Huisdieren Verzekering

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Huisdieren Verzekering

Bericht door stervis »

Hallo, ik heb een hele korte tijd een huisdieren verzekering gehad. Deze toch afgezegd omdat het mij ene beetje overbodig leek...

Nu ben ik wel benieuwd hoe dit zit bij jullie.

Graag jullie meningen en ervaringen hierover!
Niki
Looney
Binky
Puff
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Huisdieren Verzekering

Bericht door BloemTetsu »

Geen verzekering.
Had bij mij 2 oude katten wel handig geweest, maar toen waren de kosten al te hoog.

Voor Bloem heeft het geen zin, omdat ze nog 'jong' is en van de dierenarts niet ziek kan worden (geen behandeling mogelijk, alleen inenting)

Voor Tetsu kan het misschien geen kwaad, gezien de huidige dierenarts bezoek ritme.

Maar sowieso zijn een aantal kosten niet vergoed en kan je hem maar voor een paar jaar afsluiten. Dus ik twijfel of je de kosten eruit kan halen.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Huisdieren Verzekering

Bericht door castratenkoor »

Ik heb een zgn rampenrekening waar standaard elke maand een bedrag op gezet wordt.
Zo hou je het beheer over je eigen geld en als er weinig medische kosten zijn kun je het teveel uitgeven aan b.v. een niewue krabpaal.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Huisdieren Verzekering

Bericht door achtpuntzes »

ook geen verzekering.

jaarlijkse check doe ik via het dierenasiel (alleen medicijnkosten betalen), overdraagbare ziektes gaan ook via het dierenasiel (ik heb al eens niesziekte mee "naar huis" genomen van het asiel, dus is het logisch dat de kosten om ze weer beter te laten worden ook voor het asiel zijn) en ze zijn jong, en komen niet buiten.

als ze over de 10 jaar zijn dan ga ik er wel over na denken, zo'n verzekering....
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Huisdieren Verzekering

Bericht door mittenslief »

heb ook geen verzekering, ik stop wel elke maand 60 euro in de pot voor de dierenarts
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Huisdieren Verzekering

Bericht door castratenkoor »

Nota's van een dierenverzekering gaan binnen 3 maanden rechtstreeks door naar een gerechtsdeurwaarder. Dierenartsen zullen daar zelf niet zo snel mee aankomen. Die zullen best meer geduld hebben. Als je in de financiële problemen komt kun je echt beter te maken hebben met een dierenarts zelf.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Re: Huisdieren Verzekering

Bericht door stervis »

Helaas heb ik nog niet de financiële ruimte om zo'n potje te maken. Het asiel hier staat verder los van het welzijn van de kat. Je hebt de eerste twee weken recht op medische vergoeding en daarna is het voor jezelf.

Maar misschien eens een idee om een 'kattenpot' te maken en dan 20 euro per maand.
Niki
Looney
Binky
Puff
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Huisdieren Verzekering

Bericht door mittenslief »

ja stervis ik heb er wel 6 daarom de 60 euro
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Huisdieren Verzekering

Bericht door kansarmedieren »

Als je het financieel niet zo breed hebt is het wel verstandig om een verzekering te hebben. Want wat doe je als je kat ziek wordt en de kosten zijn hoog laten inslapen?
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Re: Huisdieren Verzekering

Bericht door stervis »

Ja, daar heb je een punt.
Niki
Looney
Binky
Puff
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Huisdieren Verzekering

Bericht door flower1980 »

Ik heb een aparte spaarrekening waar ik iedere maand €20 op overmaak.

Als je nou kijkt wat de premie is van een verzekering en dat apart op een spaarrekening zet? Dan komt de rente in ieder geval naar jou toe als je geen kosten maakt! Het geld ben je linksom of rechtsom toch "kwijt" (door het of te sparen, of door een verzekering af te sluiten)
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
paasnini

Re: Huisdieren Verzekering

Bericht door paasnini »

Het blijft een lastige vraag, katten niet ziek dan kost het geld, katten wel ziek dan is het praktisch. Ikheb 5 katten en heb er vier verzekerd, de jongste Coon had om de paar weken een darmproblemen met flink ziek zijn en hoge koorts, 2 x weekendarts, 1 x spoedarts, bloedonderzoek, ontlastingsonderzoek en castratie en ik had vervolgens voor alle katten de premie eruit.
Ik heb voor verzekeren gekozen nadat wij afscheid moesten nemen van 1 van onze (toen nog 2 katten) nooit ziek geweest toen werd hij ziek, had verschillende medische problemen tegelijk, 9 maanden soms wekelijks bij de da, veel onderzoeken en tweemaal naar Utrecht heeft ons ruim € 3500 gekost (zou het zoweer doen) zijn toen gaan rekenen en met verzekering zouden wij het er net uit hebben gehad maar dan heb je wel het voordeel dat je niet in korte tijd zoveel geld uit hoeft te geven.

Maar het valt van te voren niet in te schatten. Sommige mensen zullen door de verzekering wel makkelijker naar een dierenarts gaan ipv "het nog even aan te kijken".
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Re: Huisdieren Verzekering

Bericht door stervis »

Ik vind wat Flower zegt wel logisch eigenlijk. En begrijp me niet verkeerd, ik heb alles over voor mijn katten! Als ik er voor in het rood moet staan, prima!

Mijn katten zijn allebei prima gezond zo ver ik weet! Hier en daar een kwaaltje, zoals schor zijn of een irritatie aan het oogje.. dingen die je gewoon met HTK materiaal kan tegen gaan. Maar zo'n verzekering maakt inderdaad de drempel veel lager om sneller naar een DA te stappen.

Vooral als je nagaat dat mijn vorige poes binnen één dag van gezond naar falende nieren is gegaan.. dus dat maakt mij wel een beetje oplettender en panischer bij de huidige beestjes..

In September vervolgt mijn stage zich weer en krijg ik elke maand een riant bedrag, mooi begin om een algemeen klinisch onderzoek + bloedwerk van beesten te laten doen en daarna een bedrag laten wegzetten voor dergelijke acties.
Niki
Looney
Binky
Puff
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Huisdieren Verzekering

Bericht door castratenkoor »

Als de kosten hoog oplopen betalen verzekeraars lang niet alles. Ja ze betalen het wel maar dan moet je een deel terugbetalen. En geloof me, een schuld aan een dierenverzekeraar - dat wil je niet hebben. Zoals ik al eerder aangaf, binnen drie maanden ligt zo'n vordering bij een gerechtsdeurwaarder. Uiteindelijk ben je dan nog veel duurder uit dan wanneer je zelf een potje had gemaakt. Ik werk er dagelijks mee en ik zie schrijnende gevallen langskomen.......

Ik heb 8 katten, wij werken beide fulltime, dus er gaat maandelijk een x-bedrag naar onze ramepnrekening. Ervaring leert dat een ongeluk nooit alleen komt. Zo heb je een jaar geen kosten en zo 3 zieken in 1 maand, waarvan uiteindelijk 1 terminaal bleek.

Het is een denkfout dat als je je kat laat verzekeren, alle kosten betaald worden door de verzekeraar. Juist als het duizenden euro's gaat kosten is dat niet het geval.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Huisdieren Verzekering

Bericht door kansarmedieren »

Zoals ik al eerder melde heb je geen verzekering nodig als je een spaarpot of geld hebt om de rekening te betalen. Maar als er onverwacht toch hoge kosten gemaakt moeten worden dan red je het niet gauw met 20 Euro per maand weg zetten, mijn kat heeft suikerziekte gekregen door prednison gebruik dat kost al gauw alleen aan insuline en testmateriaal ongeveer 30 Euro per maand. en dan krijgt ze atopica ipv van prednison en dat is haast helemaal niet te betalen dat gaat me per maand ook nog eens 60 Euro kosten. En dan heb ik het nog niet eens over bloedonderzoek enz. Ik heb mijn katten niet verzekerd omdat wij een goed inkomen hebben en het kunnen betalen maar als dat niet het geval is dan heb je echt een probleem als er hoge kosten zijn. Menig dier wordt ingeslapen omdat de eigenaar geen geld heeft of het er niet voor over heeft.
Plaats reactie