2 poezen allebei kittens

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
kattenliefhebster62
Kitten

2 poezen allebei kittens

Bericht door kattenliefhebster62 »

Mijn dochter heeft 2 poezen die allebei met een tussenpoos van 1 week kittens hebben gekregen. De een donderdag 1 week geleden en de andere afgelopen donderdag. Nu wil de laatste steeds in de mand van de andere poes met haar kittens gaan liggen en laat die kittens ook bij haar drinken en daarna gaat ze weer bij haar eigen kittens liggen. De eerste poes gaat ook wel eens bij haar kittens liggen. Sinds vandaag is de poes, die donderdag bevallen is, met haar kittens aan het sjouwen, eerst op de bank en nu heeft ze haar kittens in de mand bij de andere poes gelegd en gaat er ook bij liggen en laat ze zogen. De andere poes laat dit toe. Is dit normaal? We maken ons zorgen dat de kittens in de verdrukking liggen enz. Is het verholpen door ze toch maar allemaal bij elkaar te leggen in een grote mand/bench?
Adriana

Re: 2 poezen allebei kittens

Bericht door Adriana »

het is een bekend verschijnsel dat kattenmoeders soms bij elkaar kruipen (met jonkies en al) om op die manier de zorg te delen en ik zou ze daarin gewoon volgen en tegemoetkomen.
als er een kitten in de verdrukking komt, dan volgt er een piep en wordt onmiddellijk door de moeder gereageerd als het goeie moeders zijn en daar lijkt het wel op.
een grote bench met een afgeschut gedeelte zou prima zijn, maar k weet niet of de moeders daar op dit moment trek in hebben en geforceerd verplaatsen in dit stadium zou ik niet doen.. als ze uit eigen beweging daar naartoe verhuizen dan is dat geweldig en anders rustig laten gaan. een moederdier met jongen is heel snel ongerust over haar jongen, kan heel fel reageren dan wel compleet in de stress schieten..
welkom op het forum en missch hier en daar in de topics inlezen? er staat heel veel informatie over allerlei onderwerpen en snuffel eens rond bij het forumoverzicht..
mittenslief
Tijger
Tijger

Re: 2 poezen allebei kittens

Bericht door mittenslief »

ik zal je ook adviseren om het gewoon zijn gang te laten gaan, en niet verplaatsen ze zijn toch eigenwijs en maken zelf wel uit waar ze gaan liggen, misschien is het wel makkelijk om een apart kamertje in te richten, het is wel handig om ze elke dag op het zelfde tijdstip te wegen, zodat je kan zien of ze wel goed groeien, dat is een standaardregel bij de opvangkittens die ik heb. waren het geplande nestjes? wel staks netjes laten helpen want er zijn al zoveel lieve katjes en kittens in het asiel
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie