Kat mee in de camper?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door pinguin »

Laat je volgende wel weten hoe het ging? Ben daar wel erg benieuwd naar.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door marline91 »

Ja is goed, zal ook een foto maken, en zal het zeker vertellen hou het ging, maar vrees wel dat het dit weekend niet door gaat, omdat het regenachtig word, en het trainen buiten de camper dan niet lukt.. dus hopelijk word het mooi weer, anders word het het weekend erna
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door Chiquita98 »

Kan je niet eerst een proef rijden zodat je kan zien hoe ze op de camper reageert en het geluid? Eigenlijk zou je haar elke dag thuis mee moeten nemen in de camper voor een ritje zodat dit normaal word voor haar.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door marline91 »

ja zat ik ook al aan te denken, ze is de auto wel gewent maar de camper klikt toch anders. als het dit weekend niet doorgaat naar de camping, in overijssel, dan ga ik dat eerst wel proberen, want dat is ook heel belangrijk.
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door marline91 »

Hallo,

al een tijdje geleden dat ik hier voor het laatst ben geweest, op dit topic.
Ik ben nog niet een weekend weg geweest, dat kon niet vanwege het weer, maar we hebben daarom wel weekends stukjes gereden met de camper, wat ook echt goed ging, 1 keer heeft ze haar behoefte in haar transport tas gedaan, maar dat was denk ik van de spanning, en waarschijnlijk moest ze van tevoren al.
want we lieten haar die dag niet buiten omdat we gingen rijden, manja doet het liefst haar behoefte buiten, dus we hadden daar niet echt aan gedacht, ze kon wel op de kattenbak, maar ze wilde perse buiten. zoiets kan gebeuren. ze was zelf daarna wel een tijdje vies van haar transport tas, maar die hadden we gelijk goed schoon gemaakt.

we hebben bedacht een ren voor haar mee te nemen.. zo'n standaard konijnen ren.
een 6 hoek. niet om de hele dag in te vertoeven hoor. ze gaat ook tussen door aan het lijntje.. een beetje afwisseling.

ik zal foto's maken als het zover is.. en hier plaatsen in het topic
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door marline91 »

Hey ben ik weer..
we hebben haar 1 keer in het rennetje gehad, zinsdien is ze aan het lijntje.. het gaat goed, ze ligt graag in de struikjes. maar onderweg is het nog wel spannend, dan durft ze niet op de kattebak en doet ze het helaas ergens anders.
we hebben al kranten neergelegd waar zij graag zit onderweg.

Nou was het deze week erg warm, ze zat 1 keer heel uitbundig te hijgen.. moet ik me zorgen maken als dit weer gebeurt?

Manja heeft heel goed door dat ze alleen met het lijntje naar buiten mag.. ze rent al op mij af als ik het lijntje pak sochtends voor we naar buiten gaan.
dat is wel heel grappig.

ze heeft net heel fascinerend naar een hond gekeken aan de andere kant van het veld.
die hond blafte naar haar.

hier een paar foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door Chiquita98 »

Fijn dat het al zo goed gaat. Hoe meer je oefent inderdaad hoe beter het gaat.

Over dat hijgen: daar moet je inderdaad mee uitkijken. Met dit warme weer betekent dat dat je kat de warmte niet kwijt kan. Katten en honden hebben geen zweetklieren en kunnen de hitte dus niet uitzweten zoals wij dat doen. Afkoelen met bijv een nat washandje is dan belangrijk. Ik leg zelf soms ook een natte handdoek buiten neer. Als hun voetkussentjes iets nat worden koelen ze al af.
Wanneer begon ze te hijgen dan? Buiten aan de lijn?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door marline91 »

Oke, ..nou we hadden een tijdje gereden, ik denk een uurtje ofzo met de camper, ze begon te hijgen toen we bijna bij de volgende camping waren, we hadden wel even gestopt met de deuren en ramen open, want wij zelf hadden het ook heel warm. ze zat dus binnen in de camper die verder wel goed ge-isoleert is, we hebben haar toen eerst in de camper gelaten met deuren en ramen open toen we al op de camping waren, ze heeft toen nog heerlijk op de tafel geslapen. daarna was het goed.
vanochtend deed ze het ook een keer.. gelukkig koelt het weer nu een beetje af..

mijn ouders hadden eerst een hond, daar kun je zo een emmer water overheen gooien.. maar bij een kat niet. dus ik kwam ook niet op het idee om een washandje te pakken voor haar voetjes. maar zal het zeker volgende keer doen als het weer gebeurt..! bedankt voor de tip!
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door pinguin »

Als het heel warm weer is zou ik haar zeker niet alleen achter laten in een camper. Het kan daar binnen echgt heel warm worden en zoals thea al aangaf kunnen ze moeilijk die warmte kwijt.
maar onderweg is het nog wel spannend, dan durft ze niet op de kattebak en doet ze het helaas ergens anders.
we hebben al kranten neergelegd waar zij graag zit onderweg.
Kijk wel uit met plassen ergens anders dat het geen gewoonte van manja word.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door marline91 »

Hey. Pinguin
Inderdaad moet het geen gewoonte worden van manja. we willen haar, terwijl ze haar behoefte doet ook wel op de kattebak zetten, maar meestal zijn we dan net telaat, of ze springt gelijk weer uit de kattebak.
dus daar moeten we nog aan werken.

en toen zij begon te hijgen, waren wij ook binnen. toen we later op de camping stonden, hebben we haar binnen gelaten, wel met ramen en deuren open hoor :) we dachten toen ook nog dat het misschien stress was. het was toen binnen wel koeler dan buiten.. binnen was het warm, maar buiten was het heet.

ze lag toen op de tafel die is ook redelijk koel. Maar inderdaad met heet weer moet je je dier nooit alleen achterlaten in een camper caravan of auto. daar ben ik zelf ook tegen.
en zoals thea al zei, een natte doek neerleggen, of de kat ermee deppen.. de voetjes.

Ik hoop natuurlijk dat manja uiteindelijk de kattebak gaat gebruiken.. want het is natuurlijk wel wat ranzig als het weer ergens anders ligt.

trouwens.. manja plast soms buiten gewoon als ze staat, tegen een plant of boom aan.. het lijkt op sproeien, maar volgens mij is het gewoon staand plassen eigenlijk.. maar doen poezen dat vaker? ik vond het wel een gek gezicht!
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Love cats
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jul 2012 11:32

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door Love cats »

nou het zou kunnen maar lijkt mij riskant als de deur open gaat schrikt die mischien of hij ziet een vogel en dan gaat hij naar buiten en mischien vindt je hem dan niet meer maar het kan ook goed gaan
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door pinguin »

Marline ten eerste dit is niet als aanval naar jouw bedoeld.
Maar ik persoonlijk denk dat Manja ondanks alle goede bedoelingen toch last heeft van stress. Zeker omdat ze haar bak niet gebruikt en ergens anders haar behoefde doet. Zou je er dan nog mee willen door gaan? Zou je dat risico nog verder willen lopen? Met het risico dat ze ook thuis naast de bak gaat zitten als ze last krijgt van stress?
Manja is geen kitten meer die je nog overal aan kan laten wennen? Ik hoop echt dat je heelgoed weet waar je mee bezig bent en dat je het belang van de kat voor op zet!!
Nogmaals dit is mijn mening ik wil je hier niet mee kwetsen alleen hoop ik dat je er over gaat nadenken.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door marline91 »

Hey Pinguin, ik snap je bedoeling/mening.
het komt niet aanvallend over.
Het is een wat late reactie, want ik zit dus op een camping en de internet verbinding wisselt per camping. dus heb nu eindelijk redelijke verbinding om te antwoorden.

Manja gebruikt tussen het rijden door haar kattebak niet, en wil er ook niet op als we even stil staan, dat zal wel van de stress komen ja
Maar als ze buiten aan een lijntje zit (op de camping) gebruikt ze haar kattenbak Wel. en binnen savonds ook Wel. het is alleen onderweg dat ze het Niet gebruikt. dus dat ze misschien thuis met stress erook naast doet weet ik niet, maar zo kan het natuurlijk gaan, deze vakantie was ook als test een beetje, het gaat wel beter als we eerst dachten dat het zou gaan, alleen onderweg is nog wat lastig. haar mandje waar ze onderweg in ligt, leggen we kranten in, dus als ze al moet, kunnen we het zonder gedoe en overblijvende viezigheid weghalen.

in groningen is een pension die echt goed voor katten is, misschien dat we dat de volgende keer wel doen.

Maar nu zit ik nog in mijn vakantie. dus als we dit weekend thuis zijn, zal ik nog even naar het totaal plaatje terug kijken, met manja. over hoe het in totaal ging.
want nu zit ik er eigelijk nog midden in, dus kun nu niet zo goed oordelen.

maar op het probleem onderweg na, ziet ze er verder wel nieuwsgierig, en blij uit.

maar Pinguin, als we weer thuis zijn, ga ik er goed over nadenken, want het moet voor manja ook leuk zijn :)
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door Chiquita98 »

Heel goed dat je het toch wel hebt geprobeerd. En helemaal goed dat je als je thuis bent nagaat of dit wel of niet een meerwaarde zal hebben voor Manja. Zij moet het leuk vinden en niet alleen de baasjes.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door pinguin »

Fijn dat je ook naar het belang van de kat kijkt.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie