Onze 10 maanden oude kater Lowie wil al sinds gisterenmiddag niet meer eten of drinken.
Hij is ook heel erg lusteloos en reageert nauwelijks op prikkels. Hij had gisterenavond 39.8°C koorts en vandaag is deze nog 39.4°C.
Daar we zo ongerust waren, zijn we gisterenavond naar de dierenarts van wacht gegaan. deze heeft hem een inspuiting met antibiotica gegeven en we hebben nog medicijnen mee naar huis gekregen. De dierenarts zei dat het kon te maken hebben met het feit dat we 2 dagen op een andere kater hebben gepast, daar de baasjes op weekend waren. En lowie heeft van het andere eten gegeten. Hij zou dat voer misschien niet verdragen. Binnen twee dagen zou het beter moeten gaan, maar toch blijf ik me erg ongerust maken.
Lowie ligt nog steeds op dezelfde plek als gisterenavond en heeft niet graag dat je hem aait, terwijl hij anders een echte knuffelpoes is.
Kan ik best nog een aantal dagen afwachten?
Is er iemand die dit ook al heeft meegemaakt?
Is het raadzaam van het drinken/eten te forceren?
Ik hoop dat hij snel beter is, want ik ben erg ongerust.
Lusteloze kater 10m, wil niet eten of drinken, koorts
Re: Lusteloze kater 10m, wil niet eten of drinken, koorts
Ik zou wel gaan spuitjevoeren ja.
Dus met een injectiespuitje (zonder naald uiteraard) voeding en vocht in zijn bek spuiten.
Voeding gewoon tot een soepje maken.
Hij zal het niet leuk vinden, maar als hij te lang niet eet en drinkt zijn de gevolgen nadeliger dan wanneer je even onder dwang eten en drinken geeft.
Dus met een injectiespuitje (zonder naald uiteraard) voeding en vocht in zijn bek spuiten.
Voeding gewoon tot een soepje maken.
Hij zal het niet leuk vinden, maar als hij te lang niet eet en drinkt zijn de gevolgen nadeliger dan wanneer je even onder dwang eten en drinken geeft.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
- Chiquita98
- Tijger
Ja ik zou hem ook vocht toedienen in ieder geval. Als je het niet vertrouwt gewoon weer de dierenarts bellen hoor. 2 dagen wachten vind ik wel heel lang. Wat voor medicijnen heb je dan meegekregen vraag ik me af? Terwijl de arts in feite helemaal niet weet wat je kat mankeert. Plaste en poepte hij nog wel?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
- Ilovesiamesecats
- Panter
Onze Pride van 11 maanden had vorige week exact hetzelfde!! Ook hoge koorts, die opkwam in een paar uur tijd en zo sloom als wat. Hij knapte binnen het half uur op van een injectie Cerenia en een anti koortsshot Tolfedine. De dag erna was de shot al snel uitgewerkt (werkt eigenlijk 2 dagen) en had hij 40.2!! Weer een shot gekregen en voor thuis kreeg ik Novacam mee, dat moest ik 5 dagen geven. Uiteindelijk hoefde het maar 4 dagen toen was hij zienderogen opgeknapt.
Geen een zieke kat is hetzelfde maar dit klinkt wel erg bekend!!
Geen een zieke kat is hetzelfde maar dit klinkt wel erg bekend!!
Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik zou ook zeker vandaag beginnen met spuitje-voeren en dan om de 3 uur of zo.
Paté - blikvoer verdund met water.
Beterschap!
Paté - blikvoer verdund met water.
Beterschap!
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Koorts als gevolg van overgevoeligheid voor andere voeding, wat een kolder.
Het is logischer dat je een virus of i.d. hebt meegenomen van de andere kat vandaan.
Hoop dat het inmiddels iets beter gaat? Niet eten kan heel gevaarlijk zijn en dwangvoeren is dan wel heel belangrijk.
Het is logischer dat je een virus of i.d. hebt meegenomen van de andere kat vandaan.
Hoop dat het inmiddels iets beter gaat? Niet eten kan heel gevaarlijk zijn en dwangvoeren is dan wel heel belangrijk.