?
3. Zou het problemen kunnen geven dat hij op een leeftijd van 7 weken werd weggehaald bij mama en broertjes en zusjes?
Alvast bedankt!
Groetjes kelly en Maurice