Kater komt nauwelijks nog thuis

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Kater komt nauwelijks nog thuis..

Bericht door Robijn »

HelloKitty,
Inderdaad, dan heb je er wel een goed gevoel over.
Ik denk wel dat het heeeel moeilijk zal zijn om Gizmo binnen te houden; hij is eenmaal z'n vrijheid gewend.. Kijk maar gewoon hoe het gaat... Dan zie je vanzelf wel of het wel of niet goed gaat..
Maar je zult wel alles goed moeten afsluiten, tot het badkamerraampje toe...
Je zou hem evt. ook aan een lijntje buiten kunnen laten; als je ziet dat hij binnen niet gelukkig wordt, zo doe ik het met mijn katertje van 7 maanden; en dat gaat prima! Achterin de tuin heb ik een lijn gespannen van voor naar achteren van 20 meter; en daar leg ik hem dan weer aan, met een lijntje van 1.60m. Heeft ie toch genoeg bewegingsruimte, maar kan ie niet naar de buren. Hij vindt het geweldig!! Voorin de tuin hebben we een ijzeren staaf in de grond geslagen en daar kan ie ook aan met een lijn van ong 3 meter lang.
Werkt prima!! Ik weet natuurlijk niet of jullie dit jullie kater nog kunnen leren, omdat ie ouder is..
Of bv. de tuin afrasteren, zodat hij er niet uit kan.
Veel succes!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kater komt nauwelijks nog thuis..

Bericht door castratenkoor »

Kijk dat vind ik nou eens een heel verstandig advies!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
HelloKitty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 nov 2011 11:11
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: Kater komt nauwelijks nog thuis..

Bericht door HelloKitty »

Hey!
Even een kleine update, hihi..

Gizmo is de laatste paar weken netjes dagelijks thuis gekomen, schijnbaar zijn de "voeders" hem zat aan het worden. Misschien dat ze het door hebben, geen idee!

Ik ben van plan om dit nog even aan te kijken, met oud en nieuw zullen ze natuurlijk binnen zijn. Ik begin nu meer het gevoel te krijgen dat hij gewoon letterlijk even de weg kwijt was toen Vlekkie was ingeslapen.
Ik kijk het nog even aan, wil ik echt streng kijken of hij ECHT elke dag komt de komende weken. Is dit niet het geval dan houden we ze alsnog alle drie binnen.

M'n moeder zit veel thuis dus kan ook goed kijken hoe het gaat tussen de drie en was daar afgelopen week ook heel positief over!
Ik wilde jullie sowieso nogmaals bedanken voor alle tips en adviezen, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik door jullie reacties eindelijk wat meer moed in m'n schoenen kreeg om m'n moeder te confronteren met de feiten als we er niks aan zouden doen ^^

Ik houd jullie op de hoogte! Dank jullie wel :D
*~A cat's eyes are windows enabling us to see into another world.~*
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Kater komt nauwelijks nog thuis

Bericht door marline91 »

@ hellokitty

Ik heb een poes, en zij komt altijd wel braaf terug (poezen he)
maar zij moet op dieet en ik dacht steeds 'heh ze komt alleen maar aan'
wat bleek, 1 van de buren kwam ik te spreken met oud en nieuw, ze zei dat ze steeds een lapjes kat binnen in huis had, via het kattenluikje kan die naar binnen en at het eten van hun katten op.
Mijn kat kwam dus aan omdat ze steeds bij die mensen ook naar binnen ging om te eten.

wat ik er mee wil zeggen, misschien zijn die mensen die je kat gevoert hebben, geen opzettelijke voerders geweest.
uit eindelijk kom je daar nooit achter.

anyway het is natuurlijk fijn dat hij weer thuis is gekomen:D succes verder!!
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
brenda67
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2012 17:51

Re: Kater komt nauwelijks nog thuis

Bericht door brenda67 »

Anne schreef:Voor hetzelfde geld voert iemand hem niet, maar glipt hij via een katteluik bij iemand naar binnen en eet daar mee. Of eet hij bij iemand die buiten eten heeft staan voor zijn of haar eigen kat.
Jouw verhaal doet me aan Destin* denken, hij was liever buiten als binnen en was eerder log dan mager en dat vooral stelde me in de winter gerust want dan bleef meneer ook liever buiten.
Wij fungeerden hier als een soort van hotel voor hem.
Ik zou niet zo gauw boos worden op iemand die hem "voert". Mocht dat gebeuren dan doen mensen dat toch met de beste bedoelingen. Misschien een briefje aan zijn halsband hangen dat hij niet gevoerd mag worden?
HelloKitty schreef:Hallo iedereen!

Ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie reacties, wat jullie zouden doen want ik weet het eigenlijk niet meer..

Probleem:
De kater van mijn moeder komt nog nauwelijks thuis.. Hij is deze week 2 dagen achter elkaar langs geweest en dat is veel!
Hij is gecastreerd (tevens is het herfst haha) dus zwerven naar poezen is het niet en hebben we ook niet eerder meegemaakt.

Hij is 3 jaar oud en doet dit eigenlijk al sinds dat we onze poes hebben laten inslapen waar hij mee is opgegroeid.
Hij is goed doorvoed (nu zelfs beetje mollig) dus ik kan bijna met zekerheid zeggen dat iemand anders in de buurt hem voert e.d.

Ik heb er zelf wel enigszins vrede mee en ben ook heel blij als hij zichzelf weer even komt laten zien :) hem opsluiten in het huis is ook geen optie want dan maakt hij iedereen hier gek en daar worden beide partijen niet blijer van. Wil hem ook niet dwingen..

Aan de andere kant kan ik me er toch best wel boos om maken.. Ik kan me moeilijk verplaatsen in de persoon die andermans kat voert terwijl hij kerngezond is en DUIDELIJK van een ander is en niet van hem/haar.
Ik kan die persoon ook niet aanwijzen, heb geen idee waar/bij wie hij steeds uithangt.

Katten hebben hun eigen willetje en misschien komt hij wel niet meer omdat hij Vlekkie (ingeslapen poes) mist en mijn twee poezen niet meer kan uitstaan..

Ik weet het niet :( wat vinden/denken jullie?


marline91 schreef:@ hellokitty

Ik heb een poes, en zij komt altijd wel braaf terug (poezen he)
maar zij moet op dieet en ik dacht steeds 'heh ze komt alleen maar aan'
wat bleek, 1 van de buren kwam ik te spreken met oud en nieuw, ze zei dat ze steeds een lapjes kat binnen in huis had, via het kattenluikje kan die naar binnen en at het eten van hun katten op.
Mijn kat kwam dus aan omdat ze steeds bij die mensen ook naar binnen ging om te eten.

wat ik er mee wil zeggen, misschien zijn die mensen die je kat gevoert hebben, geen opzettelijke voerders geweest.
uit eindelijk kom je daar nooit achter.

anyway het is natuurlijk fijn dat hij weer thuis is gekomen:D succes verder!!



Hallo Kitty,

ik begrijp je probleem, wij hebben hetzelfde meegemaakt
onze overburen vonden dat wij dat kat slecht behandelde en gaf hem dus dikwijls eten
met gevolg onze kater kwam niet meer thuis
na menige woordenwisseling,buurtbemiddeling en wijkagent zijn we er na 11 jaar niet in geslaagd onze kat terug te krijgen
als wij de kat 3 maanden binnen hadden opgesloten en dat beestje uiteindelijk weer naar buiten kon begon het liedje weer van vooraf aan
omdat het altijd een buitenkat is geweest was het voor het beestje een kwelling om hem binnen te houden
aangifte van diefstal bij de politie werd van tafel geveegd, zelfs kwamen ze met de oplossing: misschien is het maar beter dat het beestje dan daar is... ik kon mijn woede niet op
gisteren kregen we te horen dat mijn kat op 13 april is ingeslapen, ze hadden de kat op het industrieterrein gedumpt en was daar op 12 april verwaarloosd gevonden, omdat mijn kat niet was geregistreerd wisten ze niet van wie de kat was
wij hebben nooit afscheid van hem kunnen nemen


ik wens je heel veel succes hiermee, maar van de overheid hoeft je niks te verwachten
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kater komt nauwelijks nog thuis

Bericht door pearlsofpassion »

Als je je kat laat chippen, sta je al een stuk verder. En dan zou je wel gecontacteerd zijn als hij gevonden wordt. Dus dat had ook wel een beetje voorkomen kunnen worden.

Los daarvan zou ik ook meer dan razend worden dat ze de kat ergens gedumpt hebben. Wie dumpt nu iemand anders kat ergens af? :shock:
Kwestie dat hij daar beter af is dan bij jullie zeker? Of wilden ze gewoon niet meer aan jullie toegeven dat ze hem beu waren?
Wat heb je tegen die mensen gezegd dan?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kater komt nauwelijks nog thuis

Bericht door castratenkoor »

Tsja......een buitenkat niet laten chippen - dat kan er bij mij al niet in.

Verder vraag ik me af, is de kat misschien gewoon aan het dwalen geslagen.
Conclusies worden vaak erg makkelijk getrokken, dat het door een mens gedaan zou zijn.
Heb je daar getuigen van dan?

Ik zal wel tegen schenen trappen als in zeg, dat het een bewust genomen keuze is op het moment dat je besloot de kat los te laten lopen. Dat zijn dan nou eenmaal de risico's.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Kater komt nauwelijks nog thuis

Bericht door marline91 »

een buurman van mij was zijn kat een hele week kwijt, die kwam later ook weer aan gelopen, wel wat hongerig, maar hij was er nog gelukkig!
maar dat is een kater, en katers schijnen nog al scharrelig te zijn, maar zolang die weer naar huis komt, is het goed toch? zolang die niet in een of ander garage of hok zit opgesloten per ongeluk.. dat lijkt mij zo erg!!
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
paasnini

Re: Kater komt nauwelijks nog thuis

Bericht door paasnini »

brenda67 schreef: onze overburen vonden dat wij dat kat slecht behandelde en gaf hem dus dikwijls eten
met gevolg onze kater kwam niet meer thuis
na menige woordenwisseling,buurtbemiddeling en wijkagent zijn we er na 11 jaar niet in geslaagd onze kat terug te krijgen

gisteren kregen we te horen dat mijn kat op 13 april is ingeslapen, ze hadden de kat op het industrieterrein gedumpt en was daar op 12 april verwaarloosd gevonden, omdat mijn kat niet was geregistreerd wisten ze niet van wie de kat was
wij hebben nooit afscheid van hem kunnen nemen

ik wens je heel veel succes hiermee, maar van de overheid hoeft je niks te verwachten
En waarom vonden de buren dan dat jullie de kat slecht behandelde?

Hadden jullie de kat wel als vermist opgegeven? Geen chip?
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Kater komt nauwelijks nog thuis

Bericht door marline91 »

@ brenda67, wat zonde van je kat.
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kater komt nauwelijks nog thuis

Bericht door Adriana »

brenda67 schreef: ik wens je heel veel succes hiermee, maar van de overheid hoeft je niks te verwachten
deze natrap slaat vind ik nergens op. niet gechipt en een ren in de tuin toen de problemen begonnen, was kennelijk ook geen optie.
en wat me ook raakt.. je bent verontwaardigd dat je zelf geen afscheid hebt kunnen nemen maar je realiseert je niet wat je verwaarloosde kat op het industrieterrein heeft mogen meemaken...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie