kitten op leren bank

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Maikyy
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2012 21:49

kitten op leren bank

Bericht door Maikyy »

Goeiedag allemaal!! :grin:
Vanaf volgende week krijg ik mn allereerste kitten!! woeeeeiii helemaal happy!
Goed voorbereid en alles, dus laat maar komen!
Alleen nou zit ik met 1 ding... Ik wil dat ze m'n leren bank heel laat, maar ze mag natuurlijk wel bij me op de bank komen liggen. Dus als ze d'r nageltjes er maar niet in zet.
Iemand ideeën??

Groetjes,

Maik en de vanaf volgende week aanwezige Khyra ;-)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kitten op leren bank

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
lees je goed in bij de diverse topics en kijk ook even naar de ervaringen met solokittens.
tja, leren banken en katten, soms gaat het goed en soms ook niet..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kitten op leren bank

Bericht door castratenkoor »

Mijn ervaring met leren banken en katten, er komen gaatjes in maar het scheurt niet.
Heb in het verleden ook leatherlook gehad, is geen succes dat scheurt.
Ik koop gewoon steeds "nieuwe" = tweede hands echt leer via marktplaats.
Als je je bank onbeschadigd wilt houden kan hij beter in opslag......en dan heb je er ook niks aan.
Je zou er ook een plaid over kunnen leggen.

Afbeelding

Kat op leren bak ter ilustratie. Als je kritisch kijkt zie je de beschadigingen op de bank.
persoonlijk zit ik daar niet mee. Ik heb liever een goede band met mijn katten dan dat ik als politie-agent de hele dag mijn banken moet beschermen.
Meubels zijn vervangbaar............
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kitten op leren bank

Bericht door Chiquita98 »

Tja er maar vanuit gaan dat je meubels eraan gaan.....dan kan het nooit tegenvallen. Geef de kat genoeg andere krabmogelijkheden en speeltjes. Helemaal voorkomen gaat niet lukken hoor. Ook hier krabben ze soms heel even. En anders inderdaad een grand foulard er helemaal overheen doen of een speciale bankhoes.
Veel plezier straks met je nieuwe aanwinst. Kijk wel uit: 1 katje kan zich gaan vervelen dus lekker zelf ook veel tijd met haar doorbrengen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: kitten op leren bank

Bericht door helskinky »

Wij hebben ook een leren bank, Mio ligt er nooit op en krabt ook niet aan de bank. Maar Mio heeft renbuien en dan roetst hij zo heerlijk over de banken en stoelen en dan krijg je krassen. Maar ik heb het nooit erg gevonden.
Maikyy
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2012 21:49

Re: kitten op leren bank

Bericht door Maikyy »

Bedankt allemaal voor de reacties!!! :D
Nee, ik zal het nooit helemaal kunnen voorkomen.
Ik leg er een flinke fleece deken neer... En dan vind ik t prima ;)

Greetzzz
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kitten op leren bank

Bericht door nellebel »

hier zijn ze vooral dol op dekenstje en matten, dus bij mij zou een deken op de bank funest zijn. daar wordty op gesprongen, meer rondgerend, onder gekropen en dan elkaar aanvallen. mijn badmatten zien er vreselijk uit, maar lach me kapot als guusje zich heeft verstopt onder de badmat (en wij dan net doen of we haar niet zien, en roepen waar is guusje toch)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
linted
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jun 2012 14:31

Re: kitten op leren bank

Bericht door linted »

Wij hebben een nepleren bank en krijgen over een maand een kitten. Tja, hij zal niet geheel krasvrij blijven. Ach jammer dan. Heb ik weer een reden om een nieuwe bank te kopen :lol:
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kitten op leren bank

Bericht door pearlsofpassion »

Hier geen krasjes. Ik weet niet precies waarom, maar als er 10 gaatjes in zullen zitten, zal het veel zijn.
Als kitten wel eens eentje uit gevallen en zich dan vastgegrepen, maar dat is het dan ook.

Ik weet niet of een dekentje zou helpen. Dan leren ze net hun nagels uitzetten want in het deken kan het geen kwaad. Ik zou het dekentje dan zeker niet laten overhangen.

Ik heb mijn katten het niet speciaal geleerd, ze zetten om 1 of andere reden gewoon geen nagels. Ik heb hen zich wel nooit laten optrekken aan de bank. Dan nam ik ze zelf op en zette hen op de bank, later sprongen ze er steeds mooi bovenop, zonder optrekken.
En onze bank staat in een hoek van de kamer waardoor er niet erg over gecrossed wordt bij het tikkertje spelen. Af en toe springen ze er wel eens in en weer uit, maar daar komen dus geen nagels aan te pas. Ook tijdens het stoeien op de bank, komen er geen nagels in de bank te zitten. Ze springen ook wel eens bovenop, maar wederom heel voorzichtig. Ik weet echt niet hoe dat komt... Het is wel nepleder, misschien dat ze daar iets minder snel in haken? Ik zou het niet weten.


Wel is de hele onderzijde naar de vaantjes. Daar was een klein gaatje in en dat is vakkundig groter gemaakt zodat ze erin konden kruipen. En elkaar er dan doorheen vangen natuurlijk. Nu hebben we zelf die onderzijde maar gesloopt zodat het open is. Later kopen we een nieuwe bank en gaat deze op de kattenkamer tot hij uit elkaar hangt. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie