ten einde raad - bloedwonden boven anus en rug

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
selenaQQ
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mei 2012 22:20

ten einde raad - bloedwonden boven anus en rug

Bericht door selenaQQ »

Ik heb een kat die inmiddels 12 jaar oud is en hij is altijd al heel gezond geweest,
nog maar 1 keer ziek geweest een jaar of 3 geleden, denk dat het iets aan de nieren was
en toen was hij heel lusteloos

sinds kort (een kleine maand) is het begonnen met opnieuw vrij lusteloos zijn,
hij springt niet meer in de vaste zetel waar hij slaapt maar legt hem gewoon om het
even waar neer, veroert niet wanneer iemand passeert terwijl hij vroeger zo bang weggesprongen zou zijn! maar maakte mij verder geen zorgen

tot hij op een dag van buiten kwam, en er een bloedwonde net boven zijn anus was dus net onder zijn start, die redelijk hard bloedde

een week later dus vandaag, heeft hij op zijn rug opnieuw een wonde,
met slijm en bloed rond, redelijk groot circa 5cm groot
de hele vacht is nat en met slijm en roodroosbruin achtig slijm

ik weet niet of dit van te vechten is, ben niet helemaal zeker
maar volgens mij kwam hij van binnen..

ik ben ten einde raad en mijn vader wil dit weekend niet naar de dierenarts,
en mijn moeder komt pas dinsdag terug van op reis

iemand enig idee wat dit kan zijn?
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: ten einde raad - bloedwonden boven anus en rug

Bericht door Chiquita98 »

Ik begrijp iets niet goed. Hij had iets aan de nieren?? Wat dan? En is daar wat aan gedaan? Mee naar de dierenarts geweest?
En hij is nu al een maand lusteloos en er is nog niemand met die kat naar de dierenarts geweest? Jouw ouders nemen dan niet echt de verantwoording op zich voor het verzorgen van de kat.
Als hij het aan zijn nieren heeft dan moet ie daarvoor een goede behandeling krijgen. Dat met zijn anus kan ik vanaf hier niet beoordelen, maar het klinkt als wonden die zijn gaan infecteren. Als ik jou was zou ik je best doen om je vader te overtuigen om naar de dierenarts te gaan. Dit is echt sneu voor de kat.
Drinkt en eet hij nog wel goed en doet hij alles ook gewoon op de kattenbak en hoe ziet zijn ontlasting eruit?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: ten einde raad - bloedwonden boven anus en rug

Bericht door Sifra »

Zou de wond op zijn rug een opengebarsten abces geweest kunnen zijn? Kwam er etter uit en hoe ruikt de wond?
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: ten einde raad - bloedwonden boven anus en rug

Bericht door castratenkoor »

Mijn advies zou ook zijn, je vader overtuigen naar de dierenarts te gaan.
En hem nu met die wonden niet naar buiten laten, je loopt het risico dat er vuil in kom.
Verder kan het gebeuren dat hij van pijn zich ergens verstopt en niet meer thuis komt.
Dan sterft hij een langzame en pijnlijke dood.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: ten einde raad - bloedwonden boven anus en rug

Bericht door Chiquita98 »

Hmm in mijn ogen als je hier op het forum komt en je bent ten einde raad dan verwacht je toch dat je heel snel hier weer komt kijken? Ts is na haar bericht niet meer online geweest. Hopelijk is ze nu druk om haar kat goed te verzorgen
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
selenaQQ
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mei 2012 22:20

Re: ten einde raad - bloedwonden boven anus en rug

Bericht door selenaQQ »

ben gisterenavond gaan slapen, en hele dag niet op de computer geweest! de kat had zijn wonde zag er deze morgen al een stuk beter uit (slijm en bloed was weg) het is echt een klein gaatje
in zijn rug precies (cirkel van een halve cm) en er kwam groengrijs slijm uit, nu is het enkel nog een beetje etter maar er wordt regelmatig naar gekeken/verzorgd

naar de dierenarts ben ik helaas niet kunnen gaan,
hij ligt wel nog voortdurend te slapen op de mat verder eet hij wel goed
en drinkt iets meer dan normaal (niet overmatig)
als het niet beter gaat, overtuig ik de ouders zeker om naar de dierenarts te gaan

weet niet precies wat de ziekte met de nieren was, was een nieronsteking dacht ik!
hij liep een week suf en zat bijna die hele week alleen maar in zijn doos
we hebben hem gewoon goed verzorgd voldoende eten en drinken naar hem gebracht
(weet niet zeker maar denk ook medicatie) en hij kwam er vanzelf weer helemaal bovenop
zou dit iets met de huidige kwaaltjes te maken kunnen hebben? lijkt me wel onwaarschijnlijk

ben al een stuk minder ongerust omdat hij er toch al beter uitziet,
maar vraag me gewoon zo hard af of het van te vechten is of een ziekte..
want het lijken rare vechtwonden en plaatsen van de wonden daarvoor..
maar hij lijkt wel veel banger dan anders..

dank u wel voor de hulp/reacties allesinds,
ik wacht het nog even af en ga waarschijnlijk deze week naar de dierenarts en hou
jullie op de hoogte
selenaQQ
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mei 2012 22:20

Re: ten einde raad - bloedwonden boven anus en rug

Bericht door selenaQQ »

oh en de wonde had niet echt een geurtje, toch voor zover ik kon ruiken..
en het was niet echt etter eerder slijm met bloed..
selenaQQ
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mei 2012 22:20

Re: ten einde raad - bloedwonden boven anus en rug

Bericht door selenaQQ »

en de ontlasting is gewoon normaal, en steeds in de kattenbak
denk niet dat er iets met de darmen is

hij heeft wel ook periodes gehad dat hij af en toe moest braken
maar dat is al een tijdje geleden, dus nu verder normale stoelgang

en die lusteloosheid is eigenlijk gegroeid met de tijd,
het leek eerst heel onschuldig het is sinds een week een half dat hij
precies de energie niet meer heeft of gewoon niet meer kan in zijn zeteltje springen
hij legt hem gewoon om het even waar neer
en weinig interesse om buiten te komen, terwijl het hiervoor wel een vechtersbaasje was
en regelmatig jaagde op muisjes en vogeltjes
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: ten einde raad - bloedwonden boven anus en rug

Bericht door Chiquita98 »

Fijn dat het iets beter met hem gaat. Maar dat iets teveel drinken maakt mij wel wat ongerust. Zeker omdat zijn niertjes dus al wat zwak zijn. Ik zou je zeker aanraden om dinsdag dan meteen naar de dierenarts te gaan hoor.
Ik vond het gewoon raar dat je ten einde raad bent en dit op het forum vermeld en vervolgens dan niet gaat checken meteen. Daarom reageerde ik wat verbaasd. Ik snap dat je nog wat jong bent waarschijnlijk en goed dat je je het lot van je kat wel aantrekt.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: ten einde raad - bloedwonden boven anus en rug

Bericht door Chiquita98 »

Tja lusteloosheid of wat minder energie daar zit wel een verschil in hoor. Maar ik hoop dat het in dit geval gewoon met de leeftijd te maken heeft. Hij is 12 dus word gewoon wat ouder en dan worden katten meestal wat rustiger. Bij oudere katten moet je dan zorgen voor opstapjes zodat ze niet steeds meer zo hoog hoeven te springen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie