Verdwalende kater met weinig reukvermogen?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Verdwalende kater met weinig reukvermogen?

Bericht door BloemTetsu »

Nou, niet echt. Hij was geel in het asiel gekomen en nu zijn poten nog steeds geel.
Hij is nog herstellende en moet nog lekker in vacht en vorm komen.

Wel zitten er veel stof- en andere deeltjes tussen zijn haar.
Hij was wel veel, maar alleen aan zijn kont e.o. en poten. Maar echt de lange halen over zijn lichaam doet ie niet vaak. Wel komen er snel plukken los.

Het borstelen laat hij toen, maar als ik bij onderrug kom lijkt het alsof het pijn doet.
Ik gebruik: furminator (niet fijn), een rubberen ding (zet hij zijn tanden in), en een ijzeren ding om ondervacht te verwijderen, deze hadden we voor Ducky semi halflanger europese korthaar (niet fijn).
Dus ik ben nog opzoek naar iets wat hij wel toelaat en werkt.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Verdwalende kater met weinig reukvermogen?

Bericht door Sifra »

Probeer eens een slickerborstel, met zulke fijne ijzeren tandjes. Een furminator mag je pas gebruiken na het borstelen, als er geen klitten meer zijn.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Verdwalende kater met weinig reukvermogen?

Bericht door BloemTetsu »

Furminator gebruik ik voorzichtig en niet met klitten, natten haren enz.

De slickerborstel heb ik ook, maar vind hij niks. Hoewel ik dit één keer heb gebruikt en toen meerder borstels achter elkaar, dus ik doe nog een poging als hij lekker ligt.

Wel gisteren met een zachte borstel gedaan (die vond ik ergens) en dit was helemaal goed. Het manneke bleef er voor liggen en ging zelf spinnen. Maar alsnog mag ik niet bij staart komen want dat grijpt hij de borstel e.o.

Nog een andere vraag: op zijn staart zit een vieze pluk wat er niet uit te kammen of wassen is. Het lijkt alsof het vuil is met haren er aan vastgeplakt, maar dat is het niet. Geen vilt of klit, beetje vettig achtig. Hij heeft er geen last of pijn van. Weet iemand wat het is en hoe je er vanaf komt?
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Verdwalende kater met weinig reukvermogen?

Bericht door Adriana »

je zou kunnen kijken of het oplost in olijfolie op een met warm water vochtig gemaakte tissue en dan proberen weg te masseren.. als je aan zijn staat mag komen..
het probleem is dat hij het met wassen binnen kan krijgen en je weet indd nooit wat het is en of het kwaad kan..

en wat bedoelde je met gele poten? heeft hij een leverprobleem?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Verdwalende kater met weinig reukvermogen?

Bericht door BloemTetsu »

Als zijn staart mag ik komen, dus ik ga het proberen vanavond!

De haartje zijn geel. Niet zijn zooltjes. Volgens het asiel waren bij alle haren geel en ze hebben dat schoon gekregen.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Plaats reactie