Ja daar ben ik weer... Hahahah lastige jongen. Maar dit zijn mijn eerste kittens dus veel vragen rijzen dan op hè... Sorry daarvoor!
Kiaters die ik heb willen nooit/amper op mijn schoot zitten. Dat er ook geen schoot katten bestaan dat weet ik. Maar bij mij vriendin word het soms proppen op haar schoot. Ze duwen elkaar soms letterlijk ervan af. Ook geven ze haar kopjes Ed. Ik moet het hebben van een beetje mauwen. Ik vind dat raar en ook een beetje vervelend, krijg dan zo negeer gevoel... Net of ik wat foute doe. Terwijl ik ze nooit heb aangepakt als ze wat ondeugends deden en altijd hun voer regel en met ze speel. En dan krijg ik een miauw als dank. Terwijl mijn vriendin een hele love over zich heen krijgt.
Wat doe ik in godsnaams fout?
Selectief schoot zitten...
Re: Selectief schoot zitten...
niks..voor zover ik 't zie..
een huisdier ( hond of kat ) kiest vaak 1 baasje waar ze 't meest naar toe trekken.
Toen ik nog thuis woonde bij m'n ouders kregen we een hond... die kwam ook altijd naar m'n moeder omdat zij 't meeste thuis was.
Hier trekken de katten 't meest naar mij omdat ik ze uit 't asiel heb gehaald en 't meeste thuis ben..
Ook als wij samen op de bank zitten liggen de katten meestal bij mij.
wat je eventueel kunt proberen is ze aandacht te geven / met ze te spelen als je vriendin er niet is zodat ze jou ook wat meer als " baasje " gaan zien en meer gaan vertrouwen.
Tenminste..zo zie ik het
een huisdier ( hond of kat ) kiest vaak 1 baasje waar ze 't meest naar toe trekken.
Toen ik nog thuis woonde bij m'n ouders kregen we een hond... die kwam ook altijd naar m'n moeder omdat zij 't meeste thuis was.
Hier trekken de katten 't meest naar mij omdat ik ze uit 't asiel heb gehaald en 't meeste thuis ben..
Ook als wij samen op de bank zitten liggen de katten meestal bij mij.
wat je eventueel kunt proberen is ze aandacht te geven / met ze te spelen als je vriendin er niet is zodat ze jou ook wat meer als " baasje " gaan zien en meer gaan vertrouwen.
Tenminste..zo zie ik het

je doet helemaal niks fout en het kan heus ook nog wel zijn dat in de loop van de tijd jouw kittens jouw schoot wel weten te vinden.
hier lopen twee bengels rond die geen van twee schootkat zijn, dat kan ook nog..
en Enzo, de oudere kater kruipt bij iedereen hier op schoot en bij hoge uitzondering bij mij, terwijl ik dag+nacht in zijn buurt ben..
een kat is denk ik niet per definitie een schootkat, ik denk dat dit per dier heel erg verschilt..
hier lopen twee bengels rond die geen van twee schootkat zijn, dat kan ook nog..
en Enzo, de oudere kater kruipt bij iedereen hier op schoot en bij hoge uitzondering bij mij, terwijl ik dag+nacht in zijn buurt ben..
een kat is denk ik niet per definitie een schootkat, ik denk dat dit per dier heel erg verschilt..
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Katten kiezen hun mens.
Als we hier ieder op een bank zitten/hangen heb ik vaak 6 katten bij me en mijn partner geen een.
Sorry ts maar zoiets kun je niet afdwingen.
Als we hier ieder op een bank zitten/hangen heb ik vaak 6 katten bij me en mijn partner geen een.
Sorry ts maar zoiets kun je niet afdwingen.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Helemaal eens met mijn voorgangers. Katten kiezen hun personeel en niet andersom.
Je zou wel kunnen proberen ze wat meer aandacht te geven door spelen of ze eten te geven. Maar of ze daar intrappen tja........ het blijven katten.
Je zou wel kunnen proberen ze wat meer aandacht te geven door spelen of ze eten te geven. Maar of ze daar intrappen tja........ het blijven katten.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
- pearlsofpassion
- Tijger
Ik zou het loslaten.
Ze voelen vast de spanning rond je omdat je zo graag wil dat ze bij je komen liggen.
Ik kan me voorstellen dat je steeds uit je ooghoek zit te kijken als je op de bank zit of ze niet bij je komen liggen. Hard in jezelf wensen, misschien zelfs proberen lokken. Allemaal zaken die er net voor zorgen dat er spanning bij jou heerst en ze niet naar je komen.
Zelfs al doe je het niet bewust, kunnen ze dat nog heel goed aanvoelen.
Dus probeer je erbij neer te leggen dat ze misschien nooit komen. Dat kan natuurlijk. Verwacht niets, en misschien wordt je dan nog verrast. Maar zeker niet van de eerste keer, dat heeft wat tijd nodig.
Dus ipv afdwingen, of lokken, laat het los.
Ze voelen vast de spanning rond je omdat je zo graag wil dat ze bij je komen liggen.
Ik kan me voorstellen dat je steeds uit je ooghoek zit te kijken als je op de bank zit of ze niet bij je komen liggen. Hard in jezelf wensen, misschien zelfs proberen lokken. Allemaal zaken die er net voor zorgen dat er spanning bij jou heerst en ze niet naar je komen.
Zelfs al doe je het niet bewust, kunnen ze dat nog heel goed aanvoelen.
Dus probeer je erbij neer te leggen dat ze misschien nooit komen. Dat kan natuurlijk. Verwacht niets, en misschien wordt je dan nog verrast. Maar zeker niet van de eerste keer, dat heeft wat tijd nodig.
Dus ipv afdwingen, of lokken, laat het los.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
denk ook dat ze de spannign voelen. was hier ook zo. mjin eerste kat voelde perfekt wanneer er spanning was en die kwam dan troosten. deze katten voelen de spanning en ontwijken. nu manlief het heeft losgelaten en zich niet frustreerd komen ze ook bij hem op schoot.
verder is mijn man een kriebelaar, die blijft de kat aaien, terwijl ik het na 5 minuten met een lamme poot moe ben. vooral guusje moet er niks van hebben als je blijft kriebelen dus die komt dan vanzelf bij mij liggen.
ze zijn nu bijna 1 jaar maar merk veel verschil in de verschillende fases die ze doorstaan. gijs heeft bijv net een periode achter de rug waarin hij veel minder aanhankelijk is, dat begint nu weer terug te komen en bij guusje net andersom.
verder is mijn man een kriebelaar, die blijft de kat aaien, terwijl ik het na 5 minuten met een lamme poot moe ben. vooral guusje moet er niks van hebben als je blijft kriebelen dus die komt dan vanzelf bij mij liggen.
ze zijn nu bijna 1 jaar maar merk veel verschil in de verschillende fases die ze doorstaan. gijs heeft bijv net een periode achter de rug waarin hij veel minder aanhankelijk is, dat begint nu weer terug te komen en bij guusje net andersom.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie