Cat Mate Fontein

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Cat Mate Fontein

Bericht door stervis »

Ik heb sinds kort een fontein gekocht voor mijn katten, ze vinden het geweldig. Nu wil de producent mij wijs maken dat het filter elke maand vervangen moet worden en de filters zijn niet de meest goedkoopste.

Mede dankzij dit forum ben ik er achter gekomen dat je de filter ook makkelijke kan vervangen met stofzuiger filters (moeten wel tegen water kunnen). Maar ook zag ik dat er zwarte korreltjes in zaten.

Zijn dit actieve houtskool korrels? Zo ja, kan je deze ook makkelijk vervangen op een goedkopere manier.. Mijn vriendin heeft een groot aquarium en in haar filter stopt ze ook vaak nieuwe actieve houtskool om het water zuiver te houden/maken.

Kortom een goedkopere oplossing.
Niki
Looney
Binky
Puff
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Cat Mate Fontein

Bericht door Ilone »

Mijn mening is dat als je de fontein (en dus ook het pompje en filter) regelmatig schoonmaakt, je de filter echt niet elke maand moet vervangen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Cat Mate Fontein

Bericht door mittenslief »

ik heb het filter eruit gehaald en doe elke dag vers water erin misschien ideetje???
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Re: Cat Mate Fontein

Bericht door stervis »

Ik bekijk gewoon de verschillende opties. Ik wil proberen regenwater op te vangen en dat dan te gebruiken voor de katten, maar als het in hun voordeel is.. koop ik net zo goed elke week een pak Bar le Duc b.w.v.

Als ik daarmee de filter kan omzeilen, is het ook prima. Als de filter bij elk soort water nodig is, dan hoef ik alleen te weten wat die zwarte korrels in het blauwe filter doosje zijn.. (na mijn weten denk ik dus actieve houtskool, maar moet dit zeker weten)
Niki
Looney
Binky
Puff
paasnini

Re: Cat Mate Fontein

Bericht door paasnini »

Hervullen is simpel.. aan weerskanten zitten van die indeukinkjes, voorzichtig een kleine platte schroevendraaier net ernaast zetten en dan kun je het stuk wat binnenin zit voorzichtig van de kant af duwen. Dit doe je met alle deukjes aan beide kanten.

Dan komt de bovenkant los (je ziet, simpel kliksysteem), en mik je de inhoud weg. Het ding schoonmaken en dan wat act. houtskoolkorrels in het onderkantje doen, filter op maat knippen, even omspoelen voor je hem erin doet (losse vezels), bovenkantje er weer op, aanduwen en nogmaals effe naspoelen en klaar ben je. Eventueel laten drogen maar je hebt nu een nieuw filter

Voor foto http://kattenvriendin.blogspot.nl/2011/ ... ilter.html
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Cat Mate Fontein

Bericht door castratenkoor »

Ik denk dat je nog beter filtermateriaal voor aquariumpompen kunt gebruiken dan stofzuigerfilters.
Grote zat zigzagwatten is 2- 3 euro.
En dan om de dag water vervangen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Cat Mate Fontein

Bericht door Ilone »

En waar haal je dan die korrels?
Ikheb 2 cate mate fonteintjes, dus ben best geinteresseerd ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Re: Cat Mate Fontein

Bericht door stervis »

Bedankt voor de link, handig! Bij een dierenspeciaalzaak of aquarium winkel Ilone!

Het filter is wel een halfjaar te houden als je het gewoon goed en regelmatig schoonmaakt las ik. En hoezo om de dag water vervangen Castratenkoor? Het water blijft 'vers' omdat het stroom en er beweging in zit en daarnaast wordt het nog gefilterd!

Zover ik weet hoef je pas het water te vervangen als de MIN streep bereikt is.
Niki
Looney
Binky
Puff
paasnini

Re: Cat Mate Fontein

Bericht door paasnini »

Dat is officieel ook zo maar ik vervang het water ook wel om de min. 3 dagen, er zit toch wel wat vuil in, haren en zo en ondanks het filter vind ik het prettiger.
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Re: Cat Mate Fontein

Bericht door stervis »

Ah ja, goed punt. Heb even bij de Tuinland gekeken ook naar de filters en pelletjes.

1 kilo aan actieve koolstof pelletjes - 11.95
Medium Bio Filters - 2,50 (kan je twee uit knippen)
Niki
Looney
Binky
Puff
Plaats reactie