niezen maar geen niesziekte......

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
zoembij90

niezen maar geen niesziekte......

Bericht door zoembij90 »

Hallo,

Mijn kitten niest de afgelopen week zo´n 4-5x per dag. We zijn vandaag al samen naar de DA geweest die zegt dat het geen niesziekte is, maar zegt dat het door vele factoren kan komen. Nu weet ik dus alleen niet welke factoren, iemand een idee waar het van kan komen?
Symtomen:
- niezen (4-5x p/dag)
- Droog neusje of licht vochtig na een niesje

Nu heb ik wel een oudere poes die enorm aan het ruien is, kan het van alle losliggende haren zijn? Ik stofzuig wel elke dag...
Ik weet echt niet wat het is alleen dat het dus geen niesziekte is...

Groetjes,

Zoembij
paasnini

Re: niezen maar geen niesziekte......

Bericht door paasnini »

Het kan ook gewoon een verkoudheidje zijn. Misschien is het kitten kortgeleden geent?

Zolang er alleen doorzichtig vocht is is er niets aan de hand, bij niet-helder snot is het verstandig naar een dierenarts te gaan.
zoembij90

Re: niezen maar geen niesziekte......

Bericht door zoembij90 »

Ze wordt over 2 wkn pas geent ze is nu 9 weken oud maar heeft 1,5week geleden iets verkeerds gegeten en is toen bij DA geweest ze was toen te zwak om te mogen enten ze was toen goed ziek maar is na wat antibiotica en een paar uurtjes bij de DA in de couveuse goed hersteld, gelukkig heb ik binnenpoezen dus kan ik ze goed in de gaten houden. Er zijn geen snotjes of snottebellen geen traanoogjes en zoals ik al eerder zei ben ik hiermee al bij DA geweest die zijn geen niesziekte of iets waar ze voor behandeld hoeft te worden, wilde alleen weten wat hier in huis de oorzaak kan zijn van het niezen...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: niezen maar geen niesziekte......

Bericht door Kattenbella »

Ik zou echt even wachten met enten totdat ze helemaal aangesterkt is. het kan zelfs allergie voor pollen zijn.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5485
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: niezen maar geen niesziekte......

Bericht door nellebel »

onze guusje heeft astma. hierdoor ging ze steeds meer niezen, op het laatst zelfs 50x per dag ofzo.
ze heeft er medicijnen voor gekregen en die zijn nu afgebouwd. ze krijgt nu homeopatische druppeltjes en niest nog een enkele keer (soms een dag zelfs helemaal niet)
de Da hoorde in haar longen een piepje, maar door de irritatie van de luchtwegen uitte zich dat in niezen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie