peewee of rollaway

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Elisabeth32
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:53

peewee of rollaway

Bericht door Elisabeth32 »

Ik heb 1 poes en 1 gewone bak met kap die ik vul met houtkorrels van Jumbo. Ik zoek een systeem dat makkelijker is (en liefst goedkoper). Ik zie de peewee bak en dat lijkt mij ook wel wat. Voordeel is dat daarin houtkorrels kunnen en Wiske die gewend is.

Maar ik zie ook de rollaway. Als ik google lees ik minder positieve ervaringen dan bij de PeeWee.

Zijn er hier mensen/poezen die deze bakken geprobeerd hebben?
Wat zijn jullie ervaringen?
Gebruikersavatar
Jessica2802
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 nov 2011 11:58
Locatie: Amsterdam

Re: peewee of rollaway

Bericht door Jessica2802 »

Hoi Elisabeth,

Ik heb geen ervaring met de Rollaway, maar wel met Peewee. Aangezien mijn katten echt een mega bende van de "normale" kattenbak maakten (na 1 dag was deze niet meer om aan te zien, kranten waren omhoog getrokken en verscheurd ;-)) ben ik overgestapt op de Peewee. De eerste keer heb ik wat van hun eigen grind door de korrels gedaan (is in jouw geval niet nodig) en ze accepteerden het meteen.

Ik vind het erg handig, ook qua schoonmaak. Wel heb ik een kattenbakzak in het onderste gedeelte zitten anders komt er tijdens het schoonmaken (op de een of andere manier) zaagsel op de grond. Ik heb er dus goede eravringen mee :).

groetjes Jessica
Groetjes Jessica en de katzels Chouffe&Manny
falkosan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2012 19:05

Re: peewee of rollaway

Bericht door falkosan »

ik gebruik ook de peewee voor de katten en heb daar prima ervaringen mee. weinig rotzooi en zuinig. mijn katten accepteerde het gelijk.
Gebruikersavatar
Rosalie123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mar 2012 21:35
Locatie: Rijswijk

Re: peewee of rollaway

Bericht door Rosalie123 »

Ik heb de Rollaway, en die bevalt hier prima. Klontvormend grit erin, elke dag een keertje omrollen en de klonten uit het laatje zo weggooien. Ik rol de bak altijd om voordat ik ga slapen, want na het omrollen hangt er even een luchtje in huis.
Groetjes,
Rosalie & Bagheera
(*fotoalbum*)
Elisabeth32
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:53

Re: peewee of rollaway

Bericht door Elisabeth32 »

de keus is gevallen op peewee. Ik heb wel vraagje: moet ik na legen onderbak elke keer handje korrels erin doen of moet dat alleen 1e keer?
Gebruikersavatar
Jessica2802
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 nov 2011 11:58
Locatie: Amsterdam

Re: peewee of rollaway

Bericht door Jessica2802 »

Hoihoi,

Ik heb er altijd een kattenbakzak in (geeft wat minder rommel) en ik doe altijd er altijd een klein handje korrels in nadat ik m schoongemaalt heb.
Groetjes Jessica en de katzels Chouffe&Manny
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: peewee of rollaway

Bericht door Anne »

Dat moet elke keer, dat absorbeert beter de geur
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Re: peewee of rollaway

Bericht door stervis »

Ik heb net een paar dagen een PeeWee bak! Ideaal, ben verkocht! Geen stank meer en makkelijk schoon gemaakt.

Aangezien ik twee katten heb, heb ik nog een tweede besteld. Ze kunnen het ook prima af met één, maar ach.. laat ik me ook eens aan de regels houden.

Kans is wel aanwezig dat ze naast elkaar komen staan (beide met kap)... vriendin wil de bak niet in de slaapkamer hebben (ook al stinkt het niet).
Niki
Looney
Binky
Puff
Plaats reactie