Help ik heb een probleem met de kat van de buren

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Help ik heb een probleem met de kat van de buren

Bericht door marline91 »

hallo,

het is nu heel vaak mooi weer, en dus wil ik de deur open doen, mijn kat loopt graag in en uit.

maar nou komt de buurkat ook steeds naar binnen, ik jaag hem altijd wel weer naar buiten want ik wil niet dat die binnen komt want dit is het huis van manja. hoe kan ik ervoor zorgen dat ie niet meer binnen komt, maar manja nog wel in en uit kan lopen, en ik de deur open kan doen??

groetjes
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
paasnini

Re: Help ik heb een probleem met de kat van de buren

Bericht door paasnini »

Erg lastig, praten met de buren en/ of je tuin afzetten?
falkosan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2012 19:05

Re: Help ik heb een probleem met de kat van de buren

Bericht door falkosan »

dat is moeilijk. ik denk dat het beste is om de plantensproeier klaar te zetten en als hij binnen wil komen even sproeien. voor de kat kan het geen kwaad maar het duurt wel lang voordat ze dit door hebben. vecht die met jou kat?
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Help ik heb een probleem met de kat van de buren

Bericht door kansarmedieren »

Deur dicht doen of een luikje met een chip sluiting.......... probleem opgelost.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Help ik heb een probleem met de kat van de buren

Bericht door nellebel »

dit is het risico dat je loopt als je je eigen kat ook buiten laat lopen. jouw kat komt zo misschien ook bij anderen binnen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Help ik heb een probleem met de kat van de buren

Bericht door Chiquita98 »

Ik vraag me ook af waarom je dan geen kattenluikje neemt? En inderdaad: jij laat je katten los en dat doen de buren ook. Ik ben niet van de plantenspuit.....die kat kan er niks aan doen. Die weet dat niet. Als je zelf katten hebt en je doet dat bij een andere kat vind ik dat niet erg fair.
Optie is ook een hordeur. Dan hoor je evt je kat mauwen als ie naar binnen wil. Dat hebben ze zo geleerd volgens mij.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Help ik heb een probleem met de kat van de buren

Bericht door marline91 »

Hey bedankt allemaal voor de reacties!

@ Falcosan, nee ze vechten niet, maar ik wil gewoon liever niet dat vreemde/ andere katten hier binnen komen. ik heb al met de buurman gepraat, maar hem maakt het niet uit wat ik met de kat doe, hij doet zelf ook niet erg lief tegen zijn kat. maar zo ben ik niet, ik wil die kat geen pijn doen.

@Nellebel, dat doet manja inderdaad, maar ik heb al tegen de buren gezegt dat ik dat niet wil hebben, omdat ze nog al houd van eten. en bij de buren staat altijd een bakje vol. dus nou laten zij haar ook niet meer binnen, althans dat hebben ze gezegt.

@Chiquita98, ik heb zelf ook al aan een kattenluikje gedacht, maar het punt is, ik woon in een huurhuis, en mag daar niks aan veranderen, binnen mag alles maar zoals kattenluikjes, dat mag dan weer niet.
ik gebruik mijn kattenspuit inderdaad niet bij mijn kat, omdat ze naar EH al heel goed luisterd. een hordeur, dat is misschien een optie, maar dan heb ik wel een hordeur van 2 meter nodig want zo groot is mijn schuifdeur, en weer iets om aan te bevestigen.

ik heb vanmiddag trouwens naar die kat geblaast op een manier die katten ook doen zegmaar, naar elkaar, na een paar keer kwam die niet terug.
en manja jaagt hem zelf af en toe ook weg, maar ik wil zo graag dat ie wegblijft, hij mag wel in de tuin maar niet in huis. maar als een hordeur en luikje de beste opties zijn, dan houd het waarscheinlijk hierbij op. ja of dan toch de plantenspuit gebruiken.
ik wil die kat ook geen pijn doen.
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Help ik heb een probleem met de kat van de buren

Bericht door Chiquita98 »

Ik heb ook een huurhuis en heb gewoon een kattenluikje in de deur gemaakt. Ik ga daar echt geen toestemming voor vragen. Als ik eruit moet dan weet ik dat ik een nieuwe deur moet betalen. Maar dat heb ik er wel voor over. Moet wel zeggen dat ik een oud huisje heb dus geen kunststof kozijnen.
Kan je je kat ook niet uit een raam laten gaan? En dan via een kattentrapje? En de tuin afzetten kan ook niet?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Help ik heb een probleem met de kat van de buren

Bericht door Freya13 »

meest efficiënte oplossing die ik kan bedenken: neem een hond. Klinkt heel gek, maar onze hond kan het heel goed vinden met onze eigen katten, maar laat geen enkele 'vreemde' kat binnen - niet in de tuin en niet in huis.
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Help ik heb een probleem met de kat van de buren

Bericht door marline91 »

ik heb een vrijwel nieuw huis, hij is ongeveer nu 3 jaar oud, 1 bewoner voor mij. dus vrij nieuw.
ja uit een raam laten gaan kan wel met een trapje, maar het ging me nou net om met lekker weer de deur open te zetten, haha. maar anders laat ik het maar zo, het is inderdaad ook wel zielig om die ene kat te besproeien met water, en anders mijn kat op te sluiten buiten, hoe dan ook, ik ga over jullie tips nadenken!

het punt is ook wel een beetje, ik woon begeleid, heb wel een eigen apartement, maar als ik iets wil, moet ik het altijd overleggen, soms wel vervelend, zoals als je een kattenluikje wilt. en dan vragen zij het diegene die de apartementen heeft gemaakt, of wie er verantwoordelijk voor is.. best lastig dus.

en een hond, is weer een eter erbij, en ik heb het al niet ruim. dus ik hou van honden, maar erg groot is mijn apartement ook niet, in iedergeval niet groot genoeg voor ook nog een hond, dus helaas zit dat er al helemaal niet in, (zou ik wel willen hoor, een hond)

trouwens, ik weet eigelijk geen eens wat voor kozijnen ik heb.
hoe zie je dat trouwens? dat het van hout of kunstof is?
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Help ik heb een probleem met de kat van de buren

Bericht door helskinky »

Even op je kozijn kloppen, dan hoor je snel genoeg of het hout of kunststof is
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Help ik heb een probleem met de kat van de buren

Bericht door Ilone »

Waarom zet je niet gewoon je tuin af? Genoeg voorbeelden op het forum.
Zo kan jouw kat lekker in de tuin, en komt ook niet bij andere mensen en zeker niet bij je buurman die schijnbaar onaardig is tegen de katten (als hij niet lief is voor die van hem is hij dat ook niet voor andere katten...). Ook minder kans om als platte pannekoek te eindigen...
En de buurkatten kunnenn er dan niet in.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Help ik heb een probleem met de kat van de buren

Bericht door nellebel »

het is inderdaad manja's huis maar zo te lezen heeft manja er geen problemen mee.
ik denk inderdaad dat enigste optie is, of tolereren of zelf ook je kat niet zomaar buiten laten lopen.
ws heeft manja er een leuk speelkameraadje aan, dus waarom niet? en dat jij hem liever niet binnen hebt, tja, dat is je eigen keuze. je kunt niet alles hebben en katten hierin trainen gaat niet. de andere kat wegjagen is toch ook jameer voor manja.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Help ik heb een probleem met de kat van de buren

Bericht door Chiquita98 »

Ben het wel eens met Wendy. Als Manja er geen problemen mee heeft waarom zou jij er dan wel problemen mee hebben? Het enige is misschien dat die ander kat ook bij het eten kan komen. Maar daar zijn ook wel weer oplossingen voor te vinden
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Help ik heb een probleem met de kat van de buren

Bericht door marline91 »

Bedankt voor jullie hulp in ieder geval, ik heb besloten het dan zo maar te laten.
de buur kat is mannelijk en ik dacht dat die misschien ook zou gaan sproeien, maar hij is wel gekastreerd, en manja is een poes dus dan valt dat vast ook mee.

dan laat ik het maar zo, dat is niet anders, ik wil manja na een half jaar ook niet van haar vrijheid ontdoen, dat ze dan ineens alleen nog maar in de tuin zit, en niet overal heen kan. dat vind ik dan ook zo zielig, ze is het nou al helemaal gewent dat ze vrij en blij rond kan lopen, dus dan laat ik het ook maar zo met de buurkat, anyway, Bedankt voor jullie snelle en goeie adviezen, Fijne avond nog! groetjes
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Plaats reactie