Kat mee in de camper?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Kat mee in de camper?

Bericht door marline91 »

Hallo,

Ik heb Poes manja, ik heb haar 3 kwart jaar, dit word de eerste vakantie,
Hoe kan ik er voor zorgen dat ze mee kan in de camper, ik oefen al met het kattentuigje, alleen het gaat nog niet zo makkelijk, ik wil haar ook niet elke dag er mee plagen.
want dan verzet ze echt geen stap meer, het is een tijdje zo geweest dan deed ze wel haar ding, maar het is net of ze het nu weer enger vind.

ongeveer in juli gaan we misschien weg. (nog niet zeker)

heeft iemand een idee, hoe ik dit kan doen?
heeft iemand tips, ik wil haar echt niet achterlaten, in een of ander dierenpension want daar heb ik geen goede ervaringen mee.
en tenslotte kan ik haar niet zo lang missen.

ik dacht zelf aan een hekje van ijzer neer te zetten (op een camping) en dan een netje erover heen zodat ze toch een beetje los loopt, maar dan wel met een tuigje om voor de zekerheid.
als het tuigje alleen niks word.

iemand goede tips voor mij?

Groetjes
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door mittenslief »

wij namen de kat vroeger ook altijd mee met de camper, als je hem bij de deur hebt staan laat de kat dan al wennen aan de geur en de dingetjes of ga gewoon eens een rondje rijden (alhoewel die van ons dat niet leuk vond) maar op een gegeven moment liep de kat gewoon heel de camping rond en kwam altijd weer terug
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door Livewithlouis »

gaaf is dat!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door Adriana »

een hele grote opklapbare hondenbench voor 'buiten'
maar reken er wel op dat als ze toch ontsnapt ze de weg naar huis neverdenooit terugvindt..
want ik neem aan dat jullie met die camper rondreizen en niet op één plek blijven staan..
is ze gechipt? en is het een idee om iemand in je huis te logeren te vragen gedurende je vakantie?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door pinguin »

Ik kan me herinneren dat het een wat schrikachtige kat is/was. En ik vraag me af of je een kat er een plezier mee doet door ineens mee te nemen op vakantie? Alles is nieuw en eng. Nieuwe omgeving, nieuwe geluiden.
Ik zou er persoonlijk voor kiezen de kat thuis te laten en iemand er voor te laten zorgen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door nellebel »

ik zou een bangige kat ook niet meenemen. doe je haar echt geen plezier mee.
gijs zou ik nooit meenemen, die is veel te bang. ook guusje niet, al zou die zich veel beter vermaken.
alleen al het risico dat ze ontsnappen als je in en uit stapt. neem aan dat je dingen gaat ondernemen en bezichtigen, dan zit ze ook maar in die kleine enge ruimte opgesloten.
snap dat jij haar niet kunt missen, maar is dat eerlijk naar haar toe?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door marline91 »

jullie hebben gelijk. ik moet niet alleen aan mij zelf denken, maar ik heb geen plek waar ik haar kan onderbrengen, in iedergeval laten we haar eerst wennen aan het tuigje. en dan gaan we een keer buiten bezig en in de camper met haar erbij (laten snuffelen) en een keer een tochtje maken.. een klein stukje. ze is in de auto gewent. tenminste in haar reiskoffer. los nog niet., en als dat allemaal echt niet lukt. blijf ik ook thuis. want ik kan er echt niet tegen je dier naar een opvang te brengen.

ik kan mijn zus vragen op mijn kat te passen, maar die woont helemaal in groningen. dus eigelijk is dat ook wel een heel eind om op en neer te rijden.
ik moet er dus nog goed over piekeren.

dus als jullie verder nog tips hebben hoor ik dat graag. ik kan alles gebruiken.
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door pinguin »

Marline
Het meest ideale voor is een kat is denk ik nog steeds thuis blijven. Er zijn maar weinig katten die het op prijs stellen overal mee naar toe gesleept te worden.
Is er geen katten oppas service in de buurt. Die zijn er tegenwordig ook en willen tegen betaling op je kat passen. Dan kan jij gewoon op vakantie.
Hoelang ga je?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door marline91 »

het ligt aan de kat hoelang ik ga.. als ze niet mee kan ga ik niet lang, of helemaal niet.
voor ik de kat had, ging ik altijd 3 weken weg. maar zolang wil ik dit jaar denk ik zoiezo niet gaan.
ik vind het ook lekker om lekker thuis te zijn.
het is maar even afwachten, ik kan wel eens kijken naar een katten vakantie opvang. in de buurt
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door puksji »

Misschien is dit een idee?
Afbeelding

Afbeelding

Kwam ik tegen toen ik naar ideeën voor een ren aan het kijken was.
De foto's staan hier: http://fotobewerken.phpbb3.nl/viewtopic.php?f=23&t=50
Van Marianne, het is gemaakt van netten van de nettenlijn.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door marline91 »

hey, ow sorry ik heb al heel lang niet gereageert, wat dom van mij, helemaal vergeten.
maar dat is inderdaad een goed idee, die foto's. ik ga het in een weekendje binnekort eerst zo aan een lijntje proberen, en als dat niet werkt, dat is dit ook een idee, inderdaad.
bedankt voor de tip
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door marline91 »

Hallo, weer eens een berichtje van mij.
afgelopen weekend aan het lijntje geprobeert, eerst ging het vrij goed, wel aardig angstig van wat dat nu weer was, en toen ontdekte ze hoe ze er uit moest ontsnappen. door het lijntje strak te trekken en dan rukt ze zich uit het tuigje.

toen begon ik me aardig druk te maken, dit was nog thuis, maar wat als we op vakantie zijn.
mijn moeder bedacht toen, dat we haar in het cavia rennetje konden zetten, met een net erover, dat geprobeert, en dat ging goed, ze was ondeugend en speelde en was lekker relaxt.

dus misschien is aan het lijntje ooit nog na lang trainen een optie, maar voor nu is het rennetje ook goed. dit weekend gaan we, mits het mooi weer is, even proberen, hoe het gaat, op een camping. alleen als het mooi weer is, anders heeft het niet zo veel zin, manja houd net als andere katten niet zo van water.

maar 1 vraagje, is er ook kalmerings middel, voor het geval dat. omdat wij een camper hebben met nogal veel herrie maak ik me daar toch wel nog iets zorgen over, dat misschien een beetje kalmerings middel goed is tegen de stress dacht ik.
is dat er ook te koop dichtbij, dus bij de kruidvat of da, wat we kunnen gebruiken bij de kat, zonder dat er schadelijke stoffen in zitten, of verzin ik nu weer iets doms?
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door Adriana »

k weet niet hoe breed je meeleest op het forum maar bijna in ieder topic over gestresste, angstige katten kom je de middelen telizen, zylkene, destress en valeriaandruppels tegen.
en dan nog een feliway-spray en zoek zelf ff via de zoekfunctie rechtsboven naar de ervaringen en toepassingen in allerlei situaties..
voor een deel zijn deze middelen plantaardig en niet verslavend en verkrijgbaar bij www.huuisdierendokter, dierenarts en medpets en wat betreft valeriaandruppels etos/krvat
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door pinguin »

Zorg je wel dat manja een schuil plek heeft als ze toch erg angs tig reageert? B.v een doos waar ze helemaal in kan weg kruipen?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Kat mee in de camper?

Bericht door marline91 »

Ow bedankt, is ook zo, ik zal gelijk even zoeken in de zoekfunctie.

@ Pinguin: Jahoor, ik zet haar transport tas erin, daar zit ze graag in, en inderdaad dan kan ze wegschuilen, daar had ik ook al aan gedacht.
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Plaats reactie