Tips om kat tijdelijk binnen te houden

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Jamie1976
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 mar 2012 18:21

Tips om kat tijdelijk binnen te houden

Bericht door Jamie1976 »

Mijn kat is sinds mijn verhuizing 2 keer teruggelopen naar mijn oude huis.
Nu hou ik hem voorlopig binnen. Maar daar is hij niet echt blij mee, doet alles om mijn aandacht te trekken.
Krabbelen aan de mat, plintjes slopen, miauwen, vooral 's nachts.
Overdag niet erg veel last dan slaapt hij veel.
Iemand tips wat ik hieraan kan doen? Heb al zo'n feromonen verdamper aangeschaft om hem zoveel mogelijk op zijn gemak te laten voelen.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Tips om kat tijdelijk binnen te houden

Bericht door Sifra »

Even een verduidelijkingsvraag: Hoe lang had je hem de eerste keer binnen gehouden?
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Jamie1976
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 mar 2012 18:21

Re: Tips om kat tijdelijk binnen te houden

Bericht door Jamie1976 »

Toen ik hierheen ben verhuisd heb ik hem ruim 8 weken binnengehouden. Toen ik hem de eerste keer heb teruggehaald heb ik hem maar een weekje binnengehouden wat wel te kort is geweest denk ik.
Nu zit hij ongeveer 4 weken weer binnen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Tips om kat tijdelijk binnen te houden

Bericht door castratenkoor »

Kun je je tuin niet catproof maken? Zodat hij in je eigen tuin blijft. Je hebt kans dat hij altijd terug blijft lopen naar het oude adres. het duurt volgens mij maande voor hij dat vergeet. Dat zou je hem al die tijd binnen moeten houden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Jamie1976
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 mar 2012 18:21

Re: Tips om kat tijdelijk binnen te houden

Bericht door Jamie1976 »

Catproof maken is geen optie, ze klimmen hier via schuttingen en schuurdak zo de tuin uit en anders vinden ze wel een andere manier
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Tips om kat tijdelijk binnen te houden

Bericht door Sifra »

Acht weken binnen houden zou op zich genoeg moeten zijn. Uit je bericht leid ik af dat je niet ver van je oude adres af woont. Dat maakt het waarschijnlijk lastiger om het teruglopen te voorkomen. Ik ben bang dat er niets anders opzit dan hem nog langer binnen te houden.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Tips om kat tijdelijk binnen te houden

Bericht door Chiquita98 »

Jamie1976 schreef:Catproof maken is geen optie, ze klimmen hier via schuttingen en schuurdak zo de tuin uit en anders vinden ze wel een andere manier
Ik herinner dat verhaal nog inderdaad. Maar een schutting kan je gaas over heen maken hoor en aan de dak van het schuurtje ook! Beetje creatief en het kan best wel. Als je het goed doet vinden ze echt geen manier meer om eruit te komen. Ben bang dat deze kat terug blijft gaan dus volgens mij is dit de enige optie.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie