Help mijn poes gaat steeds lelijker doen tegen mijn anderen

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Help mijn poes gaat steeds lelijker doen tegen mijn ande

Bericht door castratenkoor »

Sommige combi's van katten pakken gewoon wat minder gelukkig uit. Ik vind niet dat je kunt zeggen het ligt aan die kat of het ligt aan die kat. Het is een wisselwerking. Niet elke combi werkt goed. Hangt van de katten kwestie af maar ook van de omstandigheden waaronder ze gehouden worden.

Mijn mening is dat je beter zelf kunt improviseren met de leefomstandigheden in plaats van de portemonnaie trekken voor een dure therapeut - maar ja is puur mijn persoonlijke mening......
Ik denk dat in deze casus veel winst te behalen valt uit meer ruimte aanbieden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
mar67
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jun 2012 23:05

Re: Help mijn poes gaat steeds lelijker doen tegen mijn ande

Bericht door mar67 »

Als er goede berichten zijn over een gedrags therapeut zou ik dat wel willen overwegen om te proberen als er geen andere manier is.
Maar wat zou ik dan met die ruimte moeten doen? Wat ik al zei is dat ze elkaar toch opzoeken zodat ze nog geen rustig plekje kunnen hebben..

Voor deze 3 heb ik nooit problemen gehad met katten, waren allemaal heel relaxed.
Ik weet ook niet waar het aan ligt, Loentje is het meest makkelijk en die vind alles wel best, al wordt zij ook wat schichtiger de laatste tijd, als de 1 de ander achterna zit dan zit de andere en met grote ogen er verschikt naar te kijken.
Moet zeggen dat vandaag pebbles nog niet lelijk heeft gedaan tegen één van de andere.. :grin:
Pebbels, Dobby en Loentje
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Help mijn poes gaat steeds lelijker doen tegen mijn ande

Bericht door nellebel »

je katten voelen ws ook jouw spanning (van oh jee als ze maar niet gaan ruzieen).
en goed naar ze kijken. ik dacht hier namelijk ook dat guusje steeds de vervelende was. gijs was rustig en werd regelmatig geplaagd en uitgedaagd. echter toen ik goed ging kijken bleek dat gijs met 1 blik haar rustig krijgt en haar zover krijgt dat ze acuut stopt met rennen en vliegen door haar aan te kijken. ze gaat meteen met de poten omhoog op de rug liggen. schijn bedriegt dus.
mogelijk dat loena toc hdominanter is als je denkt. want erg rustig en relaxed zijn wil niet zeggen dat ze niet dominant is, en dat schrikt pebbles misschien wel af. waardoor zij gaat blazen.
ik zou de aandacht niet alleen op pebbles leggen, maar vooral kijken hoe de anderen doen en dan vooral loena, omdat met dobby het wel goed gaat.

extra ruimte lost het misschien niet op omdat ze elkaar volgen, maar het geeft ze wel de ruimte om te kunnen vluchten. het feit dat ze elkaar wel blijven opzoeken geeft denk ik wel aan dat pebbles wel graag wil. of ze moet de anderen continue blijven opjagen en achtervolgen, maar dat lees ik niet echt in je verhaal. als ze echt niks van elkaar moeten hebben of doodsbang zijn zoeken ze elkaar niet op.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Help mijn poes gaat steeds lelijker doen tegen mijn ande

Bericht door Chiquita98 »

[quote="mar67"]Maar wat zou ik dan met die ruimte moeten doen? Wat ik al zei is dat ze elkaar toch opzoeken zodat ze nog geen rustig plekje kunnen hebben..quote]

Het is belangrijk dat ze wel weer weg kunnen uit die ruimte naar een andere ruimte. Dat is het allerbelangrijkste....dat ze uitvluchtmogelijkheden hebben. Als ik jou was zou ik ook eens goed observeren wat er nu eigenlijk allemaal gebeurd op een dag en hoe reageren de katten. soms zijn het zaken die voor ons mensen heel gewoon zijn en wij die dan ook niet zien.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie