Kitten houden?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
samsam
Kitten

Kitten houden?

Bericht door samsam »

Onze kat heeft 7 weken geleden een nestje gekregen, met 4 schattige kittens. 3 van hen zijn al gereserveerd door vrienden en kennissen. -het nestje was perongeluk, poes is aan de pil maar helaas een keer vergeten- Nu zouden wij graag zelf ook 1 kitten willen houden, heeft iemand hier ervaring mee?
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Kitten houden?

Bericht door castratenkoor »

Zelf een kitten uit een nest houden heeft weinig verschil met een kitten elders vandaan te halen. Je hebt iets meer kans dat moederpoes het jong op een gegeven moment niet meer in haar buurt wil.
Garantie dat het gaat klikken als het volwassen is, dat heb je eigenlijk nooit.

Mijn advies zou wel zijn de poes niet meer aan de pil te doen. dat geeft namelijk erg veel risico op borstkanker voor de poes. Ik zou haar laten castreren als de jongen een week of 8 zijn. Dus binnenkort.

En ook het kitten, met 6 maanden laten castreren. Zo voorkom je ongewenste kittens en heb je meer kans op een goede harmonie tussen moeder en kind.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
samsam
Kitten

Bericht door samsam »

Dat is inderdaad ook het plan, om dit soort dingen dan weer te voorkomen! We zijn in elk geval blij dat ze allemaal een goed huis krijgen. En het is toch wel erg schattig, 4 van die kleine beestjes die door het huis lopen :)
Sandra123
Kitten

Bericht door Sandra123 »

Mijn vriendin heb pas een nestje gehad en nu na 8 weken hebben ze allemaal een nieuw adresje gevonden. eentje was ze helemaal verliefd op en twijfelde maar toch weggegeven. Er was afgesproken dat ze de kitten mog blijven zien. foto's opgestuurd kreeg en zegd nu dat dat niet afgesproken was dus mijn vriendin wil graag haar kitten terug. Politie en 144 zijn al gebeld maar kunnen niks doen. iemand die helpen kan? Gr. Sandra
Adriana

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
je geeft een dier weg en dan wil je het weer terug?
en wat is er afgesproken en wat klopt er niet?
zolang er geen sprake is van mishandeling kan niemand daar toch iets aan doen?
en wat dacht je vriendin over castreren van de moederpoes of maar door blijven fokken??
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Tja eenmaal je kitten weggegeven is weggegeven.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Sandra123
Kitten

Bericht door Sandra123 »

Dat gaat gebeuren Adriana. Volgende maand. Wat er afgesproken was, was dat ze op de hoogte gehouden zou blijven van hoe het ermee gaat. foto's krijgen en ineens krabbelt ze terug. Ik heb al haar smssen gelezen die ze aan mijn vriendin had gestuurd. Mijn vriendin is wel iemand die snel iemand in vertrouwen neemt en eerlijk is. Dan verwacht ze dat ook van een ander en is dus snel teleur gesteld. Bovendien had ze geen eens een kattentas maar een boodschappentas met ritssluiting dicht. Wie doet nu zo iets? Of het eenmaal weggegeven is of niet, we zijn er mee bezig!!!

Groetjes terug
Chiquita98
Tijger
Tijger

Tja als ze er al aankomt met een boodschappentas dan had je vriendin toen moeten besluiten om het niet mee te geven. En het kan allemaal wel beloofd zijn, maar ja je kan dit niet ook daadwerkelijk allemaal gaan verwachten van die ander. Ik denk dat je vriendin gewoon spijt heeft dat ze het kitten weggegeven heeft. Dus dan niet met smoesjes aan komen zetten, maar bij die mensen aangeven dat ze het kitten toch wel erg mist. Volgens mij heeft ze namelijk verder geen poot om op te staan. Ik hoop natuurlijk wel voor je vriendin dat ze het kitten terug krijgt. Zo zie je maar weer: altijd je gevoel volgen
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Ik weet niet hoor.
Als zij het kitten terugkrijgt zijn de mensen hun kitten kwijt. In mijn ogen had de vriendin er ook maar eerder goed over na moeten denken. Of ze het kitten wilde houden of weggeven en dan of deze mensen goed waren of niet. Maar achteraf even van gedacht veranderen en dan zijn de andere mensen en niet te vergeten, het kitten! de dupe. Nee, dat vind ik niet kunnen.
Zo is dat eigenlijk in alles bij dieren houden: eerst nadenken en dan pas doen. Spijtig dat nog zoveel mensen het omgekeerd doen.
Maar dat is dan maar een fout die ze in de toekomst niet meer moet maken.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Sandra123
Kitten

Bericht door Sandra123 »

Wie bedoel je Chiquita98 dat ze volgens jou geen poot heb om op te staan? Mijn vriendin of waar het kitten naar toe is gegaan? ja mijn vriendin heb zeker spijt dat ze het meegegeven heb, ze was er zelf nl verliefd op maar heb al 7 katten dus had ze de beslissing om hem te houden nog niet echt genomen. Ja, het is niet leuk als ze met een boodschappentas aan komt zetten, maar ze wil ook weer niet teleurstellend zijn naar die vrouw toe van eerst een kattentas en dan pas kitten mee. Dat doet ze nooit, is ze te aardig voor en wil niet snel kwetsend overkomen. Weet niet of ik het wel gedaan zou hebben. het blijft moeilijk. Als de kitten dan ook weer terug zal zijn dan weet ik zeker dat de kitten daar ook een blijvertje gaat worden. Op mp genoeg kittens toch. Hoor ik straks zeggen, ja wat let je dan maar is toch anders dan een kitten van jezelf is mijn mening hoor. En ik heb de kitten meegemaakt en is een ontzettende lieve kitten.
Sandra123
Kitten

Bericht door Sandra123 »

Wie bedoel je Chiquita98 dat ze volgens jou geen poot heb om op te staan? Mijn vriendin of waar het kitten naar toe is gegaan? ja mijn vriendin heb zeker spijt dat ze het meegegeven heb, ze was er zelf nl verliefd op maar heb al 7 katten dus had ze de beslissing om hem te houden nog niet echt genomen. Ja, het is niet leuk als ze met een boodschappentas aan komt zetten, maar ze wil ook weer niet teleurstellend zijn naar die vrouw toe van eerst een kattentas en dan pas kitten mee. Dat doet ze nooit, is ze te aardig voor en wil niet snel kwetsend overkomen. Weet niet of ik het wel gedaan zou hebben. het blijft moeilijk. Als de kitten dan ook weer terug zal zijn dan weet ik zeker dat de kitten daar ook een blijvertje gaat worden. Op mp genoeg kittens toch. Hoor ik straks zeggen, ja wat let je dan maar is toch anders dan een kitten van jezelf is mijn mening hoor. En ik heb de kitten meegemaakt en is een ontzettende lieve kitten.
Chiquita98
Tijger
Tijger

Jouw vriendin bedoelde ik.
En teleurstellend naar het nieuwe baasje? Nee natuurlijk niet eerst zeggen dat ze een kattentas(vervoersmandje)moet aanschaffen. Ze had dat kitten zo nooit mee moeten geven. En ik trap liever 10x op iemands tenen dan dat ik een kat weggeef aan iemand waar ik geen goed gevoel bij heb.
Wens je vriendin veel succes in het terugkrijgen van haar kitten, maar als het kitten bij mij zou zijn had ik het ook nooit terug gegeven. Als nieuw baasje raak je toch snel gehecht hoor

Bekijk ons album hier
Sandra123
Kitten

Bericht door Sandra123 »

Ik begrijp je helemaal. ik zou het zelf ook niet gedaan hebben en waarschijnlijk zij zelf ook niet. Verder moet ik je wel gelijk geven. Thanx voor het reageren!!!
Chiquita98
Tijger
Tijger

Ok! ben wel benieuwd hoe het afloopt. We vinden het hier op het forum ook altijd wel fijn om even weer een terugkoppeling te krijgen. Heel vaak gebeurd dat niet.

Bekijk ons album hier
Sandra123
Kitten

Bericht door Sandra123 »

Als ik goed nieuws heb dan laat ik het jullie weten. Horen jullie niks, dan is de kitten niet terug. Hoop natuurlijk wel dat het gebeuren gaat, dan is het in ieder geval niet voor niets geweest!!!

Groetjes
Plaats reactie