Wij zitten met onze handen in het haar!

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
Peej
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 aug 2012 13:49
Locatie: Groningen

Re: Wij zitten met onze handen in het haar!

Bericht door Peej »

Zoals ik in mijn openings-post al zei: Volgens de dierenarts zijn ze allebei gewoon gezond en zou het dus ook geen medische reden hebben dat ze het plekje voor de voordeur verkiezen boven hun eigen kattenbak.

Er is dus eerst gekeken of het medische redenen kon hebben en de urine enzo is inderdaad onderzocht. ;)
Gebruikersavatar
heidinuyten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 jul 2009 17:19
Locatie: Noord-Brabant

Re: Wij zitten met onze handen in het haar!

Bericht door heidinuyten »

Probeer de kater eens een paar keer goed te laten schrikken door hem weg te jagen, desnoods een emmer water over hem heen. Spray eens katenschrik of een geur die katten vreselijk vinden in een circel om de voordeur heen, zodat hij er niet meer bij kan/wil.
Lightning!
Gebruikersavatar
Peej
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 aug 2012 13:49
Locatie: Groningen

Re: Wij zitten met onze handen in het haar!

Bericht door Peej »

Spuitbussen met nare geurtjes zoals mispoes en dergelijke helpen niet, die hebben we al geprobeerd ;)

De kater ga ik niet laten schrikken en ik gooi er al helemaal geen emmer water over. Het arme beestje is al achtergelaten door een van de vorige bewoners in het blok hier, en moet het hebben van lieve mensen die hem eten geven en af en toe eens lekker wat aandacht geven. Het laatste wat ik wil doen is hem afschrikken van mensen, dan heeft hij niemand meer. :(

Wel fijn dat je meedenkt trouwens ;)
Plaats reactie