Felamizole, medicijn voor te snel werkende schildkier
Felamizole, medicijn voor te snel werkende schildkier
Mijn 14-jarige Siamees Snuitje hebben wij afgelopen zaterdag, 1 juni 2012, helaas in moeten laten slapen. Zij leed aan een te snel werkende schildklier en werd hiervoor behandeld met het medecijn Felamizole. Zij werd hier knettergek van, hyper, veel te mager, agressief naar haar zusje, onstoken oren, neus en oog. Blijkbaar kon zij niet tegen dit middel.
Ik heb nog een bijna volledig potje met het dure medicijn over, misschien heeft iemand belangstelling.
Ik heb nog een bijna volledig potje met het dure medicijn over, misschien heeft iemand belangstelling.
Re: Felamizole, medicijn voor te snel werkende schildkier
welkom op het forum!
wens je verschrikkelijk veel sterkte in deze heel erg verdrietige tijd..
hier word ik dus ook weer heel heel erg triest van...
misschien iets voor catsini?
en wil jij het bovenstaande bericht ook even heel goed lezen??
wens je verschrikkelijk veel sterkte in deze heel erg verdrietige tijd..
hier word ik dus ook weer heel heel erg triest van...
misschien iets voor catsini?
en wil jij het bovenstaande bericht ook even heel goed lezen??
Ditje, spijtig dat je Snuitje hebt moeten laten inslapen. Heel veel sterkte!
Ik gebruik Felimazole voor onze oudste kat, maar heb net weer nieuwe tabletten (roze + oranje) gekocht.
Ik wil niet te veel voorraad hebben want Cochi is op dit moment een kat van de dag, maar mocht ik ze over 2 maanden kunnen gebruiken, dan wil ik ze wel overnemen mocht je ze dan nog niet kwijt zijn.
Zijn het 2,5 (roze) of 5 (oranje) mg. tabletten?
Ik gebruik Felimazole voor onze oudste kat, maar heb net weer nieuwe tabletten (roze + oranje) gekocht.
Ik wil niet te veel voorraad hebben want Cochi is op dit moment een kat van de dag, maar mocht ik ze over 2 maanden kunnen gebruiken, dan wil ik ze wel overnemen mocht je ze dan nog niet kwijt zijn.
Zijn het 2,5 (roze) of 5 (oranje) mg. tabletten?
Hallo Annet,
Het zijn de roze, ik zal ze bewaren voor je
groetjes
Ditta
Het zijn de roze, ik zal ze bewaren voor je
groetjes
Ditta
Ditta, van roze heb ik maar heel weinig nodig want Cochi krijgt twee dagen 10 mg (2x oranje) en dan 1 dag 7,5 mg (1 oranje, 1 roze) en voorlopig kan ik nog vooruit want ik gebruik dus maar 12 roze tabletjes per maand.
Dus mocht je iemand anders vinden, voel je dan niet bezwaard.
Ik ben nu op mijn werk, maar zal thuis even tellen hoeveel roze ik nog heb en dus hoe lang ik nog vooruit kan.
Dus mocht je iemand anders vinden, voel je dan niet bezwaard.
Ik ben nu op mijn werk, maar zal thuis even tellen hoeveel roze ik nog heb en dus hoe lang ik nog vooruit kan.
Helaas, ik heb nog 65 roze tabletten en dat betekent dus nog tot half november. Waren het de oranje geweest: daar doe ik 2 maanden mee.
Misschien dat iemand anders geïnteresseerd is (Catsini?)
Misschien dat iemand anders geïnteresseerd is (Catsini?)
Zo vreemd dat je kat er hyperactief en agressief van werd! Hier eigenlijk net het omgekeerde resultaat bij onze bijna 18-jarige kater. Zolang we niet wisten dat hij het aan zijn schildklier had en dus geen medicatie gaven, was hij ook overactief, gestresseerd, hij vermagerde enorm terwijl hij erg veel at, viel onze andere poes uit het niets aan, ...
Maar sinds de start met Felimazole (deze zomer zal dat een jaar geleden zijn), is hij totaal veranderd. Hij kwam op drie weken meer dan 1kg bij en is weer een rustige kater.
Wij hebben de oranje pilletjes. Zijn de roze dan die van 2,5mg? Wij doen de oranje altijd in twee (weet ik, mag normaal niet) en hij krijgt twee keer per dag een halfje. Tot nu toe lijkt dit dus goed te gaan.
Deze ochtend zijn bloed nog eens laten prikken ter controle. Mag woensdag bellen voor de uitslag.
En veel sterkte met het verlies van je poezeltje!
Maar sinds de start met Felimazole (deze zomer zal dat een jaar geleden zijn), is hij totaal veranderd. Hij kwam op drie weken meer dan 1kg bij en is weer een rustige kater.
Wij hebben de oranje pilletjes. Zijn de roze dan die van 2,5mg? Wij doen de oranje altijd in twee (weet ik, mag normaal niet) en hij krijgt twee keer per dag een halfje. Tot nu toe lijkt dit dus goed te gaan.
Deze ochtend zijn bloed nog eens laten prikken ter controle. Mag woensdag bellen voor de uitslag.
En veel sterkte met het verlies van je poezeltje!
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Sorry Katelijne: helemaal fout! Felimazole mag ABSOLUUT niet gedeeld worden vandaar de 2 sterktes. Oranje is 5 en roze is 2,5 mg. Dus over op roze tabletjes, zou ik zeggen!
Inderdaad, Katelijne, de pilletjes mag je niet door de midden doen, ze moeten heel ingeslikt worden.
Als je ze wilt hebben moet je even aangeven, dan stuur ik mijn emailadres naar je toe, dan kan je daar je prive adres opschrijven. Morgen zal ik nog even inloggen, en dan ben ik 3 weken op vakantie!!!!!!
Succes met je poes. Wij zijn druk op zoek naar 2 kittens (siamees o.i.d.), want de poes die over is gebleven kan niet alleen, loopt de hele tijd te schreeuwen. Vannacht bij ons op bed laten slapen en dat ging goed.
Groetjes
Ditta
Als je ze wilt hebben moet je even aangeven, dan stuur ik mijn emailadres naar je toe, dan kan je daar je prive adres opschrijven. Morgen zal ik nog even inloggen, en dan ben ik 3 weken op vakantie!!!!!!
Succes met je poes. Wij zijn druk op zoek naar 2 kittens (siamees o.i.d.), want de poes die over is gebleven kan niet alleen, loopt de hele tijd te schreeuwen. Vannacht bij ons op bed laten slapen en dat ging goed.
Groetjes
Ditta