Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
kellyc
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 mei 2012 16:58

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kellyc »

Ik ben toch ook wel een beetje jaloers ;-), al gun ik het je uiteraard van harte hoor!
Ik wou gewoon dat het voor Karel ook zo goed ging

Karel is nu de enige die overblijft die toch zo hoge waarden heeft...
Nu maak ik me weer meer zorgen, want dat kan dan toch geen goed teken zijn...

Hij is nu 2 dagen geleden gestart met die fortekor, woensdag moet hij op controle.
En ondertussen ben ik gek aan het worden...
Ik weet dus dat de kans bestaat dat de waarden stijgen, en vraag me af wat er dan gaat gebeuren.
Moet hij dan eventueel weer aan het infuus om die te doen dalen na die medicatie?
Of mss reageert hij er wel goed op en zakken zijn waarden toch...

Ik vind dit echt een lijdensweg :-(
Een onbezonnen leven is weg... Je weet dat er altijd iets kan gebeuren en uiteindelijk weet je dat een dier gemiddeld een veel korter leven heeft... Maar dit is eigenlijk ondraaglijk, voor mij toch...
Elke dag voel ik pijn, onmacht, ongeloof...
En natuurlijk zijn er de goede momenten, momenten waarop je van je dieren kan genieten, maar toch hangt daar steeds een schaduw over sinds die 2 maand nu...
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

lunetuesday schreef: P.S. @Patiani-Guusje: hoe gaat er daar? Guusje's waardes waren toch ook zo goed vorige keer? Ook voor jou een dikke bedankt, door jouw gehamer op de kalium heb ik haar kalium mee laten bepalen en weten we nu dat het goed is!
Lief dat je ernaar vraagt met alle zorgen hier op het forum, en gelukkig ook goed nieuws nu! Guusje eet heel slecht dat is de grote zorg hier nu. Ze eet eigenlijk allen s nachts zelf, de rest help ik haar door haar op schoot te nemen en stukjes natvoer in haar bekje te stoppen. Gelukkig laat ze dit goed toe, net als de spuitjes water. Tis dat ikw eet dat crea en ureum ok waren anders zat ik ook tegen het plafnd van de zorgen. Denk ook wel eens stel dat ze nooit meer zelf goed zal eten? Guusje moet nog 7 worden.. Maar goed ik heb het er wel voor over.

Bij Guusje kwam de klap heel hard aan dat ze licht nierfalen heeft, omdat ik 7 weken daarvoor Patiaan aan nierfalen verloren ben, hij was degene met kaliumtekort en onderhuidse infusen...

Een goede Da vinden in de buurt.. lastig.. kan je niet helpen ben niet bekend daar. Mijn da zit ook niet om de hoek, en heb geen auto, maar wel te doen. 20-25 min. met de fiets.. Zit wel een da heel dichtbij, maar liever wat verder weg en wel een goede, dankzij hen heeft Patiaan nog een mooi jaar gehad ga nooit meer weg daar!

Kell, kan me je zorgen heeeel goed voorstellen... je kan echt gek worden van onzekerheid. Ik kan wel zeggen doe rustig aan maar kan ik zelf ook nooit in dit soort situaties.. Probeer in ieder geval van Karel te genietn met zijn goede momenten, knuffel hem, geniet echt van elk moment! Deed ik ook bij Patiaan, juist omdat je niet weet hoe lang nog wordt de band heel erg hecht. Sterkte!!! Hopelijk blijft het met Karel ook nog een tijdlang goed gaan!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door castratenkoor »

Ik loop ook bij twee praktijken, een in Leusden en 1 in Amersfoort.
In Leusden een heer en twee dames, in Amersfoort 2 dames, waarvan ik met 1 niet door 1 deur kan zeg maar.
Ze lijkt een beetje bang voor me, want ik ben wel eens heeeeeeel boos geworden. (met Rik)
Als ik met Sjaak kom geef ik zelf aan wat ik wil en hoe ik het wil.

Ik weet niet meer wie het vroeg - maar Sjaak gaat deze week heel goed.
De twee weken hiervoor niet zo.
Een groot deel van Sjaak zijn kracht zit in het altijd goed eten en drinken.
Maar het is echt een ouwe tanige kat, ik beleef het per dag zeg maar.
Hij oogt steeds magerder, al het vlees zakt naar onder en de ruggegraad is voelbaar.
Ach zolang hij blij en tevreden oogt gaan we gewoon door.
De 14,5 gaat hij halen! Vast wel......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
lunetuesday
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:50

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lunetuesday »

kellyc schreef:Ik ben toch ook wel een beetje jaloers ;-), al gun ik het je uiteraard van harte hoor!
Ik wou gewoon dat het voor Karel ook zo goed ging

Karel is nu de enige die overblijft die toch zo hoge waarden heeft...
Nu maak ik me weer meer zorgen, want dat kan dan toch geen goed teken zijn...

Hij is nu 2 dagen geleden gestart met die fortekor, woensdag moet hij op controle.
En ondertussen ben ik gek aan het worden...
Ik weet dus dat de kans bestaat dat de waarden stijgen, en vraag me af wat er dan gaat gebeuren.
Moet hij dan eventueel weer aan het infuus om die te doen dalen na die medicatie?
Of mss reageert hij er wel goed op en zakken zijn waarden toch...

Ik vind dit echt een lijdensweg :-(
Een onbezonnen leven is weg... Je weet dat er altijd iets kan gebeuren en uiteindelijk weet je dat een dier gemiddeld een veel korter leven heeft... Maar dit is eigenlijk ondraaglijk, voor mij toch...
Elke dag voel ik pijn, onmacht, ongeloof...
En natuurlijk zijn er de goede momenten, momenten waarop je van je dieren kan genieten, maar toch hangt daar steeds een schaduw over sinds die 2 maand nu...
Ik heb misschien met Kyra's huidige waarden geen recht van spreken, maar ik wil toch even reageren.

Wat kan ik me goed in jou verplaatsen, Kelly! Toen Kyra binnenkwam met die hoge waardes, voelde ik me precies zoals jij. Het is ook super-zwaar; je beestje, je allesie, is heel ernstig ziek en wordt nooit meer beter. Dat besef is heel moeilijk, en je moet ermee omgaan. Dat moet, instorten is geen optie, al is het maar omdat Karel dan ook geestelijk breekt.

Elk lepeltje voer wat erin gaat, en elk drupje water, wordt geanalyseerd, dat is hier ook nog steeds zo. Kyra is een kat die pas in een heel laat stadium ziekteverschijnselen laat zien, Karel geeft het veel eerder aan. Wat dat betreft heb je 'geluk', je kunt veel eerder ingrijpen.

Karel is niet de enige met die hoge waardes hoor, ook Noa (toch ook rond de 500) en Nina (rond de 800) hebben erg hoge waardes. Als je op Amerikaanse websites af moet gaan, was Karel al halfdood geweest. Maar je mannetje is er nog, hij vecht als een leeuw, en daar mag je trots op zijn. Dát hij uit zichzelf eet, en dát hij uit zichzelf drinkt, zijn twee hele goede tekenen, hou je daar dan ook aan vast. Fortekor kan zijn waarden in het begin doen stijgen, maar uiteindelijk zal het hem helpen zijn waarden stabiel te houden. Ook met een waarde van rond de 500 kan Karel nog meer dan een jaar mee (kijk maar naar Noa)! En als Karel's waarden inderdaad verslechteren door de Fortekor, kan hij 'gewoon' opnieuw aan het infuus tot de Fortekor goed in zijn systeem zit.

Die schaduw is heel bekend, je vraagt je steeds af wanneer het voorbij is. Karel is, aan jouw stukjes te lezen, nog lang niet van plan dood te gaan. Probeer je daar aan vast te houden; hij wordt beter in de gaten gehouden dan de gemiddelde kat, je hebt meer verstand van nierfalen dan de gemiddelde katten-eigenaar.....

Als je het even niet meer ziet zitten, kom dan gewoon hier even spuien. Er staat hier een heel legertje top-onderzoekers en -personeeltjes klaar die (zo is mijn ervaring dan toch) niet te beroerd zijn om je te helpen en je verhaal aan te horen. Gooi het eruit, kwijt moet je het toch.
Groetjes van Marjolein. :D
Mijn dikke tut (ex-zwervertje) Ronja, 4 jaar.

In loving memory: mijn allermooiste babygrietje Kyra van 4,5 jaar.
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Ik probeer te reageren, maar Cerná zit met haar dikke kont half op het toetsenbord. Dus om Cerná heen :eshifty:
kellyc schreef:Hij is nu 2 dagen geleden gestart met die fortekor, woensdag moet hij op controle. En ondertussen ben ik gek aan het worden... Ik weet dus dat de kans bestaat dat de waarden stijgen, en vraag me af wat er dan gaat gebeuren. Moet hij dan eventueel weer aan het infuus om die te doen dalen na die medicatie? Of mss reageert hij er wel goed op en zakken zijn waarden toch...
Ga er maar van uit dat het gestegen is en wanneer het dan niet het geval is, dan is de opluchting des te groter. Ik keek naar Noa en WIST dat haar waardes gezakt waren en dan kwam de uitslag: gestegen! En dat is zo'n afknapper. Dagen was ik van slag. Hoe kon dat nou? Ze kreeg alleen nierdieet, Fortekor, ze gedroeg zich als een gezonde kat. Dat bloedonderzoek kon niet kloppen. Maar het klopte wel. :-(
Pas toen ik vorig jaar april met Mercurius Corrosivus D30 begon (via hom. dierenarts) ging het zakken, ging Noa weer zelf brokjes eten (alleen geen nierbrokjes!) en kwam ze in een paar maanden 1 kilo aan (vergelijkbaar met 20 kilo voor een mens).

En wanneer de waardes flink gestegen zijn, zou ik voor opname kiezen. Tenzij het hem erg stressy maakt, dan kun je ook een paar dagen achter elkaar onderhuids infuus laten geven.
Maar ik zou eerlijk gezegd, zo kort na het starten van Fortekor nog geen bloed laten prikken want het lichaam moet er toch eerst aan wennen?
Ik vind dit echt een lijdensweg :-( Een onbezonnen leven is weg... Je weet dat er altijd iets kan gebeuren en uiteindelijk weet je dat een dier gemiddeld een veel korter leven heeft... Maar dit is eigenlijk ondraaglijk, voor mij toch... Elke dag voel ik pijn, onmacht, ongeloof... En natuurlijk zijn er de goede momenten, momenten waarop je van je dieren kan genieten, maar toch hangt daar steeds een schaduw over sinds die 2 maand nu...
Ja, ik weet wat het is. Ik heb al ruim 30 jaar katten en katten waren leuk en toen opeens betekende katten: zorgen, verdriet, onzekerheid. En ik ben bang dat dat nooit meer helemaal weg zal gaan. Wanneer nu een van de andere katten eens een dag slecht eet, zit ik er bovenop terwijl ik vroeger mijn schouders ophaalde: "Wil je niets, nou dan niet!" En nu: "Oh jee, ........ wil niet eten! Wat zou er zijn? Wil je iets anders?" en ik sta al bijna met de telefoon in de hand om de dierenarts te bellen. Het is bij het hysterische af.
lunetuesday schreef:Karel is niet de enige met die hoge waardes hoor, ook Noa (toch ook rond de 500) en Nina (rond de 800) hebben erg hoge waardes.
Noa begon met 495, maar zat eind september rond 300 en ik hoop nu rond 200 (vanaf April 2011 zakte haar creawaarde met 40 per 2 maanden, dus wanneer zich dat doorgezet heeft, zou ze nu op 140 moeten zitten. Was het maar zo, maar ik reken er niet op)
Als je het even niet meer ziet zitten, kom dan gewoon hier even spuien.
Ja hoor, geen probleem! Maar Karel eet en drinkt toch goed? Wanneer hij zich dood- en doodziek zou voelen deed hij dat heus niet, hoor.
kellyc
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 mei 2012 16:58

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kellyc »

Karel lijkt het heel goed te doen, zolang hij afwisselend eten krijgt, eet hij ontzettend goed.

Maar ik ben nu gewoon zo ongerust geworden door die fortekor...
Volgens het ziekenhuis moeten we zeker na 1 week bloed laten trekken, dan kunnen ze de aangerichte schade nog oplossen zeiden ze.
Wanneer we dat pas na een maand of zo zouden doen, zou die schade onherroepelijk zijn?! :-O

Ik heb geen zin om hem weeral enkele dagen te moeten achterlaten aan een infuus, hij deed het nu net zo goed :-(

Mijn man heeft al gezegd dat ik niet geschikt ben om dieren te hebben, ik zie er veel te veel van af als er iets wat minder gaat. De voorbije weken heb ik al zoveel geweend... Sinds hij terug is uit het ziekenhuis gaat het wel beter, omdat hij het zo goed doet, maar die onzekerheid blijft zo hangen en steekt zo snel de kop op :-(...

Karel zijn waarden stonden op 850 voor opname en een week na het infuus op 480.
Ik hoop maar dat dat nu niet extreem gestegen is...

Dat het maar snel donderdag is, dan weet ik tenminste hoe die 1e week gegaan is!

Bedankt voor de steun :-)

Annett: hoe krijgen jullie die waarden dan zo gezakt? Is dat dan echt door dat homeopatisch middel?
Kan je dat zomaar bestellen in en combinatie met fortekor geven?
Zou ik daar dan ook eens voor kijken?

Groetjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door castratenkoor »

Dat is mijn tactiek bij Sjaak ook elke dag wat anders geven.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

kellyc schreef: Mijn man heeft al gezegd dat ik niet geschikt ben om dieren te hebben, ik zie er veel te veel van af als er iets wat minder gaat. De voorbije weken heb ik al zoveel geweend... Sinds hij terug is uit het ziekenhuis gaat het wel beter, omdat hij het zo goed doet, maar die onzekerheid blijft zo hangen en steekt zo snel de kop op :-(...
Tuurlijk ben je wel geschikt. Mensen die het niets interesseert zijn niet geschikt om huisdieren te hebben! Maar het vreet aan je; ik weet er alles van.
Annett: hoe krijgen jullie die waarden dan zo gezakt? Is dat dan echt door dat homeopatisch middel? Kan je dat zomaar bestellen in en combinatie met fortekor geven?
Zou ik daar dan ook eens voor kijken?
Heb je een PB gestuurd.
Gebruikersavatar
lunetuesday
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:50

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lunetuesday »

patiani-guusje schreef:
Lief dat je ernaar vraagt met alle zorgen hier op het forum, en gelukkig ook goed nieuws nu! Guusje eet heel slecht dat is de grote zorg hier nu. Ze eet eigenlijk allen s nachts zelf, de rest help ik haar door haar op schoot te nemen en stukjes natvoer in haar bekje te stoppen. Gelukkig laat ze dit goed toe, net als de spuitjes water. Tis dat ikw eet dat crea en ureum ok waren anders zat ik ook tegen het plafnd van de zorgen. Denk ook wel eens stel dat ze nooit meer zelf goed zal eten? Guusje moet nog 7 worden.. Maar goed ik heb het er wel voor over.

Bij Guusje kwam de klap heel hard aan dat ze licht nierfalen heeft, omdat ik 7 weken daarvoor Patiaan aan nierfalen verloren ben, hij was degene met kaliumtekort en onderhuidse infusen...

Een goede Da vinden in de buurt.. lastig.. kan je niet helpen ben niet bekend daar. Mijn da zit ook niet om de hoek, en heb geen auto, maar wel te doen. 20-25 min. met de fiets.. Zit wel een da heel dichtbij, maar liever wat verder weg en wel een goede, dankzij hen heeft Patiaan nog een mooi jaar gehad ga nooit meer weg daar!

Kell, kan me je zorgen heeeel goed voorstellen... je kan echt gek worden van onzekerheid. Ik kan wel zeggen doe rustig aan maar kan ik zelf ook nooit in dit soort situaties.. Probeer in ieder geval van Karel te genietn met zijn goede momenten, knuffel hem, geniet echt van elk moment! Deed ik ook bij Patiaan, juist omdat je niet weet hoe lang nog wordt de band heel erg hecht. Sterkte!!! Hopelijk blijft het met Karel ook nog een tijdlang goed gaan!
Kan me inderdaad geen voorstelling maken van hoe hard die klap aankwam, je hebt net alle doemscenario's met Patiaan achter de rug, begint Guusje te sukkelen....brrr, moet er niet aan denken.

Ik zie je zitten, stukjes natvoer in haar bekje.....schattig, maar helaas is de aanleiding echt triest. Wat krijgt Guusje eigenlijk te eten? Ik moet zeggen dat het eten hier goed gaat, maar het drinken erg wisselend. Ik zie haar bijna niet meer uit het fonteintje drinken, met als gevolg dat ik in de stress schiet en maar meteen 40 ml. water bij haar natvoer gooi, met als gevolg dat mevrouw het water oplebbert en het natvoer laat staan. Logisch, na 40 ml. zit je maag vol....moet hier dus de gulden middenweg ook nog vinden.

Wat betreft dat nooit meer zelf eten. Zou het niet kunnen dat het voeren voor Guusje ook een momentje van exclusieve aandacht is, dat ze het daarom 'uitbuit'? Er zijn katten die het heerlijk vinden op hun wenken bedient te worden. Is de oorzaak van Guusje's nierfalen eigenlijk bekend?

Hier wil mevrouw trouwens ook iedere dag wat anders. Soms slaat ze het bakje niervoer al uit mijn handen voor ik er Ipatikine bij heb kunnen gooien :roll: Maar om in Adriana's woorden te spreken: 'liever-koekjes' bakken we hier niet, als er eens iets bij zit dat ze niet zo vindt, regelt ze het maar. Al moet ik dat bakje zes keer opnieuw voor d'r neus neerzetten....
Groetjes van Marjolein. :D
Mijn dikke tut (ex-zwervertje) Ronja, 4 jaar.

In loving memory: mijn allermooiste babygrietje Kyra van 4,5 jaar.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

hoe voelt Karel zich? als hij eet en drinkt en actief is, dan is dat het aller/allerbelangrijkste.

wat ik binnen Pluis heb geleerd is dat nierwaardes en dan vooral het verloop, dus trends in metingen om de zoveel tijd erg belangrijk zijn.
en dat je goed naar je katzel moet kijken hoe-ie zich voelt - ongeacht de waarde, die in je achterhoofd spookt.
je kunt de zeer hoge (> 800-)waardes niet over één kam scheren met de waardes van chronisch nierfalen. en soms heb je een combi.
belangrijk is dan: hoe voelt ie zich, wordt er gegeten/gedronken? in donker hoekje wegkruipen of je schoot opzoeken?

vanuit mijn diabetesverzorg-tijd heb ik geleerd dat je een kat ook ziek kunt praten. sommige katten hebben nooit aandacht genoeg en leren al vrij snel hoe ze zich moeten gedragen om nog meer aandacht te krijgen.
en katzels zijn erg gevoelig voor de stemmingen van hun baasjes.
het beste is te proberen opgewekt en vrolijk met je katzel om te gaan en hem niet als zwaar ziek te behandelen als-ie zich niet ziek toont.
dat is niet gevoelloos en voor jezelf is dat ook vaak beter. soms verliezen we katzels binnen Pluis, maar er zijn ook heel veel long-stay klanten!
die hebben het gered en leven nog redelijke tijd in relatief goeie gezondheid met de juiste maatwerk topverzorging.

de niertiepjes van de afdeling acuut nierfalen (wij hebben er ook twee) leven vaak op hun reservebandje, maar zijn in de afgelopen jaren gestaag verbeterd, net zoals bijvoorbeeld Noa. die hebben een traject van zoeken en proberen achter de rug en dat ziet er vaak heel verschillend uit.
hoopvol vind ik dat er vrij veel middelen zijn en andere soorten van verzorging (spuitjedrinken/-eten, vloeistof-infuus enz), die je kunt toepassen.
binnen Pluis hebben we ruime ervaring maar het blijft bij iedere katzel voorzichtig uitproberen. en ja, voor een baasje kan het een grote schok zijn van het ene op andere moment ineens met een ziek dier in huis te zijn.. en het lijkt me dan heel fijn dat er hier zoveel ervaring en kennis in Pluis aanwezig is zodat niemand in zijn eentje hoeft te proberen het wiel opnieuw uit te vinden.. ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

[/quote] Wat betreft dat nooit meer zelf eten. Zou het niet kunnen dat het voeren voor Guusje ook een momentje van exclusieve aandacht is, dat ze het daarom 'uitbuit'? Er zijn katten die het heerlijk vinden op hun wenken bedient te worden. Is de oorzaak van Guusje's nierfalen eigenlijk bekend?
[/quote]

Nee daar ben ik 100% zeker van, Guusje loopt zelfs weg als ze me aan ziet komen met het voerbakje en spuitje. Ze krijgt renal tonijn van RC, het enige dat ze ook uit zichzelf eet maar dan wel 's nachts. Guus is wel een beetje een stress tiepje, en ik denk dat mijn spanning als ik het bakje neerzet, van "eet aub!" zeker een rol speelt. De oorzaak is niet bekend, ik vermoed zelf dat het gekomen is omdat Guusje een hele slechte drinker is.
Ook heeft er hier in Pluis ooit een artikel gestaan dat er een verband zou zijn met het inenten tegen panleucopenie/kattenziekte. Guus had die inenting wel net gehad, en nu een paar maanden verder is het crea wel gezakt, dus mis. een verband daarmee?
Kwam erachter door een bloedafname voor een tandsteenbehandeling.. Geluk bij een ongeluk, anders had ik het niet eens herkend, ze had nl totaal geen klachten!

Wb het feit dat een kat goed moet eten en drinken, ja dat klopt. Maar let er goed op dat je kat niet opeens meer en vaker drinkt, dat duidt op misselijkheid, en wslk te hoog ureum. Patiaan dronk bijna niets extra zijn laatste jaar niet toen we al wisten dat hij nierfalen had, en toen jij opeens wel heel veel ging drinken was het ook helemaal mis en geen weg meer terug :-(
En inderdaad zelf extra water geven, zodat de evt. afvalstofjes beter worden afgevoerd.

Dat Karel wel goed is is inderdaad een heel goed teken, en het actief zijn ook. Ik hoop voor je dat de bloeduitslagen meevallen (donderdag?) en dat je dan weer meer kunt gaan genieten en minder stressen..
Ik probeer het met Guusje los te laten, en te genieten van het hier en nu, maar goed, bij Karel was het crea ook wel even wat hoger, dus ook de zorgen.. Hou je taai, en geef Karel een dikke knuffel!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

p-guusje: zou beetje Destress niks voor Guusje zijn? Enzo eet veel beter als hij weer eens in een dip zit en pietseltje destress krijgt. dat ontspant en ik heb de indruk dat hij dan minder last van zijn blokkades heeft. kan wel wat opsturen als je wilt proberen.. (en zelf af+toe beetje valeriaanthee..?? ;-) ;-) ..)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door starr »

Ik dacht voorheen altijd dat ik de enigste was die zich zo enorm druk maakte om de katten en er echt dag en nacht mee in de weer was.
Dat heb ik nu ook met Nien. Ik hou haar constant in de gaten, ze hoeft maar net even niet te eten en ik schrik er van. . enz enz. Het lijkt soms wel een obsessie! maar ik houd gewoon ontzettend veel van m'n beestjes en ik wil gewoon het allerbeste voor ze.

Het is zeker zo dat het allerbelangrijkste is dat Karel goed eet en drinkt!
En hopelijk gaat de fortekor ook aanslaan.
Nina slikt ook fortekor en ze krijgt ipaketine over haar eten.

Met Nina gaat het nog steeds goed. Vanochtend weer eens gewogen, nog steeds 2,4 kilo ipv de 2,02 kg vorige week woensdag.
Ze eet nog goed, natvoer en brokjes van het nierdieet. Alleen vanochtend kwam ze bij me liggen in bed, en toen merkte ik weer dat ze weer aan het 'smakken' was . Kan het niet zo goed uitleggen, maar dan smekt ze zeg maar ,en dan slikt ze even.
Dat was een paar weken terug ook, en later kreeg ze die zweertjes weer. Dus ik wil vandaag of maandag even naar de dierenarts, dat ze naar haar bekje kan kijken. Want die zweertjes keren steeds terug, en als ze die zweertjes weer heeft, kan ze heel moeilijk eten want dat doet zeer.
Dus ja, dat wil ik even voor zijn natuurlijk.
Ze heeft net in ieder geval nog brokken op en natvoer, dus nu heeft ze er volgens mij nog niet echt last van, maar ik vraag me toch af waarom die zweertjes in haar bekje steeds terugkomen. Zijn er meer mensen die dat hebben gezien bij een kat?
Dit is ook zowat het enige symptoom wat nina laat zien laatste tijd. Met alle gevolgen van dien.. want als ze minder eten binnen krijgt, dan stijgen die waardes dus weer.
maar toch blijft ze - hoe dan ook - eten.

ik ga dus vandaag of maandag naar de dokter, dan laat ik even weten hoe het was! ;-)
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

@Adriana, als je dat zou willen doen-heel graag! Ik stuur je zo per pb even mijn adres! En ja die valeriaanthee, hele sloten soms ;-) Van katten met bultjes (wordt kleiner!!) slechte eters, en een giardia epidemie(over!!) wordt het vrouwtje errug gespannen!!!

@Starr: De zweertjes daar heb ik geen ervaring mee, het smakken-ik wil je niet onnodig aan het schrikken maken-kan wel duiden op misselijkheid.. maar omdat ze wel goed eet lijkt me dat nu niet het geval. Ik zou het inderdaad goed in de gaten houden (maar dat doe je al!) De zweertjes zullen ook voor een stukje ongemak zorgen, mis. dat ze daarom smakt zo van er zit me iets niet helemaal lekker in mijn bekje.. Het enige wat ik weet over zweertjes in de bek van katten in combi met nierfalen is dat dit vaak komt door een verhoogd ureum..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door starr »

Ja, ik denk dat het daarvan komt. Maar ik heb net in haar bekje kunnen kijken en de zweertjes zijn weg.
Ze smakt niet constant of zo, maar soms valt het me zo op als ze bij me komt liggen dat ze dat dan af en toe doet.
Ze maakt inderdaad niet echt de indruk dat ze misselijk is. Vanochtend wilde ik het bakje weer vullen met natvoer, en ze gaf me gelijk kopjes, dan is ze blij dat ze dat eten krijgt hihi :)
Net de dierenarts gebeld. Ik wil nu eens naar een andere dierenarts, die is wat directer en wat duidelijker. Maar dat kon vrijdag pas.
Mocht het eerder niet goed gaan, dan ga ik natuurlijk eerder.
Plaats reactie