De dames naar de tandarts

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Cerna

Re: De dames naar de tandarts

Bericht door Cerna »

BillyJean schreef: De metacam/novacam was volgens de DA het enige middel wat veilig kon worden gegeven. Het is geen domme man, maar ik snap niet dat zij niet weten van het nierfalen. Ik heb nu de alternatieven genoteerd en die komen er alleen nog in!
Maar heb je dit ook met je dierenarts besproken? Stel dat hij vasthoudt aan de Metacam want "ik weet het nou eenmaal beter"?
Ik zou ver voor de operatie de hele procedure doorgesproken willen hebben. Vraag welke alternatieven hij heeft. Welke narcose gaat hij gebruiken? Zodat je niet achteraf voor een voldongen feit staat.
jennli schreef:Daarnaast ben ik en ik weet dat ik heel wat forummers nu tegen mij in het harnas ga jagen niet overtuigd van het metacamverhaal dat hier op het forum geschetst wordt.
Zulke opmerkingen maken mij zo verdrietig. Moet je het eerst zelf ondervinden voordat je wèl overtuigd bent?
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door BillyJean »

Gister zijn de meiden geholpen aan het gebit. Ik heb ze om 9 uur gebracht, de katten zijn uitgebreid onderzocht, alles is besproken en rond half 7 kon ik ze ophalen. Eerder ging niet, want ik moest werken tot die tijd. Ze waren dus al goed wakker en hadden honger.
Bij allebei zijn 2 kiesjes getrokken, bij Bowie boven, bij Fayline onder. Daarna is alles gereinigd en gepolijst.
's avonds hebben ze lekker gegeten en daarna gingen ze slapen. Het was een enerverende dag voor iedereen
Vervelend is dat Bowie buik, ondanks een week laxeren, nog vol met harde keutels zit. Hier moet dus nog een oplossing voor komen. Ik wil haar meer vocht geven met het natvoer, en ik ga zoeken naar meer truukjes, want ik vind dat ze best wel veel drinkt eigenlijk
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Adriana

Bericht door Adriana »

Chiquita98 schreef:En veel katten hebben toch een verminderde nierfunctie? Dat is iets wat ik altijd gedacht heb....vooral katers zijn er gewoon gevoelig voor. Misschien heb ik het mis hoor. Maar dan is het toch logisch dat zo'n middel als metacam dan funest kan zijn? En hoe weet je of je kat geen verminderde nierfunctie heeft? Dus ik neem dat risico ook niet
een gezonde kat heeft een hele grote overcapaciteit wat nieren betreft, kan er bv vrij makkelijk eentje missen..
ieder aanslag op nieren is onherstelbaar en op een goed moment is die hele overcapaciteit vernield en als er dan nog iets gebeurt, dan heb je gelijk nierfalen in min of meer ernstige vorm.
nierweefsel herstelt dus niet en nooit!

het is een taaie strijd en ik besef heus wel dat er af en toe beetje wordt gedramd maar, zoals Annet ook zegt, moet men nu eerst een nierfaalkat hebben verzorgd en voortijdig hebben laten inslapen voordat het besef doordringt.. ? ;-)

het beste bewijs dat er in Nederland kattennieren worden vernield met gevaarlijke en onnodige medicatie waaronder meloxicam/metacam/novacam is de opmerking van de fokker van mijn bengels, dat is een russische en die vertelde mij dat in Rusland, waar geen metacam wordt toegepast nierfalen op die schaal niet voorkomt..
in het grootste deel van Frankrijk idem..
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Bericht door patiani-guusje »

Fijn dat de gebitjes weer mooi schoon zijn! Op welke manier probeer jij het gebit van de katten zo lang mogelijk tandplakvrij te houden? Alleen met het poeder, of geef je ook speciale brokken?

Ja heerlijk he zo'n huisje!! Hebben er zelf ook een, aan de rand van het bos, hoort bij volkstuincomplex, maar is heel ruim opgezet. Ook daar is geen internet, maar je mist het daar ook niet!
En thuisgekomen blijk je stiekem toch verslaafd vooral aan het kattenforum ;-)
Sarah, Tica, Floortje hond Fee 🐕 IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, Fritske, Rooie, honden Luna, Sophie en Nala 🌈
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door BillyJean »

De dierenarts heeft mij een proefzakje voer gegeven van RC wat tegen tandplak zou werken. Ik ga dat maar eens geven. Het poeder blijf ik wel geven. Ik vind het jammer dat ze geen vers vlees willen eten, want dat zou goed zijn voor ze.

Ik ben blij met een internetvrij plekje, dan merk ik weer hoe de pc mijn leven beheerst(e)
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Bericht door patiani-guusje »

Die brokken willen ze hier niet eten, zijn groter dan ze gewend zijn..
Ik geef nu wel kuikens vandaag voor 2e keer. Tica is er ook niet heel gek op. Mis. even wennen net als voor mij. Las laaste ook ergens dat een groot stuk kipfilet ook kan helpen gebit goed te houden, moeten ze ook flink op bijten. Al denk ik daar zitten geen botjes in, wat "schraapt" de tandplak dan weg?

Tja internet, het heeft voor en nadelen, dankzij internet en de info die ik vooral ook hier vond kon ik Patiaan (im) de verzorging geven die hij nodig had. Maar soms slurpt intenet teveel van je tijd op, en ben je alweer een paar uur verder, terwijl je véél nuttigere dingen had kunnen doen ;-)
Sarah, Tica, Floortje hond Fee 🐕 IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, Fritske, Rooie, honden Luna, Sophie en Nala 🌈
Plaats reactie