ruien of stress???!!!!

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
zoembij90

ruien of stress???!!!!

Bericht door zoembij90 »

Hallo,

Mijn poes van 3jaar is giga aan het ruien, ik vindt overal haren en soms plukken met klitten erin, is er iets wat ik hiertegen kan doen? Ik borstel haar nu dagelijks en heb het idee dat ik steeds een volledige poes wegkam...
Kan het van de stress van de nieuwe kitten komen dat het nu extra erg is? Ze gaan wel heel normaal en leuk met elkaar om...

Groetjes,

Zoembij
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: ruien of stress???!!!!

Bericht door Adriana »

de wintervacht komt tegen deze tijd los en dat geeft veel haar en goed dat je zo vaak borstelt en kamt. nee, lijkt me niet van de stress, gewoon natuurlijk verschijnsel rond deze tijd..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: ruien of stress???!!!!

Bericht door pearlsofpassion »

Het is inderdaad heel normaal deze tijd van het jaar (en het weer blijft maar kwakkelen, dat helpt ook niet echt), maar stress kan wel zorgen voor meer haaruitval. Stress is nooit echt gezond. Misschien kan je haar ondersteunen door valeriaan te druppelen of speeltjes met catnip?
Verder hoop ik dan dat de nieuwe kitten niet lang een object van stress blijft. Heb je de indruk dat ze erg veel stress ondervind van de nieuwe situatie? Anders denk ik niet dat je daar veel haaruitval van moet verwachten. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
zoembij90

Re: ruien of stress???!!!!

Bericht door zoembij90 »

Ik denk niet dat ze echt ernstige stress ervaard van die kleine, ze eet gewoon,, drinkt gewoon, wast zich nog steeds lekker uitgebreid en o[p dr dooie gemakkie, ik houd mijn kroelritueeltjes met haar gewoon aan en laat mijn vriend dan even de kitten vermaken. Dus verder gaat het in mijn ogen goed, ze slaapt ook nog wel eens gewoon terwijl de kitten ergens de boel aan het verkennen is dus...
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: ruien of stress???!!!!

Bericht door Catfish »

Ik denk ook dat ze gewoon in de rui is, ze zijn hier ook allemala in de rui. Vooral twee van de vier zijn heftig aan het ruien.
En nav van wat je schrijft denk ik niet dat het stress is.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie