Kat gaat steeds weekenden weg

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Janna1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2012 22:05
Locatie: Ewijk

Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door Janna1986 »

Goede avond :eangel:

Sinds vorig jaar september hebben wij een kater (toen nog kitten ) in huis genomen; Guus.
Ik woon heel vrij tussen de weilanden. Binnenhouden ging heel lang goed totdat meneer een keer buiten aan een lijntje zich los wormde en weg ging. Hij kwam wel altijd terug als ik met voer rammelde.
Al snel was de kattebak overbodig omdat Guus graag buiten is.
Echt een buiten kat dus, maar wel altijd netjes naar huis voor het eten en een aai over de bol.
Tot 3wkn terug.. Wij waren een weekend weg en de buren gaven hem eten. Hij is toen van vrijdagavond tot maandagavond weggegaan. En nu komt het rare.. Hij heeft het nu al 3 weekenden op rij gedaan!
Altijd vr avond weg maandag terug. Wat is dit?
Meneer is nergens te bekennen! Hij is trouwens al gecastreerd.
Ben benieuwd of iemand dit herkent, alvast bedankt

Janna
Kater Guus 29-06-2011
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door Sifra »

Het is ontzettend verleidelijk om hier een melig antwoord op te geven, zoals: Guus heeft waarschijnlijk een weekendrelatie. ;-)
Het is wel toevallig dat hij steeds in het weekend weg is. Is hij hongerig als hij thuis komt, m.a.w. kan hij ergens opgesloten raken in bijv. een loods of schuur die in het weekend gesloten is? Als hij niet hongerig is bij thuiskomst: zijn er weekendhuisjes in de buurt waar hij gevoerd wordt? Weet je tot hoever hij van zijn eigen huis komt?
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door Adriana »

ja, ik dacht ook aan disco, vuurwerk, stappen met vriendjes en uitslapen van kater en zo..
en sorry voor melig maar de vraag is er ook een beetje naar want wij van een afstand hebben ook geen gps-tracker en kunnen niet zien wat hij uitspookt, net zo min als jij..

k dacht ook aan een ander baasje met een weekeinde-huisje oid. en ben bang dat hij jullie als tweede keus ziet. hij is blijkbaar opgegroeid als solokitten en zoekt toch kattengezelschap want met het eten en jullie aandacht zal het wel goed zitten, denk/hoop ik

missch ook omdat hij alleen is en geen katten-maatje heeft?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Janna1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2012 22:05
Locatie: Ewijk

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door Janna1986 »

Hij eet inderdaad als een bouwvakker als hij thuis komt, heb dus niet het idee dat hij bij mensen zit. Na zijn laatste avontuur hebben we hem ook weer een bandje om gedaan met kokertje. Lijkt me niet dat mensen dan een kat houden... Weekendhuisjes etc zitten hier ook niet. Zal wel met katten vriendjes in de disco zitten dan haha. Hij komt hier inderdaad niks tekort dus daar ligt het niet aan.
Maar je bent toch steeds beetje bezorgd
Kater Guus 29-06-2011
Gebruikersavatar
Janna1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2012 22:05
Locatie: Ewijk

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door Janna1986 »

Hij is overigens wel alleen ja, heb hier laatst een kitten als logee gehad en dat tolereert meneer dus niet. Blazen en uithalen naar dat kleine ding. Zijn dit de beruchte oosterse kenmerken waar ik meer over lees? Hij vecht ook regelmatig hier in de buurt en is erg gesteld op zijn terrotorium ( schrijf je dat zo? )
Kater Guus 29-06-2011
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door Adriana »

iedere week dan maar een paar schietgebedjes dat het goed blijft gaan..
en hij is neem ik aan/hoop ik gechipt en zo niet, alsnog en als de wiedeweerga..!!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door mittenslief »

er bestaan geloof ik ook bandjes met een camera, zal denk ik wel duur zijn maar dan weet je het wel gelijk :lol_sign: en heb je wat leuks om te kijken als hij thuis komt, ik heb gehoord dat er 1 is die elke ?3 minuten? een foto maakt :thup:
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Janna1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2012 22:05
Locatie: Ewijk

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door Janna1986 »

Ja die bandjes met GPS enzo heb ik ook al eens op gezocht. Nog steeds geen Guus.... vorige keren is die terug gekomen omdat het regende dus het is vrij zeker dat hij ergens buiten is.
Hij doet dit denk ik ook niet in de winter.
Kater Guus 29-06-2011
Gebruikersavatar
Janna1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2012 22:05
Locatie: Ewijk

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door Janna1986 »

Vanmorgen 07.15u kwam meneer weer! hard miauwen en eten eten eten. En nu slapen in de wasmand. Kwam natuurlijk binnen zonder bandje om! Denk dat ik maar een grootverpakking adreskokertjes laat aanrukken...
Kater Guus 29-06-2011
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door Adriana »

wees blij dat hij zijn bandje is kwijtgeraakt..
katten kunnen met halsbandjes achter iets blijven haken en op die manier zichzelf ophangen of niet meer weg kunnen..

vraagje: is hij gechipt?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
heidinuyten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 jul 2009 17:19
Locatie: Noord-Brabant

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door heidinuyten »

Beter idee, hou hem binnen, of maak je tuin veilig zodat meneer er niet uit kan.
Lightning!
Gebruikersavatar
Janna1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2012 22:05
Locatie: Ewijk

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door Janna1986 »

Ja hij is gechipt, opmerkingen als hou hem lekker binnen mogen achterwege blijven, dank je. Ik heb daar mijn eigen mening over. Ik woon heel vrij aan een weiland en zie ook hoe hij geniet van zijn vrijheid, zou ik echt iedere kat gunnen. Maar ik vraag mensen op een flatje ook niet waarom ze een kat hebben. Prima ieder zijn ding denk ik dan. Zal ermee moeten leven dat hij af en toe wat langer wegblijft...bedankt voor jullie reacties.
Kater Guus 29-06-2011
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door kansarmedieren »

Ik kan goed begrijpen dat je je kat niet binnen wil houden, ik woon ook erg vrij en mijn katten lopen ook lekker buiten. Maar ben je niet erg nieuwsgierig waar hij uithangt? Wat kan het zijn, hij heeft honger dus niet ergens waar hij eten krijgt, toch vakantiewoning met kat die hij erg aardig vind? Oh wat een raadsel ben benieuwd of je er achter komt, veel succes.
Gebruikersavatar
Janna1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2012 22:05
Locatie: Ewijk

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door Janna1986 »

Ja dat is het juist! Ben enorm benieuwd waar hij nou 3 dgn is. Als het begint met regenen is hij ong. 15 min later binnen, dus ik denk toch niet heel ver weg. Vermoeden is een maisveld hier naast mijn huis. Mais staat nu heel hoog dus dat is een heerlijk beschut doolhof. Met af en toe een muisje? Haha
Kater Guus 29-06-2011
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door kansarmedieren »

Denk erom als ze het mais gaan oogsten hou hem dan wel binnen het zal niet de eerste en ook niet de laatste kat zijn die in maaier terecht komt. Menig kat heeft hierdoor het leven gelaten of zonder pootje thuis gekomen .... dat is echt heel gevaarlijk...
Plaats reactie