Hulp gevraagd bij knippen.

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Dj-Viper
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2012 22:31

Hulp gevraagd bij knippen.

Bericht door Dj-Viper »

Hoi,

Sinds een jaar heb ik een leuke poes thuis, en deze is nog nooit geknipt kwa nagels.
Ik durf het zelf niet echt aan, ben altijd bang dat ik in het leven knip, heb wel een schaartje ervoor.

Wie zou mij kunnen helpen... in omgeving Dokkum..

Mvg. Anne
Cerna

Re: Hulp gevraagd bij knippen.

Bericht door Cerna »

In principe hoef je geen nagels te knippen. De nagels houden ze zelf bij en slijten tijdens het lopen op harde achtergronden, maar mocht je geconstateerd hebben dat ze toch echt te lang zijn (blijft in de vloerbedekking hangen), dan kun je het bij de dierenarts of een kattentrimmer laten doen wanneer je het zelf niet durft. Maar wanneer je eenmaal begint met knippen, dan moet je blijven knippen is mijn ervaring.

Bij mijn twee oudste katten knip ik zelf de nagels en Cerná is een zwarte poes met dus zwarte nagels en bij haar neem ik altijd het zekere voor het onzekere en knip liever wat vaker dan te veel. Dus niet meer dan een kwart. Maar wanneer ik naar Cochi's nagels kijk (wit), dan zie ik dat er best wel een heel stuk af kan voordat je in het leven knipt.

Ik leg de kat op de rug in de holte van mijn linkerarm en kan zo met mijn linkerhand een poot vasthouden en met de rechterhand knippen. Gaat perfect (wanneer ze mee willen werken).
Hulp kan ik je niet bieden helaas, is een beetje ver weg.
Gebruikersavatar
Jessica2802
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 nov 2011 11:58
Locatie: Amsterdam

Re: Hulp gevraagd bij knippen.

Bericht door Jessica2802 »

Hoihoi,

Ik knip er altijd een puntje af. Ik doe dit meestal als ze lekker liggen of (half) slapen, dan kun je (in het geval van mijn katten) rustig de nagels knippen. Je kunt het ook bij je dierenarts vragen (weet niet wat het kost).
Groetjes Jessica en de katzels Chouffe&Manny
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd bij knippen.

Bericht door castratenkoor »

Als ze niet aan dingen blijven hangen hoef je geen nagels te knippen, ik heb 8 katten en knip hun nagels nooit. Ooit heb ik een kat gehad waarbij het wel echt nodig was. Maar dat is dus 1 geval op de zeg....25 katten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Hulp gevraagd bij knippen.

Bericht door catsini »

I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Plaats reactie